Ärsyttävimmät sanat ja sanonnat?

  • Viestiketjun aloittaja Å.
  • Ensimmäinen viesti
Å.
Onhan näitä ketjuja jo ollut, mutta eiköhän näitä vielä riitä...

Minä en kestä noita erilaisia sitä-ja-tätä-ihmisiä: jouluihminen, suorittajaihminen, lapsi-ihminen (joka tarkoittaa, että pitää lapsista!)... Ihminen joko on jouluihminen tai sitten "ei ollenkaan jouluihminen"... Minä en suostu olemaan! Minä pidän kovasti joulusta, mutten ole mikään jouluihminen, on minussa muitakin puolia kuin se! Jossain lehdessä haastateltava kertoi: "En ole huolestujaihminen..." Miksei voisi vain sanoa, että "En huolestu helposti"?!

Ja sitten sanonta: "Poikkeus vahvistaa säännön". Eihän se vahvista! Jos jostain on poikkeus, se nimenomaan kyseenalaistaa säännön. Mutta tämä sanonta onkin kätevä silloin, kun ei jaksa perustella mielipiteitään. Vasta-argumentit on hyvä kuitata sanomalla "No niin mutta poikkeus vahvistaa säännön", vaikkei siinä ole mitään järkeä eikä kukaan ole sitä todistanut!

Ja sitten elikkäs ärsyttää mahdottomasti, kun keskustelupalstojen viestit ja jopa huutiksen ilmoitukset aloitetaan "elikkäs" tai "elikkä" tai "eli". Ennen maailmassa "eli" tarkoitti "toisin sanoen". On vain ajan kysymys, milloin tulee vastaan työhakemus: Elikkä olen siis 30-vuotias äippäli...
 
..
masuasukki .. kuka aikuinen ihminen sano olleessan kipeä että mulla on masu kipeä jne...jos mulla olisi "masuasukki" niin hakisin äkkiä loishäädön..toinen sana on rätti..mulla ei ainakana oel mitään hemmetin rättejä jalkovälissä vaan ihan nykyaikaisia kuukautissiteitä..räätti sana on mennyt ihan pilalle..tule emieleen joku punainen märkä vanha liinan kappala :;X. Kiitos palstalle :D
 
Yli kaiken ärsyttää tapa joka on saanut alkunsa siitä yhdestä tv-mainoksesta "ja eikun syömään" - nyt tuo sanonta on tarttunut ja levinnyt räjähdysmäisesti, kiinnittäkäähän huomiota, sitä kuulee joka paikassa;

ja eikun juoksemaan, ja eikun shoppailemaan, ja eikun sitä ja eikun tätä.... grrrrrrrr..
 
anturajalka
Minuakin ärsyttää kun kuka sana korvataan sanalla ketä.
Sitten tämä "kenellekään ei anneta enempää kuin jaksaa kantaa". Ihan p*skapuhetta!

Ja tietysti vieläkin kuulee tästä ihanasta mainoksesta peräisin olevaa "Elämä on!" ARGH.
 
Ken guru
Ei ärsytä kovinkaan paljoa, mutta laitan nyt kuitenkin, että sanojen: "moinen", ja "tavan" käyttö nostattaa vähän kylmiä väreitä. Ja vaikka toinen onkin toista oikeampi, niin kumpikin kuulostaa yhtä kauheilta.
 
Samaa mieltä
[QUOTE="vieras";25451513]Vaavi,tisut,tisuilla,masuasukki,jarrusukkia,niinku,OMG,WTF...Onhan näitä![/QUOTE]

LOL!! LOL??? rasittavinta on tämä englanninkielen lyhentäminen! Siis WTF sekin tarkottaa!!! Ja toi niinku kirjotetaan kai jonku mielestä myös NIINQ... arrgghh! Plussatuulia kaikille!
 
Se kun varsinkin facebookissa kaikkien lapset on "meidän pikku prinssejä ja prinsessoja" ja mun yks kaveri aina viittaa lapseensa sanomalla meidän neiti. Myöskin tarrasukat ja jarrusukat ärsyttää viitattaessa raskauteen. Pitkässä juoksussa. Kaikki mainoksista peräisin olevat hokemat. Römpsä. Tisut. Synnytyksen kutsuminen räjähtämiseksi tai posahtamiseksi. " sillä ei ole mitään seksuaalista merkitystä"
 
har
Mäkään en oikein suvaitse tuota ketä-sanan käyttöä kun tarkoitetaan kuka. Ja kun esim. telkkarissa haastatellaan jotain urheilija ja puhuvat itsestään sä-muodossa (...ku sä kuteskin teet parhaas kaiken aikaa...). Ja normi sanan käyttö kun tarkoitetaan tavallista esim. normipäivä.
 
Se kun jokainen lause lopetetaan: "tai siis silleen" tai oman mielipiteen päätteeksi mumistaan: "tai siis emmätiiä" RAIVOSTUTTAVAA! ja kuluneet sanonnat: perseeseen ammuttu karhu, valmista kauraa, kolikoitaki kiinnostaa, soitellaan mut eri bändeissä.... ja kun ollaan lähdössä ni kysytään "oltiiks me menty?" :mad:
Sillai, sillattis, tällättis, tollattis.
 

Yhteistyössä