Häävaatteet! Tässä meidän lasten häävaatteet:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ehkä myös hieman vanhanaikainen kun ajattelen et rippikoulun käyneen pojan (tai no nykyään ehkä enemmänkin sen 15v täyttäneen) kuuluisi hienommissa ja arvokkaammissa juhlissa kuten häät ja hautajaiset pitää pukua. Ja tuon keskimmäisen vaatetusta lisäisin juhlavalla bolerolla tai villatakilla lämpimmäksi jo ihan siitä syystä että juhlapaikalla voi olla kylmä, ja ne nilkkurit jätetään ulkovaatesäilytykseen ja juhlakengät jalkaan.

Mitäs ap aikoo itse (miehineen?) päälleen laittaa?

Kannattaisi ihmisten käydä juhlissa enemmän, niin valkenisi, että pukeutumisen rentous tai muodollisuus ei korreloi juhlatunnelman kanssa. Verkkarihäissä ei välttämättä ole rentoa ja välitöntä eikä iltapukujuhlassa jäykkää pönötystä. Ihmiset sen ilmapiirin tekee, joten silloin voi yhtä hyvin pukeutua juhlavasti.

Kyllä ohjeistaisin nuorisoa juhlapukeutumisessa. Pienimmän mekko on nätti, jos sen päälle talven vuoksi tulee vaikka nätti neuletakki.

Ulkonilkkurit sisäkenkinä.. ei ei ei. Ulkona ulkokengät, sisällä sisäkengät. Kuten joku jo sanoi, nätit ballerinat mieluummin, niitä voi käyttää muuallakin kuin häissä myöhemmin.

Trikoomekko ei sovi häihin. Juhlavampi saa olla, jos kunnioittaa yhtään juhlaa ja hääparia. Ja pojan housut, hauskat ovat, mutta yleensä miehillä on se puku, väriä voi hakea sitten kauluspaidan avulla...

Anteeksi, mutta pelottaa edes miettiä mitä itse puet päällesi kun juhlapukeutuminen on noin hakusessa.

Juhlavaatteetkin voi olla mukavat päällä, kun satsaa hyviin materiaaleihin, sopiviin ja istuviin malleihin eikä tunge itsetään tyyliin kahta numeroa liian pieneen korsettiin, nahkahousuihin ja tottumattomana iske 10cm korkoja jalkaan.

Kannattaisi ihmisten käydä juhlissa enemmän, niin valkenisi, että pukeutumisen rentous tai muodollisuus ei korreloi juhlatunnelman kanssa. Verkkarihäissä ei välttämättä ole rentoa ja välitöntä eikä iltapukujuhlassa jäykkää pönötystä. Ihmiset sen ilmapiirin tekee, joten silloin voi yhtä hyvin pukeutua juhlavasti.

Näin on. Meilläkin oli ihan kivat rennot häät, vaikka olikin ns. normaali juhlakaava ja kaikki puvuissa.

Valitettavasti trikoomekko ei ole juhlava millään lailla. Tai ainakaan tuo. Rantamekko paremminkin. Pienen mekko ihan ok, mutta kyllä isommilla saisi olla juhlavampaa päällä, jos ei ole kyse rennoista häistä, joihin on pyydetty menemään arkivaatteissa.

Kaikkea lukematta kerron oman mielipiteeni.

Vauvan mekko on kiva, noin pieni ei tarvitse mitään tylliunelmaa. Nätti panta ja kivat sukkikset tohon vielä, niin kaikki ihastelee söpöä vauvaa :)

Tytön mekko on mielestäni liian arkinen, ei sovi yhtään häihin, jotka ovat arvokas juhla. Kangas on todella arkinen, ja tuo harmaa toppiyläosa, ugh! Juhlallisempaa kangasta ja muotoilua odotetaan ehdottomasti häissä ton ikäseltä. H&M rättikaupasta niitä ei kyllä löydy. Ja siis noi kengät, mitä ihmettä?!? Nehän on talvinilkkurit, joilla voi lompsutella vaikka kouluun, ei todellakaan mitkään juhlakengät!!! Ja vyö, no, se on yksinkertaisesti halvan näköinen. (Kyllä, myös halpa voi olla hienoa, mutta tämä ei ole sitä)
Kehotan kiertelemään esim. kirppareita tai kyselemään tuttavilta asiallista päällepantavaa tytölle häihin.

