Lapsi sai joulupuukeräyksestä pari lahjaa ja yhdessä oli

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
....
Ja todellakaan en aio noihin keräyksiin osallistua kun on huijausta koko homma. Muka köyhille menee, ja sitten ne "köyhät" jaksaa valittaa kun saavat vain 6 euron arvoisia rukkasia, voi video sentään.

Onkohan suomessa sellaisia lahjakeräyksiä joissa ne lahjat menevät oikeasti semmosille lapsille joilla menee huonosti?

"a p"
Kyllä, annan lapsen avata synttärilahjat pari päivää ennen synttäreitä jos synttärit on virallisesti esim. maanantaina ja juhlat pidetään jo lauantaina.

Kyllä jotkut on sitten ilkeitä. Mä olen iloinen lapseni puolesta ja te vain ilkeilette. Nainen on tosiaan susi toiselle naiselle. Vai onko kyse siitä, että olen yh?

enpä enää lahjota
miks hitossa annoit avata jo nyt?? :O ei mitään kunnioitusta antajia kohtaan, niin tietty kun ilmaiseks sai. Minä ainakin haluan ilahduttaa vähävaraisten lasten aattoa, mutta eipä siitä näköjään välitetä....

Ja todellakaan en aio noihin keräyksiin osallistua kun on huijausta koko homma. Muka köyhille menee, ja sitten ne "köyhät" jaksaa valittaa kun saavat vain 6 euron arvoisia rukkasia, voi video sentään.

Onkohan suomessa sellaisia lahjakeräyksiä joissa ne lahjat menevät oikeasti semmosille lapsille joilla menee huonosti?
No on se musta aika ankea lahja lapselle. 6euron lelukin olisi varmaan kiva, koska en usko että lapset ihan ilman rukkasia ovat ja 6euron Lassiet on kokemuksesta ainakin surkeat.

[QUOTE="a p";25278868]Ai niitä saa hakea vain ne joilla ei ole lapselle yhtään lahjoja? Ei ne jotka ovat pienistä tuloistaan onnistuneet säästämään edes vähän, että lapsi saa pari pakettia?[/QUOTE]

Lähinnä ajattelin, kun sanoit että lahjoja on sen verran, että hyvin ennen joulua voi paketit availla, niin et kovin tarvitsevalta kuulosta. Eipä anna ihan kauhean hyvää kuvaa lahjojen saajista, jos sille ei todellista tarvetta ollut. Taidan jatkossa suunnata apuni muualle jos kerran ihmisillä on varaa ostaa omat joululahjansakin. Mitä sitä ahneutta tukemaan sen enempää.

"a p"

Näytä mulle kohta missä valitin niistä kintaista?!

Ennemmin odotan tuosta keräyksestä juuri niiden kintaiden hintatasoisia lahjoja kuin mitää kalliimpia.

Tottakai siihen on perusteet että sieltä keräyksestä jotain saa, mut mä kauhulla edelleen ootan sitä narinaa niistä lahjoista sit joulun jälkeen.

Ihmiset on hirveän pinnallisia ja rahan perään nykyään, mikään ei tunnu kelpaavan tai olevan tarpeeksi hyvää.

Ja mun purkaus ei ollut suoraan ap:lle, hän tuntui olevan tyytyväinen ja hyvä niin. Oikein mukavaa joulua teidän perheelle!

Mutta sit löytyy vinopino näitä märisijöitä..

"a p"
Lapsi avasi lahjat nyt ja on niihin tyytyväinen, niihin kintaisiinkin. Eikö se ole pääasia?

Kyllä täällä on katkeraa porukkaa liikkeellä eikä kyllä yhtään olla joulumielellä. Onko teillä joulustressiä?

"apina"
Kuulostaa vain kummalliselta että annoit lapselle luvan avata JOULUlahjojaan näin monta päivää ennen jouluaattoa. Eikö olisi lapsellekkin ollut kivaa että sen yhden tai kahden lahjan lisäksi hänellä ois ollut nuo joulupuu-lahjat? Sehän on kuitenkin sen keräyksen idea.
Annatko lapsen avata synttärilahjansakin pari päivää ennen itse synttäreitä vain koska lapsi haluaa? Outoa touhua.
Tapansa kullakin, varmaan sinunkin tavoissasi on meille jotain hyvin utoa jota mekin voisimme hakuua ja ihmetellä jos nyt tälle linjalle mennään :O

