Lapsi sai joulupuukeräyksestä pari lahjaa ja yhdessä oli

• Viestiketjun aloittaja "Yh-äiti"
  • Ensimmäinen viesti
äpö
HÖLMÖT!!!! Tottakai tuollasita kautta ssadut pitää itse vanhempien tarkistaa eka. IKINÄ ei tiedä mikä pervo laittaa lapsille sopimatonta materiaalia.
JA äiti ottaa itselleen korun ja paketoi sen omalla nimellään. Voi antaa sen tyttärelleen lahjaksi myöhemmin kun ikää siihen että osaa huolehtia ja pitää tallessa. Jos varaa voi kartuttaa sitä tytön mieleisillä palasilla pikku hiljaa.

Rauhallista joulua AP

"apina"
Tietenkään ei likaista eikä rikkinäistä, mutta silti on outoa, että lahjoja arvotetaan niiden rahallisen arvon perusteella.
Miksi ei saisi ihmetellä lahjoja? Etenkin jos vastaavaa käynyt kuten tuttavalleni silloin yhtenä vuonna.
Kyllä minustakin hirmu hyvät lahjat on aloittaja lapsilleen saanut ja varmasti jos lahjojen tarpeessa on niin osaa myös arvostaa.
Se että kiinnostaa katsoa jonkun esim korun hinta niin ei se minusta lahjasta tai aloittajasta tee huonoa.
Voiko joku väitää ettei muka koskaan ole katsonut uteliasuuttaan lahjaksi saadun tavaran hintaa jos sellainen sattuu kaupassa tulemaan eteen ;)
Minusta nyt on ehkä typerää tämä että aloittaja haukutaan kun kurkkasi pakettiin ja uteliasuus heräsi ja katsoi mitä saavat paketeistaan ;)

• Tykkää
Reactions: Wolt
että näin
Alkuperäinen kirjoittaja äpö;25278652:
HÖLMÖT!!!! Tottakai tuollasita kautta ssadut pitää itse vanhempien tarkistaa eka. IKINÄ ei tiedä mikä pervo laittaa lapsille sopimatonta materiaalia.
JA äiti ottaa itselleen korun ja paketoi sen omalla nimellään. Voi antaa sen tyttärelleen lahjaksi myöhemmin kun ikää siihen että osaa huolehtia ja pitää tallessa. Jos varaa voi kartuttaa sitä tytön mieleisillä palasilla pikku hiljaa.

Rauhallista joulua AP
Täällä olivat sossussa nuo jo tarkastaneet,joten niitä ei tarvinnut enää uudelleen tarkastaa.Eiköhän tuo ole käytäntö nykyään aika useassa paikassa.

"hei"
Mä llähetin hyvä joulumieli-ketjun kautta paketin enkä laittanu joulupaperiin mitään, että vastaanottaja näkee mitä siellä on. Kyllä avaisin itseki paketit, juuri siitä syystä että joskus on lukenut tapauksista joissa paketin sisällä on jotain lumppua.

[QUOTE="vieras";25278608]Palstailetko sä oikeasti sieltä vuokramökiltä joulun vietosta? :O ei hitto että on jotkut ihmiset nettiriippuvaisia.[/QUOTE]

Palstailen.
Aamulla sauna ja hiihtämässä kävin.
Nyt niin paljon sairasloman aikana rästiin jääneitä koulutöitä kun ehdin/viitsin ja välillä tietenkin palstaa.
:)

Kohtalaista kontrollifriikkeyttä... :x

Tuossa perheessä se varmasti olisikin ongelma että kuusen alta löytyisi vuori paketteja, joiden kuosiin nämä ulkopuolisten lahjat eivät sovi. :xmas:
En osaa ap:n tapauksesta sanoa, mutta voin kuvitella että jos itsellä olisi taloudellisesti tiukkaa ja lahjat yms. materia siksi vähissä, panostaisin sitten sitäkin enemmän joulun ilmaiseen estetiikkaan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;25278670:
Täällä olivat sossussa nuo jo tarkastaneet,joten niitä ei tarvinnut enää uudelleen tarkastaa.Eiköhän tuo ole käytäntö nykyään aika useassa paikassa.
Niin ilmeisesti täälläkin, minulle kertoivat mitä lapsen saamassa paketissa on.

