Mitä syöt sillon jos teillä ei oo mitään syömistä?

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Sellaista tilannetta ei ole vielä tullut. Sensijaan tilanteita, joissa en ole mukamas syönyt mitään on aika useinkin. Nytkään en ole syönyt koko iltana mitään... ( paitsi pari piparkakkua, mutta ne olivat kovin pieinä ja ijam jorttua suojellakseni pelastin sen kohtalolta, joka olisi ollut kuiveuttuminen)
Kuulostaa niin tutulta :D Mäkään en nyt syö mitään, vaikka kovaa vauhtia pähkinä-rusinakulho tyhjenee :whistle:

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
"a p"
ei kun sossu on olemassa niin ei tartte nähdä nälkää jos osaa hiukankaan penätä omien oikeuksien perään niin silloin eletään jo luksus elämää kun sen perusosan käyttää suoraan ruokakauppaan =)
hahaaa no kuules, eipä sossu ole tätä taloutta auttanut kertaakaan vaikka oikeus toimeentulotukeen oliskin ;) Ei valitettavasti anna luonto periksi pyytää sossulta rahaa jos kuitenkin itse vielä saa ruoat pöytään joten voi voi, eipä kolahtanu tuo :)

Jännä miten katkeria te olette jotka oikeasti ootte joskus joutunu olemaan nälissään. Kuvitteletteko te, että teidän elämä on ollu kaikin puolin vaikeampaa kun muitten sen takia, ettei aina ollut ruokaa? Jotenki teidän tekstissä tulee semmone olo, että me muut ei tiedetä elämästä mitään koska emme ole olleet oikeasti nälissään. Pitäskö munkin ruveta luettelemaan mitä murheita mun elämässä on ollu ja todeta, että te muut ottekin kermaperseitä koska ette ole joutunu kokemaan samanlaista?

fsa
[QUOTE="a p";25220724]hahaaa no kuules, eipä sossu ole tätä taloutta auttanut kertaakaan vaikka oikeus toimeentulotukeen oliskin ;) Ei valitettavasti anna luonto periksi pyytää sossulta rahaa jos kuitenkin itse vielä saa ruoat pöytään joten voi voi, eipä kolahtanu tuo :)

Jännä miten katkeria te olette jotka oikeasti ootte joskus joutunu olemaan nälissään. Kuvitteletteko te, että teidän elämä on ollu kaikin puolin vaikeampaa kun muitten sen takia, ettei aina ollut ruokaa? Jotenki teidän tekstissä tulee semmone olo, että me muut ei tiedetä elämästä mitään koska emme ole olleet oikeasti nälissään. Pitäskö munkin ruveta luettelemaan mitä murheita mun elämässä on ollu ja todeta, että te muut ottekin kermaperseitä koska ette ole joutunu kokemaan samanlaista?[/QUOTE]

ei tuo nyt vittuiluna sulle ollut tarkoitettu. Se on jokaisen oma päätös sitten käyttääkö sitä mahdollisuutta mikä kuitenkin on annettu.

Enkä ole katkera, en ole joutunut olemaan nälissään, ruoka pöytään eka ja sen jälkeen vasta sitten ne muut menot.

Kommentillani vaan vastasin että oikeasti suomessa ei tartte olla nälissään, se on ihan oman arvomaailman kysymys että miten sen sitten toteuttaa.

"vieras"
Meilla ei varmaan koskaan ole kaapit tyhjyyttaan huutanut, koska pidan huolen etta peruselintarvikkeita loytyy lahes aina, ja kun kay vahiin taydennan varastoja varojen mukaan. Sitavastoin usein on olo kuten ap:lla etta 'ei ole mitaan syomista', tuolloin yleensa syon kananmunia tai papuja jossain muodossa, juustopaahtoleipia, tai esim tonnikala pastaa tai paistettua munariisia. Joskus voin tehda myoskin riisipuuron ja sampyloita jos aikaa on. En ymmarra ihmisia, varsinkin lapsellisia, jotka paastavat kaapit siihen tilaan ettei siella oikeasti ole edes jauhopussia, varsinkin kun se tuntuu olevan tapa enemman kuin rahasta kiinni.

Mämä
Mulla on monta päivää kuussa (ellei viikkokin) niin ettei ole mitään syötävää.
Sit juodaan mustaa kahvia, jos sitä on.
Joskus olen sit syönyt sinappia tai ketsuppia saadakseni vähän jotain suoloja.

"vieras"
Mulla oli joitakin vuosia sitten elämässä henkisiä vaikeuksia, jolloin en pystynyt huolehtimaan esim. toimeentulostani. Tais mennä pari kuukautta ilman rahaa. Kellekään en kertonut tilanteesta, olin vain yksin kotona. Silloin näin kyllä välillä nälkää. Söin kaiken mahdollisen kaapeista; sinapit, ketsupit, herneet pakastimen pohjalta, tomusokerin jne. Joskus kävin iltamyöhällä dyykkaamassa ja joskus löytyi syömistä ja joskus ei. Ei oo ikävä sitä aikaa...
Nykyään jos "ei oo mitään syömistä" niin paistan lettuja tai keitän puuroa.

^vierailija^
Mie olen täyttänyt yhen kuivakaapin tonnikalalla ja nuudeleilla, ja varon tyhjentämästä sitä kokonaan.
Ainakin on nälän sattuessa mahdollisuus valita lähteekö kaatosateessa kauppaan vai syökö sitten jotain ei-niin-gourmeeta.