Meilläkin on tosi outo tapa, me annetaan aattona jokaiselle lapselle yksi lelulahja ja siten illemmalla jaetaan loput.
Ajatus on siitä että lapset ei koko päivää vingu hermojamme riekaleiksi :D
-koska saa lahjat avata
Ja jopa tästäkin omituisesta tavastamme olen saanut osalta kuulla "kiitosta" kuin haukkujakin"
Mikä kukaan on sanomaan mikä se oikea tapa on. Mun puolesta seisokaa vaikka päällänne jos se on oikea tapa viettää joulua,minä en niin tee ja teen tasan sillai kuin perheelleni on parasta :)

HYVÄÄ JA LÄMMINTÄ JOULUA :)

"hmm"
No jos itsekuri on tota luokkaa, ettei edes joululahjojen avaamista voi odottaa jouluaattoon, niin en yhtään ihmettele, että taloudellinen tilanne on se, että keräyksestä pitää lapselle käydä lahjat hakemassa.

Ihan hyvä on lapsienkin oppia, että kaikkea ei saa aina heti justiinsa sillä hetkellä kun haluaa. Mun mielestäni joululahjojen avaaminen on se, missä lasten on tuota hyvä opetella. Ap:lla tainnut jäädä koko homma oppimatta, vaikkei lapsi enää toivottavasti olekaan.

Mutta hyvää joulua silti ja kivaa, että saitte mieluisan lahjan!

"apina"
[QUOTE="a p";25279001]Lapsi avasi lahjat nyt ja on niihin tyytyväinen, niihin kintaisiinkin. Eikö se ole pääasia?

Kyllä täällä on katkeraa porukkaa liikkeellä eikä kyllä yhtään olla joulumielellä. Onko teillä joulustressiä?[/QUOTE]

Niillä on kaapit siivoamatta joissa joutuu joulunsa viettämään :LOL:
älä välitä ;)

....
No on se musta aika ankea lahja lapselle. 6euron lelukin olisi varmaan kiva, koska en usko että lapset ihan ilman rukkasia ovat ja 6euron Lassiet on kokemuksesta ainakin surkeat.
Ai, ok.
Meillä oli tapana juurikin saada jonkin verran hyötytavaroitakin joululahjoiksi. Pipoja, sukkia, lakanasettejä, lapasia, vaatteita yleensäkin. Ja sitten todella vähän leluja kun niin pirun kalliita ovat.
Mutta kai nykyajan käyhät perheet ovat vähän eri tasolla noin taloudellisesti kuin silloin 90-luvulla. Silloin varmasti osattiin iloita ihan niistä rukkasistakin.

Mutta uskon että Suomessa on köyhiä ja sitten niitä "köyhiä", mutta pirun hankala heitä on kai erottaa silloin kun ovat siellä jonossa ja valittavat miten vähän rahaa on. Kai sen sitten vasta jälkeenpäin näkee ketkä kiittävät ja ketkä valittavat saamistaan lahjoistaan.

"a p"
[QUOTE="apina";25279021]Niillä on kaapit siivoamatta joissa joutuu joulunsa viettämään :LOL:
älä välitä ;)[/QUOTE]

Niinpä tietysti. :D

Lapsi ensin nauroi niille kintaille kun olivat täysin samanlaiset jotka hänelle ostin vähän aikaa sitten, mutta sitten lapsi totesi, että ei se mitään on nyt varakintaat. Lapsi on nyt pihalla uudet kintaat kädessä. :)

....
[QUOTE="apina";25279006]Tapansa kullakin, varmaan sinunkin tavoissasi on meille jotain hyvin utoa jota mekin voisimme hakuua ja ihmetellä jos nyt tälle linjalle mennään :O

Meilläkin on tosi outo tapa, me annetaan aattona jokaiselle lapselle yksi lelulahja ja siten illemmalla jaetaan loput.
Ajatus on siitä että lapset ei koko päivää vingu hermojamme riekaleiksi :D
[/QUOTE]

Varmasti on outoja tapoja, mutta en menekään kailottamaan niistä palstalle :D
Ja sama tapa on meilläkin, että päivällä saa yhden pikkulahjan, ja illalla loput.
Mutta siltikin monta päivää aikasemmin on minusta outoa. Jouluaatto lahjoineen vähän kadottaa merkityksensä?
Mutta tapansa tosiaan kullakin.

"vieras"
Kiitos. Pakko sanoa, että ihanaa on.
Tosi hyvä olo ja lapsetkin näyttävät nauttivan kovin.
Nyt lähtivät tyttären ja vävyn kanssa päätalolle viemään hevosille omenoita.
Sen jälkeen menevät mootorikelkkaretkelle. Eväät kaakaota vaille jo valmiiksi tehtyinä.

