Ei vaan alkaa järkiavioliittoon. Haha, ei vaan.Sitä mä olen jossain vaiheessa paljon pohtinut, että onko parempi elää elämänsä tasaisen tyytyväisenä ja onnellisena sinkkuna vai rakastua/rakastaa täysillä ja sitten menettää. Ekassa jää ehkä hiukan vaille sellaisista palavista tunteista, mutta toisaalta sellaista ei voi kauheasti kaivata, jos ei ole kokenut ja säästyy sydänsuruilta.
Elää luonnollisesti omana itsenään kieltämättä omaa luonnettaan mutta silti olematta täysin holtiton. Eli ei tarvitse mennä ääripäihin.Sitä mä olen jossain vaiheessa paljon pohtinut, että onko parempi elää elämänsä tasaisen tyytyväisenä ja onnellisena sinkkuna vai rakastua/rakastaa täysillä ja sitten menettää. Ekassa jää ehkä hiukan vaille sellaisista palavista tunteista, mutta toisaalta sellaista ei voi kauheasti kaivata, jos ei ole kokenut ja säästyy sydänsuruilta.
itse ajattelen että kiintymättömyydestä on minulle hyötyäkin, enkä vaihtaisi tilaani jos voisin. tietenkin se joskus on hankalaakin, kun esimerkiksi ihmissuhteet eivät ole kestäviä vaikka toisen ihmisen seurasta pidänkin. en kumminkaan pidä tilannetta itse huononaAijaa, kurja juttu. :| Vaikka menettäminen sattuukin aivan mielettömän paljon niin vielä ikävämpää olisi, jos ei kykenisi kiintymään niin paljon, että kokisi luopumistuskaa.
Tuo on totta.Kun on kokenut järjettömän kivuliaita sydänsuruja, aukenee musiikki ja muu taide aivan uudella tavalla. :heart:
Totta. Omat ongelmansa voi aiheuttaa liiallinen kiintyminenkin.Kiintymyssuhteet tuottavat toimiessaan onnellisuutta paljon, mutta kyllä muualtakin sitä voi saada. Luulen että yleensä kyseessä on kiintymyssuhdehäiriö, mutta voi olla joitakin harvoja jotka ovat syntyneet sellaisiksi että eivät kiinny toisiin syvästi.
Vaikka kyseessä olisi kiintymyssuhdehäiriö, niin uskon että ihminen pystyisi silti olemaan onnellinen. Varsinkin jos ihminen olisi ottanut vaurion omakseen ja pystyisi kompensoimaan sitä. Jokaisella ihmisellä on omat ongelmansa ja he hoitavat ne eri tavoin ja joskus tehokkaasti, joskus tehottomasti.
No oho. Sattuko ees? Poltteliko kasvoja? Tiivistynyt tippa.Yhden naisen takia silmäkulma on kostunut.. kerran.
Minä pidän itsestäni tällaisena. Tosin olisi mukavaa jos voisi hallita kiintymystä tietoisesti tehokkaammin.Mä voisin mielelläni antaa pois hieman kykyäni kiintyä, tai kyvyttömyyttäni olla kiintymättä. Ihan kuin sen näkee.
Kyllä minä niin varma olen kun pystyn olemaan. Ajatus kiintymisestä on oikeastaan melko absurdi ja aikoinaan luulin pitkään etteivät muutkaan tunne sellaista, että rakkauslaulut ja tarinat toisen puolesta uhrautumisesta ja muut vastaavat ovat vain erittäin yliliioiteltua fantasiaa joka uppoaa jollekkin kummalliselle osalle ihmisistä, mutta ilmeisesti näin ei ole.Oletko muuten varma, ettet kykene kiintymään kunnolla? Jos et ole vain koskaan tavannut sellaista ihmistä?
Mäkin kyllä noin yleensä pidän, mutta on näitä päiviä, jolloin tuntuu et voisi antaakin. Tunnehallintaa... joo, se ei ihan niin helppoa olekaan.Minä pidän itsestäni tällaisena. Tosin olisi mukavaa jos voisi hallita kiintymystä tietoisesti tehokkaammin.
Ei helppoa, mutta mahdollista joskin aikaavievää.Mäkin kyllä noin yleensä pidän, mutta on näitä päiviä, jolloin tuntuu et voisi antaakin. Tunnehallintaa... joo, se ei ihan niin helppoa olekaan.
ei tunnu pahalta enkä ole hoksannut varoitella. empatiaa kyllä tunnen kaikissa muissa tilanteissa mutta olen jokseenkin sokea sille millaisia tuntemuksia tältä alalta muille ihmisille aiheutan, kun en itse tiedä sydänsuruista mitään.Koetko muuten empatiakykysi ns. normaaliksi? Tuntuuko sinusta pahalta aiheuttaa sydänsuruja muille? Varotatko sinuun palavasti rakastunutta tuosta kiintymättömyydestäsi? Mä olen kyselytuulella.
Mä en ainakaan ole kokenut mitään kamalaa ikinä. Mulle ei ole tehty mitään kovin pahaa eikä ole ollut mitään tragedioita tms. Helpolla olen toistaiseksi päässyt.Eikö keltään oo sydän murtunut muiden kun vain kumppaneiden vuoksi? Mä ihmettelen sitä jos näin on.
Ei niin pahasti. Surua kyllä tuntee jo eläinten puolesta.Eikö keltään oo sydän murtunut muiden kun vain kumppaneiden vuoksi? Mä ihmettelen sitä jos näin on.
Eikö keltään oo sydän murtunut muiden kun vain kumppaneiden vuoksi? Mä ihmettelen sitä jos näin on.