Uusavuttominta mitä olet kuullut?

LOKKKKKKI
[QUOTE="Lokkii";25315631]Jotkut lapset on varsin allergisia niille,joten voi olla että niitä ei ole kotona ollenkaan. Mutta tietty vois jos niitä olis...[/QUOTE]

Meillä on sellasia pesulappuja, jotka on allergia testattuja ja hajusteettomia.
Ne on ainakin sopinu meijän allergisille lapsille tosi hyvin.
 
kun muutin aikoinaan omaan kotiin, en hommannut kahvinkeitintä koska en kahvia juo (kaverit olivat hiukan tuskissaan :D ) . no, nykyisen miehen myötä tuli sitten kuvioihin kahvinkeitinkin, mutta edelleen keitän liian laimeaa tai liian vahvaa..
ja tietokoneista mie en ymmärrä mitään (eikä sen puoleen mieskään!), ei hajuakaan mistään virusturvan asentamisesta tms. osaan juuri ja juuri avata koneen, lukea sähköpostit tai kirjautua tänne & sulkea koneen ..


oma isä-kultani on myös melkoinen tumpelo: kun olin pikkutyttö, rikkoi leivänpaahtimen tunkemalla nakkeja siihen.. koetti laittaa miule purtavaa. nyt kun ostin vanhemmilleni riisinkeittimen joululahjaksi
( äiti osaa kyllä keittää riisit ihan kattilassakin, himoitsi vain tuollaista ties mistä syystä),
vannotinkin äitiä että vahtii ettei isä tunge perunoita siihen..!
 
Viimeksi muokattu:
"Lokkii"
Uusavuttomia täällä palstalla tuntuu ainakin olevan paljon. Kaikkeen kysytään vastaus täältä ja sitten vielä tehdään sen mukaan.
Myös esimerkiksi valmiiksi viipaloidut juustot tai juustoraaste, valmiiksi paloitellut vihannekset, valmis puuro ym mitä myydään kaupassa on tehty uusavuttomille.

Tai vaikkapa helpotukseksi reumaa sairastavalle,jonka käsillä ei pilkota tai raasteta kovin helpolla....
 
ai niin, pakko kertoa vielä tämä : oma mies ei tunnistanut munanleikkuria, mikä on ymmärrettävää sillä monet viipaloivat munan yksinkertaisesti veitsellä.. omat vanhemmat olivat moisen kuitenkin jostain syystä hankkineet & työnsivät sitten mukaani, kun kotoa muutin
 
mun kuulema
Eräs äitituttava lähti päivystykseen illalla lapsen kanssa kun lapsen sormeen meni tikku. Tikku jäi millin verran ihosta ulos eikä ollut ollenkaan syvällä, näkyi selvästi ihon läpi. Kokoluokkaa kuusenneulanen. Kun äidistä ei ollut tikkua poistamaan hysterialtaan, pyysin että pitää lasta (4-vuotias) sylissä ja juttelee mukavia, minä kaadan sormelle kirvelemätöntä puhdistusainetta ja nyppäisen pinseteillä tikun irti. Ei käynyt, koska mulla ei oo terveydenhoitoalan koulusta. :D

Ne lähtivät lauantai-iltana päivystykseen, keikka kesti yli 2 tuntia ja mieshoitaja pidellyt lasta väkisin kun tikku oli nypätty sormesta irti. Paljon helpompaa se olis ollut hoitaa kotona heti haaverin satuttua, eikä lapsen olis tarvinnu stressata asiaa tuntikausia ja väsymyksestä kiukkuisena riehua päivystyksen käytävillä.
 
"vieras"
Eräs pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva parikymppinen tuttava ihmetteli, miksi maitopurkissa on lehmän kuva.

Oli sen verran järkyttävä tieto se, että maito tulee lehmästä, että lopetti maidon juonnin kokonaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Peachie
"miu"
[QUOTE="vieras";25315957]Eräs pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva parikymppinen tuttava ihmetteli, miksi maitopurkissa on lehmän kuva.

