Ärsyttävimmät sanat ja sanonnat?

  • Viestiketjun aloittaja Å.
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
[QUOTE="Mummeli";25452049]Olen luullut, että tuo Ken gurun ikoni esittää karjalanpiirakkaa. Nyt vasta suurensin sen. Ei ollutkaan mitään syötävää.[/QUOTE]

..ei, se on jo syöty :D.
 
neiti-ihminen
"meidän neiti osaa jo kävellä" ihanku olis joku aikuinen liikuntavammanen kotona mikä on oppinu kävelemään, puhumaan ym ku neidistä on kyse, ei lapset oo mitää neitejä... =X
"meidän prinsessa tai pikkuprinssi" missä maailmoissa ihmiset oikein on? Silloin ku odotin ekaa lasta niin serkku tuli halaamaan ja sano et "onnea ja jarrusukkia" enkä ollu pahemmin palstaillut niin olin vähän ihmeissäni et mistä helvatan jarrusukista toi puhuu
 
"Huh"
Kaikki jo mainitut lyhennökset esim. LOL. Puujalkavitsit, jotka kerrotaan viisi kertaa päivässä, kuin ensimmäistä kertaa. Ei jaksa naurattaa. Myös kaikki kirosanat kuullostaa ihan hirveiltä mun korvissa.
 
Elli Karamelli
seuraavat sanat: etupylly, raskautua, ja masuasukki (meinaa tulla oksennus, kun tuon kuulen aikuiselta ihmiseltä). Onhan niitä muitakin, mutta nuo ovat tällä hetkellä pahimmat ärsyttäjät.
 
"Sara"
Ihq ja ihan aikuisten naisten kirjoituksissa fb:ssa :x
Toi etupylly pistää muakin hymyilyttämään ja toisaalta harmittamaankin niiden lasten puolesta, joiden vanhemmat aloittaa jo 2v:lle opettamaan kuinka sukupuolijutut on jotain tosi saastaista ta salattavaa. Sellainen olo siis mulle tulee, jos joku puhuu tosissaan etupyllystä.
 
nlsk
"niinku" lauseessa useamman kerran. Esim. "menin niinku kauppaan ja ostin niinku sipsejä ja niinku limsaa"
"että tota niin "niin" " lauseessa esim. "piti käydä ostaa bensaa että tota nii nii auto ei jätä tielle."
ragee
 
etupylly
Meillä käytettiin pienenä etupyllyä ja takapyllyä :D Mutta omalle lapselle sanon ihan pylly ja pimppi. ;) Vaikka jossain se tuntuu kyllä vähän, miten sen nyt sanois... Mutta kun tota vajaa parivuotiasta on alkanut kiinnostaa ruumiinosat, ja pimppi etenkin. :D
 
"vieras"
Meillä käytettiin pienenä etupyllyä ja takapyllyä :D Mutta omalle lapselle sanon ihan pylly ja pimppi. ;) Vaikka jossain se tuntuu kyllä vähän, miten sen nyt sanois... Mutta kun tota vajaa parivuotiasta on alkanut kiinnostaa ruumiinosat, ja pimppi etenkin. :D
Meilläkin puhutaan lapsille asioista niiden oikeilla nimillä!On pimppiä ja pippeliä,tissiä ja nänniä mut yhestä asiasta mä yritän "kierrellä" itteni pois.Se kun lapsi kysyy et "äiti,mitä täällä on?" ja kokeilee mun mahaa! Läskiähän se on,ihan sitä ittensä :/
Eli en halua lasteni vielä ainakaan oppivan läski tai lihava sanaa tai ainakaan yhdistävän niitä kehenkään saatika itteensä...
 
sommarcat not kirjautunut
Mua ärsyttää perinteiset suomalaiset sananlaskut, kuten Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla. Tai kellä onni on, se sen kätkeköön. Mä en ymmärrä miksi suomalainen ajattelutapa on niin kyyninen? Miksi omaa onneaan ei saa näyttää tai omaisuuttaan esitellä?
 
näin
MUSTA ON TÄYSIN SIETÄMÄTÖNTÄ, RAIVOSTUTTAVAA JA VÄHÄ-ÄLYISTÄ korvata kuka sana ketä! se ei ole suomen kieltä ja pidän sellaisia ihmisiä poikkeuksetta vähä-älyisinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin;25452987:
MUSTA ON TÄYSIN SIETÄMÄTÖNTÄ, RAIVOSTUTTAVAA JA VÄHÄ-ÄLYISTÄ korvata kuka sana ketä! se ei ole suomen kieltä ja pidän sellaisia ihmisiä poikkeuksetta vähä-älyisinä.
Ärsyttävää ehkä.
Raivostuttavaa tai vähä-älyistä tuskin.
Murre harvoin korreloi älyn kanssa.
:)
 
Rauh
Ketä sanan käyttö! >:/
Ja sitten kun aikuiset ihmiset arvostelee isolla kädellä toisia ihmisiä, haukkuen ja lastensa kuullen! Mistähän sekin jalotaito hioutuu kokoajan ilkeämmäksi ja yhä pienemmillä ihmisillä! Voi jösses!
 
kuka
Ketä sanan käyttö! >:/
Ja sitten kun aikuiset ihmiset arvostelee isolla kädellä toisia ihmisiä, haukkuen ja lastensa kuullen! Mistähän sekin jalotaito hioutuu kokoajan ilkeämmäksi ja yhä pienemmillä ihmisillä! Voi jösses!
komppaan ketä sanaa. tekis mieli korjata aina kun kuulee tuollaisen virheen. myös inhottavaa kuunnella puhetta kun ketä ja kuka on kaksi eri asiaa.
 

Yhteistyössä