Samaa mieltä vastaajan "pois" kanssa. Olen asunut täällä vuodesta 2004 alkaen. Suurin osa ihmisistä, joihin olen tutustunut täällä, ovat muuttaneet pois. Jos ei ole autoa, niin tämä on todella hankala paikka asua. Bussit Espoonlahteen, jossa suurin osa palveluistamme on kulkevat arkipäivisin noin tunnin välein. Muuttaessani tänne 2004 minulla oli kirjallinen paperi, että kaupat (ostoskeskus) tulevat vuonna 2007 ja sitten myöhemmin luvattiin, että vuonna 2008. Mitään ei ole kuulunut. Enää ei ole lupauksiakaan. Soitin Espoon kaupungille puoli vuotta sitten ja minulle kerrottiin, ettei ole kaavakaan ostoskeskuksen alueelle. Tarkoittaa sitten sitä, että 5-10 v varmaan menee ennenkuin kaupat tulevat, jos silloinkaan. Ei ole kuulemma kaavoitetu yhtään "irtokauppaa" minkään kerrostalon katutason kerrostaloihin kuten ei myöskään kioskia. Bussipysäkit ovat hirmu pitkien välimatkojen päässä. Ruokaostoksien kantaminen on raskasta hankalien yhteyksien takia tuskallista ja asioiminen muualla vie paljon aikaa. Tutut ei halua tulla kylään, kun matkoihin menee paljon aikaa huonojen bussiyhteyksien takia ja autoilla tuleville parkkipaikkojakaan ei tahdo löytyä tai ovat jossain hirmu kaukana. Olen itsekin muuttamassa pois. Harmittelen vain sitä, että olen uskonut lupauksiin ja tuhlannut paljon aikaa tähän odotteluun. Olisi pitänyt tehdä kuten muutkin ja muuttaa heti pois. Meren rantaan ei pääse (pitkä kaislikko estää näkyvyyden rantaraitilta) ja uimarantojakaan ei ole meriupokaskuoriaisen takia. Ne tutuistani, jotka alussa ihailleet Saunalahden aluetta, ovat yleensä muuttaneet näkemyksensä reilun puolen vuoden kuluessa, kun huomaavat, mitä se elämä autottomana on täällä. Suosittelen Saunalahtea vain niille, joilla on auto käytössä.