Oli sen verran järkyttävä tieto se, että maito tulee lehmästä, että lopetti maidon juonnin kokonaan.[/QUOTE]

Auts! :LOL:
 
ulkonainen
[QUOTE="gemma";25312164]Mistä tietää, että vesi kiehuu?? Äitini (terveydenhoitaja) jaksaa myös usein kertoa sankarista, joka kysyi, että myydäänkö kaupassa valmiiksi keitettyjä perunoita... :D[/QUOTE]

Ainakin taalla Hollannissa myydaan ja tuskin kukaan jaksaa perunoita kuoriakaan :).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25315986]Ei helvetti te tunnette TYHMÄÄ porukkaa. Oikeasti, menee usko ihmiskuntaan lopullisesti, kun tätä ketjua lukee. Luojan kiitos oma lähipiirini ei ole noin yksinkertaista.[/QUOTE]

Kyllä sitä monesti tuntee itsensä niin viisaaksi ja täysjärkiseksi, kun kuuntelee jonkun latvapään juttuja.
 
"vieras"
Mun lapsi tulee olemaan tällaisten ketjujen päähenkilö. Vaikka hänellä on yli ysin keskiarvo, ja todella hyvä mielikuvitus, niin hänellä ei ole esim. hoksaustaitoa kotioloissa ollenkaan :O. On ehkä mitä avuttomin 12 v. mitä tunnen. Tuo kuolis nälkäänkin parin päivän aikana jo avuttomuuttaan.

Ja ihmetyttää tosiaan, että kaikki hänen ympärillään on tosi tekeviä tyyppejä. Mutta luulenpa, että tuo avuttomuus johtuu liian hyvästä palvelusta vanhempiensa taholta, tytön laiskuudesta ja mukavuudenhalusta jne. :( Eli kasvatettu päin persettä, ei ole tarvinnut tehdä mitään...
Haha, tätini kertoi ihan innoissaan, että hänen 22-vuotias tyttärensä oli ensimmäistä kertaa ikinä tyhjentänyt astianpesukoneen - siis osannut tehdä sen ihan itse! Aploodit olis ollut paikallaan :)
"Lapsi" on kuitenkin asunut jo useamman vuoden omassa asunnossa.... mutta edelleen käytännön työt tekee joko äiti, sisko tai poikaystävä, eikä tytär itse.
 
ok
[QUOTE="vieras";25315957]Eräs pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva parikymppinen tuttava ihmetteli, miksi maitopurkissa on lehmän kuva.

Oli sen verran järkyttävä tieto se, että maito tulee lehmästä, että lopetti maidon juonnin kokonaan.[/QUOTE]
Maito tulee nisäkkään naaraasta. Lehmänmaito tulee lehmästä.

Jos luuli juoneensa vaikka kamelinmaitoa? ;)
 
"vieras"
Kahvinkeitosta tuli mieleen, että juuri viime viikolla töissä joku lääkäri tuli kysymään minulta kahvihuoneessa että miten tuota kahvia keitetään...
Tuo on lainkaan tyhmä kysymys, sillä työpaikalla saattaa olla ihan eri systeemit kahvimasiinoissa kuin kotosalla. Vesi- ja kahvimitat voi olla mystisiä, joten tottumaton voi keittää myrkkyä tai järkyttävän laihaa lirua. Esim. meillä kahvikoneeseen voi lisätä maitoa lämmitettäväksi, jos haluaa cappucinon.
 