^vierailija^
Alkuperäinen kirjoittaja Mämä;25221287:
Mulla on monta päivää kuussa (ellei viikkokin) niin ettei ole mitään syötävää.
Sit juodaan mustaa kahvia, jos sitä on.
Joskus olen sit syönyt sinappia tai ketsuppia saadakseni vähän jotain suoloja.
No toi kuulostaa aika oudolta. Miten voi olla varaa kahviin, mutta ei ruokaan?
Esim. 3kg juureksia saa alle eurolla, eikö se ois fiksumpi ostos kuin paketti kahvia? Tai eihän siinä mitään jos ei pidä nälkää pahana asiana, mutta itse en pystyisi tuohon valintaan :D

Mämä
No toi kuulostaa aika oudolta. Miten voi olla varaa kahviin, mutta ei ruokaan?
Esim. 3kg juureksia saa alle eurolla, eikö se ois fiksumpi ostos kuin paketti kahvia? Tai eihän siinä mitään jos ei pidä nälkää pahana asiana, mutta itse en pystyisi tuohon valintaan :D
ei se aivan siitäkään ole kyse, ettei rahaa olisi. Tai no, sanotaan että tällä tyylillä se riittää kuukaudeksi..
Mä vain olen liian huonossa kunnossa päästäkseni sinne kauppaan. Tai laittaakseni niitä juureksia yms. halpaa ruokaa. Tai ylipäänsä huolehtiakseni itsestäni.
Menee vähän sitä rataa, että kauppaan, ja 4-5 päiväksi syömistä, sitten 4 päivää ilman, ja kauppaan..
Nytkin pitäis lähteä, vaan en ole nukkunut ja tuntuu ettei uskalla lähteä mihinkään.
Eipä se kunto tällä tyylillä tietysti parane, mutta näillä mennään.
4 päivää menee helposti, nyt hiljan olin 7 päivää vedellä, ja siinä kyllä meinaa itku päästä.

Mämä
Niin ja lisätään sitten vielä tämä talvi.. Aina ei pääse kinoksen takaa liikkeelle, tai sit auto on rikki tai ei muuten vaan lähde käyntiin.. Siinä voi kans yks 4 päivää hurahtaa, että saa jonkun avuksi.

^vierailija^
Alkuperäinen kirjoittaja Mämä;25221423:
Niin ja lisätään sitten vielä tämä talvi.. Aina ei pääse kinoksen takaa liikkeelle, tai sit auto on rikki tai ei muuten vaan lähde käyntiin.. Siinä voi kans yks 4 päivää hurahtaa, että saa jonkun avuksi.
:( Nojoo, kuulostaa aika pahalta.
Mutta miksi sieltä kaupasta ei voi ostaa enempää kuin 4-5 päivän ruuat? Pakkaa vain kuivakaapit täyteen kaikkea helppoa ja halpaa (ei ehkä niin terveellistä), niin luulis pari viikkoa pärjäävän?

"vieras"
meillä on aina pakkasessa jotain mistä tehdä ruokaa, riistaa, marjoja ym. ei ole koskaan tilannetta ettei olisi mitään syömistä ja jos ei huvita kokata niin lähdetään ravintolaan syömään tai tilataan kotiin jotain ( ei mitään pitsaa)

Mämä
:( Nojoo, kuulostaa aika pahalta.
Mutta miksi sieltä kaupasta ei voi ostaa enempää kuin 4-5 päivän ruuat? Pakkaa vain kuivakaapit täyteen kaikkea helppoa ja halpaa (ei ehkä niin terveellistä), niin luulis pari viikkoa pärjäävän?
kyllähän mä yritän aina mahdollisimman paljon, mutta kaupassa iskee ahdistus, ja muutenkin olen huomannut, että ne varastot kuitenkin aina tyhjentyvät, ja taas menee päiväkausia, ennen kuin nälkä tai heikotus ajaa sinne kauppaan.
Pakkohan tuota olisi muutenkin liikkua muutaman päivän välein, ja käyttää sitä autoa, näin talviaikaan varsinkin.

Mä en ehkä näe asiaa niin että on oikeasti nälkä, jos syömistä on kaapissa mutta ei vaan tee mieli. Vaikka olis ollut muutaman tunnin syömättä, niin ei välttämättä oo nälkä, jos ei ole kuluttanut energiaa kunnolla. Eli kunnon ulkoilu/urheilu niin varmasti tekee mieli mitä vain löytyy kaapista :D

Ken guru
[QUOTE="äitee";25220656]et tainnut tajuta...olla oikeasti nälissään ei tarkoita sitä että sulla on päivän aikana nälkä ja käden ulottuvilla jotain jolla sen nälän voi lopettaa. olla nälissään eikä mitään syötävää ehkä useampaa päivään, pitää miettiä mistä saisi edes leipää. vähän sama kun joku kitisee ettei ole rahaa, tilillä on kuitenkin parikymppiä....kun ei ole rahaa niin tililläkään EI OLE RAHAA.[/QUOTE]

Tai sitten ehkäpä juuri puhuin tuosta samaisesta asiasta....

"Sara"
Suklaapuuroa, itse tehtyjä sämpylöitä, nakkileipiä, karjalanpiirakoita ja munavoita, kalapuikkoja myös on usein pakkasessa näitä päiviä varten, kun "ei ole mitään ruokaa"

Yhteistyössä