Kivoja taas nämä koulujen hiihto ja luistelu tunnit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä ei ole oikein mahdollisuutta harrastaa hiihtoa, eikä lapsella ole siihen kiinnostusta. on kyllä iso jo.
kovin paljon menee rahaa suksien ja luistimien ostamiseen.

tietysti joku sanoo, että voihan sitä säästää. niinpä, pitää säästää kalliisiin joululahjoihin, pitää säästää lasten ja kaverien synttäreihin. pitää säästää kodinkoneen rikkoutumista varten, pitää säästä lapsen kosketusnäyttöpuhelimeen ettei kaverit kiusaa, pitää säästää silmälääkäriin, silmälaseihin, hammaslääkäriin. pitää säästää, että edes joskus pääsisi jonnekin matkalle(tämä ei ole ainakaan onnistunut).
kun kaikkiin näihin säästää niin millä syödään, ostetaan vaatteet, maksetaan sähköt?

tietysti mitään ylimääräistä ei saa koskaan ostaa. ei käydä hampurilaisella, elokuvissa, ei ostaa limsaa milloinkaan ei ainakaan kioskilta.

kysyn vaan ken tuollaista elämää jaksaa elää?

• Tykkää
Reactions: as if
[QUOTE="just";25423087]Oletko ajatellut että suksipaketteja on erilaisia?? Ei ne kuule kaikki eskaritkaan saa kaikkea pakattua. Mutta onhan toikin taas keino päteä..hohhoijaa[/QUOTE]se on kuuule just niin hankalaa, kuin sen itse järjestät. urheilu liikkeestä sellainen pidike, johon tökätään sauvat ja sukset ja monot kulkee joko repussa tai siteissä. pakattu on kolmessa minuutissa. ja jos nyt ei aivan hölmö ole, niin sen normaali lapsi oppii kun kerran katsoo miten se tapahtuu

[QUOTE="just";25423087]Oletko ajatellut että suksipaketteja on erilaisia?? Ei ne kuule kaikki eskaritkaan saa kaikkea pakattua. Mutta onhan toikin taas keino päteä..hohhoijaa[/QUOTE]

Puh, eikö se ole vain sukset ja sauvat jotka pitää saada joko kantopussiin tai suksipidikkeisiin? Ja monot kassiin. Millaisia Einstein-versioita te sitten hankitte kun lapset ei kykene tuon vertaa itse tekemään?

Ootteko aina kaikkea vastaan. Jos on sisäpelejä, silloinkin pitää hankkia kengät. Meillä ostetaan kaupasta/kirpparilta tai saadaan kamat ja NAUTITAAN urheilusta.

Puh, eikö se ole vain sukset ja sauvat jotka pitää saada joko kantopussiin tai suksipidikkeisiin? Ja monot kassiin. Millaisia Einstein-versioita te sitten hankitte kun lapset ei kykene tuon vertaa itse tekemään?

Meillä ei ole tuota ongelmaa, mutta työssäni olen juurikin lasten kanssa noita suksia ja luistimia ym käsitelleet, ja ei ne "hienot kantopussitkaan" aina ole toimivia. Viimetalvena 3 aikuista yritettiin saada takasin pussiin suksia, ja siinä oli työtä. Saatikka että lapsi olisi sen itse saanut. Helppo oli ottaa paketista pois, mutta takas laitto olikin ihan eriasia.

Ja sillä taas ei ole merkitystä, kuinka "tyhmänä" joku lasta pitää

[QUOTE="äää";25423157]Ootteko aina kaikkea vastaan. Jos on sisäpelejä, silloinkin pitää hankkia kengät. Meillä ostetaan kaupasta/kirpparilta tai saadaan kamat ja NAUTITAAN urheilusta.[/QUOTE]

Mä olen suksien hommaamista ja pakkohiihtoa vastaan ihan siksi että viime vuonna kun oli hiihtokelit niin koulussa hiihdettiin kahdesti, useimpina vuosina kerran tai ei kertaakaan. Meillä lapset ei siitä hiihdosta niin pidä että vapaa-ajallaan harrastaisivat, enkä meinaa pakottaa/edes rohkaista kun harrastavat muuta urheilua useati viikossa.
Luistimia ja sisäpelikenkiä meillä käytetään muutenkin viikottain mutta kyllä vituttaa ostaa monet sukset ja säilöä niitä muutenkin ahtaassa varastossa sen takia että niitä saattaa kerran vuodessa tarvita, ja silloinkaan hiihtäjällä ei ole kivaa.
Mulla on vähän omia antipatioita hiihtoa kohtaan, jäänyt traumat koululiikunnasta enkä ole 6. luokan jälkeen hiihtänyt, tuskin tulen hiihtämäänkään.

[QUOTE="a p";25423014]En siis ollu noiden välineiden hankkimista vastaan vaan sitä että kaikki pitää olla kaikille hommattuna samalle päivää. Tälle päivää luistimet ja huomiselle sukset n esimerkkinä.[/QUOTE] meillä on täälläpäin niin että ensin on luistelua ja tuossa helmi.-maaliskuussa on sitten hiihtoa, silloin on ne parhaimmat hiihtokelit.
Ja mun ei tarvii ostaa kuin ehkö 2 sukset. tytär haluaa hiihtä vanhoilla, ehkä vähän liian lyhyillä suksilla. hän ei kasva enää ja lukiossa ei enää paljoa hiidellä.
Kyllä meillä ainkin saa laiata esim luistimia ja kyllä aiankin poiken koulussa kyllä ymmäretään jos jsut tänään ei niitä ole, koska kaikilla ei ole HETI niitä varaa ostaa. Nyt on alet nin varmaan saa justa nyt halvemmalla niitä välineitä. Mun pitää kans varmaan ostaa luistimia vikonloppuna.

Mä olen suksien hommaamista ja pakkohiihtoa vastaan ihan siksi että viime vuonna kun oli hiihtokelit niin koulussa hiihdettiin kahdesti, useimpina vuosina kerran tai ei kertaakaan. Meillä lapset ei siitä hiihdosta niin pidä että vapaa-ajallaan harrastaisivat, enkä meinaa pakottaa/edes rohkaista kun harrastavat muuta urheilua useati viikossa.
Luistimia ja sisäpelikenkiä meillä käytetään muutenkin viikottain mutta kyllä vituttaa ostaa monet sukset ja säilöä niitä muutenkin ahtaassa varastossa sen takia että niitä saattaa kerran vuodessa tarvita, ja silloinkaan hiihtäjällä ei ole kivaa.
Mulla on vähän omia antipatioita hiihtoa kohtaan, jäänyt traumat koululiikunnasta enkä ole 6. luokan jälkeen hiihtänyt, tuskin tulen hiihtämäänkään.

Joo, kyllähän se on vähän vanhempienkin intresseistä kiinni. Me ollaan miehen kanssa ihan talviurheiluhulluja ja onhan noi lapsetkin siihen oppinut. Niin ja kaikilla ainakin yksi setti maastohiihtoon, lasketteluun ja luisteluun. Eikä ärsytä yhtään.. :)

Yhteistyössä