Pikkusisko se saa sitten toisen lapsen + häädän hänet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pettynyt"

Vieras
Asia voisi olla iloinen, jos olisi osannut hoitaa edellistäänkin, mutta ei. Tässä se nähtiin ettei pitäisi liiaksi autella. Esikoisensa hoidattivat 1,5kk iästä lähtien isovanhemmilla, eli meidän äidillä ja isällä. Joka viikonloppu vähintään yksi yö siellä, välillä viikollakin. Ja iltaisin hoidossa toisinaan kun on harrastuksia. Isäni on toisinaan valitellut ettei heillä ole enää omaa aikaa, ovat kuitenkin työikäisiä kummatkin vielä seuraavat 5-10 vuotta, mutta palavat kyllä tällä tahdilla loppuun.

Sisareni (18v), lapsensa (1,5v) ja poikaystävänsä (19v) asuvat pikkutalossa päätalon vieressä. Se taisi olla virhe majoittaa nuori perhe siihen opettelemaan elämistä kun ovat nyt kuvitelleet että pärjäävät ja voivat hommata toisen vauvan. Olemme koko perheen voimin istuneet, miettineet ja kartoittaneet heidän tilannettaan, minäkin olen ollut mukana kun oli mahdollista että meidän perheen suuntaan olisi vedetty nuoria (naapurikaupunkiin ihan omaan vuokrakämppään niin että olisin valvonut alkuun touhujansa kunnes lähtee sujumaan). Nyt on käynyt niin että ei ne osaa maksaa laskujaan ajoissa, kaupasta ostetaan herkkuja, sisko ei näytä aikovankaan koskaan takaisin kouluun.

Tämä iloinen uutinen pudotettiin pommin lailla kun olin perheeni kanssa mummoloimassa. Istuttiin isommalla väellä kahvipöydässä kun tuli puheeksi heidän ulosottovelkansa(! mistä lie ja milloin senkin saaneet), niin sanoivat etteivät vielä muutakaan pois talosta kun tulee toinen lapsi. Koittavat saada raha-asiansa kuntoon kun ei tarvi maksaa vuokraa asumisestaan.

Äitini kysyi kuinka jaksavat kaksi lasta hoitaa niin tuli niin sinisilmäinen vastaus että kuten kaikki muutkin, ovathan he jo pärjänneet tämän yhdenkin kanssa niin miksei kahdenkin.

Muuten ihan hauska, mutta he joutuvat lähtemään, oli jo heidänkin tiedossaan (elokuusta 2011 lähtien) että ostamme vanhemmiltamme tämän tilan (kaupat parhaillaan tekeillä) kun eivät tee mitään näillä hehtaareilla ja liian isolla talolla. Ja huutohan siskolta tuli kun sanoin etten jatka heidän majoittamistaan tuossa talossa kun ensikuun alusta tämä siirtyy meille. Kesäkuussa talon oltava tyhjä. Luulisi silloin asuntojakin löytyvän kun ei vielä saapuvat opiskelijat ole vallanneet jokaista halpiskämppää.

Olen kuulemma epäreilu paska. Olenko?

Voi luoja! Mua niin suututtaa tuollaiset lapsen puskijat ja sitten se mukula työnnetään vanhuksille kun itse tarvitaan ''omaa aikaa''. Kasvattihan se isi minutki, miksei mun kakaraa...

Miksi ihmeessä vanhempanne hoitavat lasta vaikke eivät jaksaisi? Todella säälittävää suostua hoitamaan ja sitten narista kun ei jää omaa aikaa, eihän heidän ole mikään pakko suostua joka ikiseen pyyntöön!

Tosi kurja tilanne, mut tosi asia on et ei ne opi jollei laita oppimaan, voisko olla vaihtoehto et saisivat jäädä siihen tönöön asumaan, mut maksaisivat ihan kunnon vuokraa teille? Eniten mua nyt huolestuttaa ne pienet viattomat lapset =/

• Tykkää
Reactions: Tiutiu
et ole epäreilu paska. Kyllä se on oikeasti syytä nuoren perheen ottaa nyt vastuu omasta elämästään! Koska kertoivat kykenevänsä hyvin lapsistaan huolehtimaan + muista asioista niin teidän tulee luottaa siihen. Sen verran voit auttaa, että etsit mahd. vuokra-asuntoa ja itse voisin vaikka antaa takuuvuokraan rahat. Lapset ovat kuitenkin syyttömiä tuohon, joten heille kyllä hankkisin, hoitaisin, ostelisin tavaroita ja vaatteita.