Pojan vaatteet... No, kauluspaita on siisti ja asiallinen. Housut ovat, hmm... rohkea valinta. Omasta mielestäsi tuo haalistunut keltainen väri ei ole siisti eikä juhlava, mutta katseiden kääntäjä ainakin. Rippikouluiässähän pojille yleensä hankitaan ensimmäinen puku, joten mielestäni yli 15-vuotiaat voisivat käyttää pukua, tai ainakin mustia suoria housuja, niin arvokkaassa juhlassa kuin häät.
Muistathan huolehtia myös, että pojalla on siistit kengät, EI mitkään tennarit!!!

[QUOTE="vieras";25361008]Mitäs tää pukukoodi sanoo lasten pukeutumisesta kun en tiedä, olen aina ajatellut että pukukoodi koskee vain aikuisia?[/QUOTE]

Kuinka niin koskee vain aikuisia? Lapsilla tietysti saman kaavan mukaan juhlavat vaatteet. Miksi lapset voisivat menna juhliin missa vaatteissa vain?

nyt on ihan pakko sanoa, että laitappa kuvat omasta ja miehesi asuista, heräsi mielenkiinto..

minun:
36-9203_f.jpg

60-6696.jpg

27-6529.jpg

mies:
49-9682_f.jpg

61-3713.jpg

ells_1264558_m.jpg

Kuinka niin koskee vain aikuisia? Lapsilla tietysti saman kaavan mukaan juhlavat vaatteet. Miksi lapset voisivat menna juhliin missa vaatteissa vain?

No ei nyt ihan missä vaatteissa tahansa, mutta olin jotenkin ajatellut että lapsille riittäis siistit normaali vaatetusta fiksummat vaatteet, en itse odottais mitään viimoisen päälle vaatetusta lapsilta, kuten pukua ja iltamekkoa, ne kun yleensä tuppaa käymään yhden reissun jälkeen pieniksi.

Häät on siis vissiin Hawaijilla... Ihan oikeesti hei rantamekko häihin??

Kerropa ap onko teillä jo kutsussa mainittu jostain rennosta pukeutumisesta? Vai ylipäätään onko vihittävät läheisiä, kuinka hyvin tunnette? Onko siis sovittu jotain tämän kaltaista pukeutumista?

Nimittäin jos ei, niin tulette näyttämään junttilandian kuninkaallisilta noissa vermeissä. Joku sen jo sanoikin, näytätte siltä että olette kesämarkkinoille menossa. Ei siis mitään juhlavaa kellään paitsi pienimmällä tytöllä...

Alkuperäinen kirjoittaja -ö-;25361677:
Häät on siis vissiin Hawaijilla... Ihan oikeesti hei rantamekko häihin??

Kerropa ap onko teillä jo kutsussa mainittu jostain rennosta pukeutumisesta? Vai ylipäätään onko vihittävät läheisiä, kuinka hyvin tunnette? Onko siis sovittu jotain tämän kaltaista pukeutumista?

Nimittäin jos ei, niin tulette näyttämään junttilandian kuninkaallisilta noissa vermeissä. Joku sen jo sanoikin, näytätte siltä että olette kesämarkkinoille menossa. Ei siis mitään juhlavaa kellään paitsi pienimmällä tytöllä...

Ei puhuttu sanaakaan pukeutumisesta. :) Ollaan läheisiä, mutta ei puhuta häistä.

Yhteistyössä