Kantanne aborttiin?

  • Viestiketjun aloittaja "muumimamma"
  • Ensimmäinen viesti
kfhdh
On hyväksyttävä. Ei sitä mun mielestä tartte perustella, sehän on selvä.

Mutta sillä tavalla en sitä hyväksy, jos joku ei ymmärrä käyttää ehkäisyä ja tekee abortteja ns. liukuhihnalta tai jos vauvan sukupuoli on väärä tms.
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";25468448]Saas nähdä saadaanko taas aikaan 100 sivua pitkä riitelyketju aikaiseksi tästä aiheesta...[/QUOTE]

no jos pysytään asialinjalla ja vastataan vain esitettyyn alkuperäiseen kysymykseen eikä aleta arvostelemaan toisten mielipiteitä niin ei pitäisi riitelyä tulla, mutta taitaa olla toiveajattelua...
 
yhden äiti
Minä hyväksyn. Ainoastaan niissä tapauksissa missä sitä käytetään ehkäisynä se ei saa kannatustani. Vahinko raskauksia voi tulla ja minun mielestä silloin ei tarvitse siitä piinaan joutua.
 
"muumimamma"
Sen takia tämän alotuksen tein, kun alkoi mietityttää Soinin arvostelu aborttikeskustelussa...

Itse en hyväksy aborttia, koska mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä.
 
"vieras"
Mun mielestä hyväksyttävää kaikissa tapauksissa. Mielestäni ei voi valita syitä, miksi hyväksyy (esim. raiskaus) koska "eihän se sen lapsen vika ole". Mutta jos abortti kiellettäisiin, niin maailma olisi pian aika suuressa kusessa, koska ihmisiä syntyisi todella paljon liikaa.

En tietenkään hyväksy sitä, että ihmiset eivät käytä ehkäisyä jos eivät lasta tahdo. Sitä pidän tyhmänä. Mutta on parempi, ettei nuo tyhmät ihmiset lisäänny.
 
[QUOTE="muumimamma";25468478]Sen takia tämän alotuksen tein, kun alkoi mietityttää Soinin arvostelu aborttikeskustelussa...

Itse en hyväksy aborttia, koska mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä.[/QUOTE]

Mä en pidä alkiota ajattelevana ja tuntevana ihmisenä. En usko mihinkään sieluun joka syntyy hedelöityshetkellä. Mun mielestä esim sian ja ihmisen alkio on vaikka viikolla 8 ihan samassa asemassa, kummallakaan ei juuri aivokapasiteettia ole. Ajattelukyky ja emotionaalisten tunteiden kokeminen syntyy ihmisellä paljon myöhemmin. Ja koska kuitenkin ihan surutta hyväksyn aikuistenkin eläinten tappamisen, niin en keksi perustetta suhtautua negatiivisesti aborttioikeuteen.
 
"nanne"
[QUOTE="muumimamma";25468456]Sinä siis koet olevasi oikeutettu päättämään toisen elämästä?[/QUOTE]

Eikös sekin ole toisen elämästä päättämistä, jos kieltää toiselta abortin tekemisen? Kyllä se on sen naisen elämä mielestäni ja hän saa päättää omasta elämästään itse. :)
 
kfhdh
[QUOTE="muumimamma";25468456]Sinä siis koet olevasi oikeutettu päättämään toisen elämästä?[/QUOTE]

Puhutko nyt siitä sikiöstä vai? Mä en kyllä usko että mun mielipide vaikuttaa kenenkään elämään kun en ole päättävässä asemassa eduskunnassa tms. :)
 
kfhdh
[QUOTE="Minä";25468582]En hyväksy, jos on valmis harrastamaan seksiä on myös oltava valmis kantamaan vastuu sen seurauksista.[/QUOTE]

Mitä vastuun kantaminen mielestäsi tarkoittaa?
 
Ken guru
Hyväksyn jossain määrin, mutta yläaikarajaa pitäisi mielestäni laskea, ehkä jopa kahdeksaan viikkoon. Itse en pystyisi abortoimaan jos kaikki on kunnossa kummallakin.
 
On, muttei ehkäsykeinona. Eli vahingot ja esim raiskauksien tuloksena ok.

Muoks. Ja vakavat sairaudet joko äitillä tai sikiöllä.
Olen samaa mieltä mikäli abortti tehdään heti alkuraskaudessa. Ja lisättäköön vielä, että jokaisella on oikeus päättää omasta elämästään ja ruumistaan eli myös siitä, kasvattaako ruumiinsa sisällä toista ihmistä vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: kattimarri
ffff
Entäs jos ihminen käyttää sitä ehkäisykeinona. Mitä se kertoo sellaisen ihmisen psyykkisestä tai sosiaalisesta todellisuudesta? Miten sellaisessa tilanteessa pitäisi toimia?
 
"muumimamma"
[QUOTE="nanne";25468565]Eikös sekin ole toisen elämästä päättämistä, jos kieltää toiselta abortin tekemisen? Kyllä se on sen naisen elämä mielestäni ja hän saa päättää omasta elämästään itse. :)[/QUOTE]

Tarkoitin siis, että onko toisella oikeis päättää toisen ELÄMISESTÄ.

Surullista, että niin moni kokee tappamisen oikeutetuksi.
 

Yhteistyössä