Ärsyttävimmät sanat ja sanonnat?

  • Viestiketjun aloittaja Å.
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ainakin se kuuluu murteeseen, tuo ketä-sana. Siis KAIKKI paikkakuntalaiset puhuvat 'ketä siel oli' jne..
Niin vaan on opittu pienestä pitäen, vaikea sitä on muuttaa vaikka oppikirjat on luettu kuka-sanan muodossa..
Että en mä itteäni vähä-älyiseksi ainakaan tunne vaikken kukaa käytäkkään :)
Aika samaa luokkaa sinä-sä parin kanssa mun mielestä. Ja kaikki käyttää sitä..
 
yökyökyök
Fb:ssä hyvinkin usein viljelty "plaaplaaplaa.... siitä on meidän perheen joulu/ilta/lauantai/sunnuntai/mikätahansa tehty"

Siis uaaaaaaaaaahhhh!!!! Voitteko lopettaa?!
 
"..."
[QUOTE="vieras";25453641]No entäs mammi sitten. Onko se sen parempi? :LOL:

Tisuli. Paituli. Äippäli/äipyli.[/QUOTE]

No ei oo. se on maitoa eikä mammaa, mammia tai mitään muutakaan vastaavaa.
Ihan pikkuvauvoille korkleintaan vois puhella et "otatko mammaa" siis tarkoittaen rintamaitoa mut ei enää lapsille joka ymmärttää jo jotain...
 
"hohhoh"
voi että tääl on jo mainittu niin monta mua ärsyttävää sanaa/sanontaa, mut ehkä eniten ärsyttää, kun ei osata puhua asioista niiden oikeilla nimillä: etupylly, pissapylly! käsittämätöntä! oon töissä sairaalassa lastenosastolla ja järkyttävintä on, kun eräs lastenhoitaja siellä ei kehtaa/osaa sanoa lapselle "pimppi" vaan sanoo PISSAPYLLY. Esim. tilanteessa, kun pitää tehdä alapesu ja ottaa pissanäyte :O
 
oho
mietin omaa puhettani ja taidan joskus lipsauttaa täällä mainittuja ärsyttäviä sanoja ja sanontoja! vaikka nyt, kun luen niitä täältä, ne ärsyttää kyllä itseänikin! Pitää alkaa tarkemmin miettiä mitä sanoja käyttää, ettei ärsytä liikaa ihmisiä. :D
 
"Tellu"
Sanoa omppu kun voi sanoa omena. Sanoa banku kun voi sanoa banaani. Siis se, että keksitään sanoista jotain raflaavan vauhdikkaan letkeitä lyhennelmiä, jotka lopulta eivät sanaa yhtään lyhennä + kuulostavat ärsyttäviltä minun korvaani. Vaippapeppu. Tisulit (aaaaaargh).
 

Yhteistyössä