Isommat pelaavat triviaa, mies ja appi kaupassa, anoppi ja adoptiotäti hääräävät köökisssä.
Ja minä palstailen toisella koneella ja toisella selaan opponoitavia seminaaritöitä.

:)
Ja mamma palstailee, ei tsiisus :D

Keittiönoita
[QUOTE="a p";25278868]Ai niitä saa hakea vain ne joilla ei ole lapselle yhtään lahjoja? Ei ne jotka ovat pienistä tuloistaan onnistuneet säästämään edes vähän, että lapsi saa pari pakettia?[/QUOTE]
Tämän koko Joulupuu-keräyksen ongelma on, että monet lahjoittajat nimenomaan kuvittelevat lahjojensa menevän sellaisille, jotka muuten eivät saisi yhtäkään lahjaa. Jopa keräyksen mainonnassa on annettu ymmärtää näin. Siksi ihmisiä suututtaa, kun tilanne ei olekaan tuo, eivätkä toistamiseen enää keräykseen lahjoita. Joulupuu-keräyksen mainonta tekee siis hallaa koko keräykselle. Paljon järkevämpää olisi koittaa vedota ihmisiin jollain muulla tavalla.

*muoks* Ja lisään vielä, että vika ei ole lahjojen saajien vaan keräyksen järjestäjien.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"vieras"
[QUOTE="a p";25278794]Lapsi avasi itse paketit, mistä päättelit että mä ne avasin? Todella ilkeää ajatella, että mä avasin paketit ja pidän korun itselläni!

Mun mielestä ei ole mikään synti avata ne paketit jo nyt, on kyllä aattonakin paketteja mitä avata.[/QUOTE]

Nyt vähän alkoi mietityttää. Vähävaraisen keräyksestä paketin haet ja sitten kuitenkin niitä paketteja tuntuu olevan yllin kyllin????

"apina"
[QUOTE="a p";25279055]Niinpä tietysti. :D

Lapsi ensin nauroi niille kintaille kun olivat täysin samanlaiset jotka hänelle ostin vähän aikaa sitten, mutta sitten lapsi totesi, että ei se mitään on nyt varakintaat. Lapsi on nyt pihalla uudet kintaat kädessä. :)[/QUOTE]

Nauru pidentää ikää ;)
Tuli minullakin yhtenä jouluna makeat naurut kun anopilleni ostin puhelinmuistion ja kuinkas ollakkaan hänkin osti minulle,
ja samanlaisen/värisen :LOL:
Kumpainenkaan ei oltu moista erikseen toivottu tai pyydetty mutta molemmilla aina osoitteet hukassa :D

"mä"
Antakaa ny hemmetissä jo olla!!! Miten helvetin paha olo teillä monella on, kun tarvitsee oikein yrittämällä yrittää ymmärtää väärin alkuperäinen teksti? Äo saa todellakin olla puolet kengännumerosta, jotta onnistuu saamaan alotusviestistä negatiivisen kuvan.

"a p"
[QUOTE="vieras";25279069]Nyt vähän alkoi mietityttää. Vähävaraisen keräyksestä paketin haet ja sitten kuitenkin niitä paketteja tuntuu olevan yllin kyllin????[/QUOTE]

Yllin kyllin? Missä mä niin kirjoitin?

[QUOTE="vieras";25279058]Ja mamma palstailee, ei tsiisus :D[/QUOTE]

Juuh.
Koulutöitä ja palstaa ja trivian tuomarointia.
Kumpaakin ensimmäisistä laiskahkosti ja usein keskeytyksin sekä tyystin stressittä. Viimeinen sitten onkin Vakavaa.

:)

[QUOTE="mä";25279095]Antakaa ny hemmetissä jo olla!!! Miten helvetin paha olo teillä monella on, kun tarvitsee oikein yrittämällä yrittää ymmärtää väärin alkuperäinen teksti? Äo saa todellakin olla puolet kengännumerosta, jotta onnistuu saamaan alotusviestistä negatiivisen kuvan.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole oikein, jos ihminen, jolla on varaa ostaa lapselleen joululahjoja, vaikka on sitten kuinka yh tahansa, käy hakemassa vielä lisää niitä noista ihme keräyksistä. Sitten jää joku sellainen ilman, jolla ei ole OIKEASTI varaa. Vituttaa tuollainen.

Yhteistyössä