• Tykkää
Reactions: Adii
har
Alkuperäinen kirjoittaja että näin;25278670:
Täällä ainakin piti lahjapuu-paketit viedä paketoimattomina, vissiin juurikin sen sisällön tarkistamisen vuoksi. En sitten tiedä paketoivatko lahjojen eteenpäin jakajat niitä, luultavasti.

"a p"
[QUOTE="ellaaa";25278526]Taitaa koru mennä äidille ja paketoi sitten tuon penaalin,vihon ja kynät lapselle.
Itselle ei tullut mielenkään avata lahjoja etukäteen,kun saatiin nuo viimevuonna. Saivat lapset ihan itse avata paketit.[/QUOTE]

Lapsi avasi itse paketit, mistä päättelit että mä ne avasin? Todella ilkeää ajatella, että mä avasin paketit ja pidän korun itselläni!

Mun mielestä ei ole mikään synti avata ne paketit jo nyt, on kyllä aattonakin paketteja mitä avata.

Mä todellakin toivon että ne lapset ja niiden vanhemmat joille itse paketin tuohon keräykseen ostin, ymmärtävät että raha ei ratkaise vaan ajatus.

Yllättävän paljon lahjoja ostavat myös toiset lapset, ne ei takuulla tuijota hintalappua vaan ostavat jotain mistä itsekkin pitäisivät, onpa kiva ajatus et siellä sit mamma miettii euroja et melko halvan lahjan on lapsi nyt saanut...

"a p"
Missä mä kirjoitin, että raha ratkaisee?! Mua KIINNOSTI se korun hinta ja siksi sen etsin netistä. Kintaiden hinnan TIESIN ENTUUDESTAAN koska olen lapselle sellaiset kintaat ostanut. Missään kohtaa en väheksynyt niitä kintaita koska kyllä ne on tarpeelliset. Kynäpenaalin hintaa en tiedä enkä ole sitä etsinyt, mutta oletan Marimekon olevan melko kallista. Lapsi avasi lahjat ITSE.

Mä olen ja olen edelleen hämmästynyt tuosta kalliista lahjasta ja siitä, että jotkut panostaa noihin paketteihin enemmäkin. En kuitenkaan väheksy mitenkään halvempia lahjoja, että turha väittää sellaista.

Mulla oli oikeasti hyvä mieli lapsen KAIKISTA lahjoista, mutta nyt on paha mieli kun luin teidän joidenkin viestejä ja oletuksia siitä minkälainen äiti olen. Että mä muka varastaisin omalta lapselta. :( Kiitos vain ja hyvää joulumieltä teillekin.

[QUOTE="vieras";25278798]Onpa ihana joululoma teilläkin...kukin tavallaan toki.[/QUOTE]

Kiitos. Pakko sanoa, että ihanaa on.
Tosi hyvä olo ja lapsetkin näyttävät nauttivan kovin.
Nyt lähtivät tyttären ja vävyn kanssa päätalolle viemään hevosille omenoita.
Sen jälkeen menevät mootorikelkkaretkelle. Eväät kaakaota vaille jo valmiiksi tehtyinä.

Isommat pelaavat triviaa, mies ja appi kaupassa, anoppi ja adoptiotäti hääräävät köökisssä.
Ja minä palstailen toisella koneella ja toisella selaan opponoitavia seminaaritöitä.

yyhoo
Siis kyllä nainen on naiselle susi, ei voi muuta taas todeta! :O Mistä hiivatista te taas veditte tuon kiittämättömyyskortin esiin? Ap todennäköisesti vain yllättyi / hämmentyi hieman arvokkaammasta lahjasta, jota ei osannut ko. keräyksestä odottaa, eikä sillä ole siis arvostuken kanssa välttämättä mitään tekemistä. Tai ehkä hän jopa arvostaa ENEMMÄN lahjaa, kun näki sen arvon. Kyllä itsekin ajattelisin noista lahjoista, että siellä ei varmaan kovin arvokasta ole ja saattaa tulla jopa tyyliin; vanhat reikäiset villasukat, joten ihmettelisin minäkin, jos sieltä yht' äkkiä paljastuisikin joku nomination... Edellisten kirjoitusten paljastuneista syistä myös itse tarkastaisin lahjan etukäteen, ettei siellä ole jotain sopimatonta tai tosiaan suoraan roskikseen menevää tavaraa. Enemmän se lasta harmittaa silloin aattona, että saa jotain vanhoja paskasia nalleja, jonka äiti takavarikoi samantien pesuun / roskiin, kun että ei saa sitä lahjaa ollenkaan. Jos siitä ei siis ole mitään sanottu etukäteen, niin lapsi sitä ei tiedä odottaakaan. Tarkoitan siis, että vaikka minäkään mikään sen parempi kranttu ole, mutta ei meillä säästellä omiakaan rikkinäisiä nalleja (jos niitä ei saa pestyä ja / tai korjattua, niin roskiin lentää) tai reikäsiä sukkia, niin miksi sellaset pitäis kenekään muunkaan joulupaketista vastaanottaa... Ja joo, useinhan nuo tarkastetaan kerääjien toimesta etukäteen, eikä sellasta tapahdu, mutta kuten joku sanoi, niin lahjoja tulee myös suoraan perheeltä perheelle ilman välitarkistuksia, joten siellä tosiaan voi olla ihan mitä vaan.