"hmm"
Minua ei kotona koskaan opetettu tekemään ruokaa, keittämään kahvia, siivoamaan tms. ihan ongelmitta nuo opin kun 16-vuotiaana toiseen kaupunkiin omilleni muutin mutta nykyään meillä on edelleen ihan hirveät vänkäjäiset äitini kanssa miten asiat pitää tehdä :D minä syön kuorineen kaiken mitä pystyn, tosin perunat kuorin ennen keittoa ja haljon ne lautasellani käyttämällä haarukkaa veitsimäisesti, kun taas äitini kuorii kaiken, keittää perunat kuorineen ja murskaa perunat haarukan lituskalla osalla. lisäksi teemme aivan erilaisia ruokia ja eri tavoilla ja äiteeni ei suostu ymmärtämään miten tässä näin kävi :D
 
"Mummeli"
Tyttö pääsi piiaksi kartanoon ja joutui tekemään perheelle aamiaista. Rouva ihmetteli, miksi kestää. Piika sanoi : " Nää munatha ne kestää. Oon keittäny niitä jo tunnin, mut eivät pehmii millään. "
 
"vieras"
No meillä oli 6 tuntia sähköt pois, ja pakasteet oli kyllä ihan jäässä.
Pakastin ei juurikaan sulanut, kun kaappi pidettiin kiinni.
Ja siis näin myös kerrottiin ravintola koulussa, jonka kävin erittäin hyvällä menestyksellä.
Juu, ja meillä säilyi hyvin pakasteet ja jääkaapin sisältö lähes 8 tunnin sähkökatkon ajan. Mutta monella sähköt on olleet poikki jo yli vuorokauden (vuorokausi on 24 tuntia eli 4 x 6 tuntia), jopa yli kaksi vuorokautta ja silloin ehtii kyllä pakastimen sisältö sulaa ja mennä pilalle. Lopeta inttäminen pahvi!
 
"essi"
No niin, kiitos muutamalle, jotka on miun puolesta tuolle yhdelle pökiälle selventänyt sanomaani.
Onnea hänelle, jos sähkät tosiaan tuli takas 6 tunnissa, mutta kun osalla ne on yön koittaessa ollut jo 3vrk (yksi vrk on tosiaan 24 tuntia, selvennys inttäjälle) poissa.
Aika avutonta lienee myös se, ettei ymmärrä mitä on kirjoitettu, ja että luulee kaikkien tilanteiden olevan samoin kuin itsellä.
 
Eräs äitituttava lähti päivystykseen illalla lapsen kanssa kun lapsen sormeen meni tikku.
Mun tuttu soitti hätänumeroon kun vauvalla oli hikka.

Ja vei vauvan hammaslääkäriin, kun tälle alkoi tulla hampaita ja vauva itki & puri tissiä imetyksen aikana. Hammaslääkäri oli ihmetellyt että mitä hänen käytännössä asialle pitäisi tehdä.
 
Niin ja tuosta kananmunajutusta tuli mieleen kaverini, joka ei meinannut tajuta miksi kananmunat pitää keittää jos niitä haluaa pinaattikeittoon.

Kun ne käy sinne kylmänäkin, ja hyvältä maistuvat :headwall:
 
"vieras"
[QUOTE="mellan";25313073]Tuosta hajulukon puhdistamisesta, mie en saa sitä auki, joten joutuisin soittamaan huoltomiehelle. Eli olen kai siinä asiassa uusavuton[/QUOTE]

Ei tuota voi mielestäni sanoa uusavuttomuudeksi koska kuitenkin tiedät missä se hajulukko ylipäänsä sijaitsee ja että se pitää ja sen tosiaan saa avattua jotta sen pystyy puhdistamaan. Kyse on siis sinun kohdallasi vain voiman ja/tai tekniikan puutteesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Adii
"Sheddon"
Mä yritin 17vuotiaana tehdä kermavaahtoa sokerista, munista ja jauhoista. Oli jotenki iskostunu tuo kermavaahdon ja leipomisen yhteys. Että tota joo ei uusavuttomuutta vaan suoranaista tyhmyyttä. Ja edelleen kysyn muuten neuvoa kananmunien keittämiseen. Shame on me
 

Yhteistyössä