[QUOTE="vieras";25432706]Ei tuon ikäisellä ole välttämättä vielä realiteetit hallussa. En silti koe että niiden aikuisten jotka jo asioista jotain tajuavat kuuluisi potkia päähän ja hokea että syö paskaa,nytpä maksat omista tyhmyyksistäs.
Ap:n suhtautuminen omaan sisarukseen on vittumainen ja jos ap:ssa itsessään on edes yhtään aikuista,niin ehkäpä hän ymmärtää että sisko tosiaan on vielä nuori ja sinisilmäinen.
Tottakai näistä asioista pitää puhua ja kertoa että tämmöinen peli ei vetele. Mistä ihmeestä se sisko tietää hoidattaneensa muksuja vanhemmillaan yli voimavarojen jos kukaan ei koskaan sano mitään suoraan?
Jotenkin selkäpiitä karmii ajatus että täällä ihmisten ensimmäinen ajatus on vetää teiniltä (omalta siskolta!!) matto jalkojen alta ja nauraa vielä päälle kostonkiihko silmissä. Kun tyttö aikuistuu niin arvostaa kyllä saamaansa apua,mutta sen tajuamiseen voi mennä muutama vuosi.[/QUOTE]
Asioista on ap:n kirjoitusten mukaan puhuttu monta kertaa porukalla, ei muutosta. Isovanhemmat hoitavat lasta sossun pelossa. Minä olen itse asunut omillani 15-vuotiaasta ilman vanhempien tai sukulaisten taloudellista apua, tulin raskaaksi 18-vuotiaana ja koska kirkkaasti tajusin elämän realiteetit jo siinä kohtaa teetin abortin. Kävin koulut loppuun, hankin työpaikan ja kodin ennenkuin perustin perheen 25-vuotiaana.
Ap:n siskolla ja miehellä on ihan kaikki eväät olemassa omillaan pärjäämiseen jos he vaan haluavat. Vastaavia pariskuntia on useita, tiukkaa on mutta pärjätään

Kuka nauraa kostonkiilto silmissään? Toivottavasti tosiaan joskus osaavat olla kiitollisia siitä, että ap ratkaisullaan pakotti heidät ottamaan elämästä otteen ja laittamaan asiat järjestykseen, aikuistumaan ja kantamaan valinnoistaan vastuuta.