Olet kyllä melko omahyvöinen ja itsekäs ja todella tökeätä on ajatella tuiolla tavalla heistä ja uudesta vauvasta. Uusi elämä on iloinen asia. Ovat tosiaan pärjänneet edellisenkin kanssa. Jos olisi siskosi niin häypyisin kyllä tooosi kauas sinusta. Voit vain toivoa ettet itse tarvitse koskaan keneltäkään tukea elämäsi aikana.

Itse suhtautuisin siskooni toisin ja hän minuun, mutta niin erilaisia perheitä on.. Olen jotenkin surullinen perheesi puolesta ap, enimmäkseen siskosi ja perheensä puolesta. En osaa oikein selittää miksi sellainen tunne tuli. Ehkä asenteesi tuntuu minusta alentuvalta.

Toivottavasti kaikki järjestyy.

[QUOTE="vieras";25431980]Miksi ihmeessä vanhempanne hoitavat lasta vaikke eivät jaksaisi? Todella säälittävää suostua hoitamaan ja sitten narista kun ei jää omaa aikaa, eihän heidän ole mikään pakko suostua joka ikiseen pyyntöön![/QUOTE]

isovanhemmankaan osa ei ole todellakaan helppo. Uskon, että isovanhemmat ajattelevat pienen lapsen parasta!!!

Pellolle vaan, tarpeeksi on varmasti annettu mahdollisuuksia. Jos ei siskosi ole tähä mennessä saanu jotain aikaan, niin on aika ottaa kovat otteet käyttöön. Omaa tyhmyyttä on velkaantua.

Siis....miksi sun vanhemmat eivät sano että heillä on rauha nyt ja oma aika kun lapset ovat isoja, joten koko ajan yökyläily ei sovi.

Et ole epäreilu paska, pysy tiukassa linjassa ja trust me, tuollaiset ihmiset eivät auttamalla parane, lopettakaa se kokonaan mieluummin, aiheuttaa teille ihan turhaa stressiä.

Saat tehdä omaisuudellasi ihan mitä haluat, se ei kuulu kenellekään. Ei edes siskollesi.

Tietysti voisit antaa vielä viimeisen mahdollisuuden: Keskustelette porukalla (sinä, miehesi, siskosi ja hänen miehensä, ei vanhempia) asiat selviksi. Vuokrat ym. asiat sovitaan ja kirjataan. Sitten on enää siskosi ongelma, jos eivät saa itseään niskasta kiinni. Jos sopimuksessa ei pysytä, muuttavat muualle.

Siitä olen edellisten kanssa samaa mieltä, että isovanhempien tulee kertoa, jos eivät halua lapsenlasta hoitaa. Narina on turhaa, jos ei osata suoraan sanoa. Asiassa kuin asiassa

Jos vanhempanne myyvät sen tilan sinulle alihinnalla, niin se on veronkiertoa ja se katsotaan myös ennakkoperinnöksi. Siskollasi on aivan yhtälainen oikeus perintöön kuin sinulla. Häpeä nyt edes vähän!

Siis....miksi sun vanhemmat eivät sano että heillä on rauha nyt ja oma aika kun lapset ovat isoja, joten koko ajan yökyläily ei sovi.

Et ole epäreilu paska, pysy tiukassa linjassa ja trust me, tuollaiset ihmiset eivät auttamalla parane, lopettakaa se kokonaan mieluummin, aiheuttaa teille ihan turhaa stressiä.

Yrittää omia perintötilan taskurahalla ja jätää siskon puille paljaille ja vielä häätää hänen lapsineen, vauvoineen kadulle tarpeettomasta, pikkuisesta piharakennuksesta...

Yhteistyössä