Ja tuo kommentti, että äiti ottaa sen korun, menee jo aika ala-arvoiseksi... : / Liekö taas kommentoitu vaan sen takia, että nimim. on yh...

[QUOTE="a p";25278868]Ai niitä saa hakea vain ne joilla ei ole lapselle yhtään lahjoja? Ei ne jotka ovat pienistä tuloistaan onnistuneet säästämään edes vähän, että lapsi saa pari pakettia?[/QUOTE]

No vissii saa enemmän kun pari kun on varaa jo nyt niitä availla...

Mua ainakin ihan rehellisesti vituttaa et niistä omista pienistä varoistani koitan saada joulumieltä muuallekkin ja sitä täältä saa lukea kuinka niitä availlaan ennen joulua ja joulun jälkeen varmaan viikon taas kuinka oli niin halpaa tavaraa jne jne..

Voi jaiks että tuun pahalle päälle tästä.

Kiitos ja anteeks.

"Riina"
Kiva että saitte mieleisen lahjan ja ihanaaa että on vielä ihmisiä jotka välittävät! Ja kyllä itse avaisin myös lahjan etukäteen ja niin kerran vuosia sitten teinkin ja onneksi tein sillä siellä oli 3v.tytölle selkeästi poikien farkut. Ne laitettiin pakettiin uudelleen ja vietiin keräykseen osoittenuna POIKA 3- vuotiaalle. en oikein edes tiennyt miksi me se pakettiin saatiin kun omiakin ihan liikaa. (Luulen että toimeentulotukihakemuksen takia ? ) Kivahan se on että ajattelivat ilahduttaa ja hyvä että on tuollaisia niille jotka sitä oikeasti tarvitsee. Hyvää joulua ap:lle ja lapsille! :)

....
[QUOTE="a p";25278868]Ai niitä saa hakea vain ne joilla ei ole lapselle yhtään lahjoja? Ei ne jotka ovat pienistä tuloistaan onnistuneet säästämään edes vähän, että lapsi saa pari pakettia?[/QUOTE]

Kuulostaa vain kummalliselta että annoit lapselle luvan avata JOULUlahjojaan näin monta päivää ennen jouluaattoa. Eikö olisi lapsellekkin ollut kivaa että sen yhden tai kahden lahjan lisäksi hänellä ois ollut nuo joulupuu-lahjat? Sehän on kuitenkin sen keräyksen idea.
Annatko lapsen avata synttärilahjansakin pari päivää ennen itse synttäreitä vain koska lapsi haluaa? Outoa touhua.

Aina nämä joulupuuketjut menevät siihen että vain erittäin pahasti tilanteensa sössineiden voisi olla suotavaa sieltä jouluiloa saada. Kyllä on tällä palstalla jännä meininki kun aina kurjuudestakin täytyy kisailla ja arvioida onko riittävän kurja tilanne.

Uskon kyllä että lahjansaajat valitaan ihan järkevästi ja myös sosiaaliset syyt voivat olla peruste. Ja joskus voi käydä niin, että lahjoittajia on paikallisesti erittäin paljon ja tällöin rima laskee. Mutta onko se nyt niin kamalaa? Jouluiloahan sitä tulee kuitenkin jollekin.

Jee, mäkin annoin lapsen avata tuliaisina tulleen joululahjan vaikka jouluna ei kieritä lahjoissa. Miten se ilo olisi vain oikea, jos se tulee vain ja ainoastaan 24pvä. Viime vuonna avattiin meillä osa lahjoista taas 25pvä...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Blue cat ja moekoe

Yhteistyössä