H
huolestunut äiti.
Vieras
Kirottu nainen, voi saakettirallaa tuota.
Jos kuvailisin yhtään enempää, se olis vaan joukko kirosanoja.
Tyyppi siis päättänyt ottaa mun tyttären tuollaiseksi syntipukiksi.
Tuo ope opettaa 2 tuntia viikossa, eli ei paljon. Silti, lapsella olisi vielä puoli vuotta 2 tuntia viikossa yhtä helvettiä, joten haluan tehdä asioille jotain. NYT.
Tuo on siis kaksoistunti.
Eli hän astui tytön opeksi tänä syksynä.
Ok, hän opettaa tyttöä myös eräässä toisessa aineessa. Siellä hän on kuulemma mukava ja kiva.
Olen kuullut monelta tuttavaltani tuosta, miten hän opettaa tuota ainetta.
En jotenkin muistanut asiaa, kun hän otti tytön luokan siihen aineeseen.
Oikeasti se ei ole kuvis, mutta kutsutaan sitä nyt siksi.
Ennen kuviksessa tytön opettaja oli jämpti mutta asiallinen. Hän ei kuulunut opettajien parhaimmistoon noin ajatuksillaan, mutta tyttö tykkäsi hänestä ja hyvä niin. Nyt se sitten vaihtui ja pari viikkoa meni, kun alkoi ongelmat.
Tyttö oli heitetty luokasta, tiedä miksi.
Kysyin häneltä, ja hän selitti pitkät pätkät kaikkea.
Joista neljäsluokkalainen itkupäissään selitti epätosiksi suurinta osaa.
Minä sanoin , että nyt tämän asian selvittämiseksi hänen pitää puhua totta.
Lapsi jatkoi vuolasta itkuaan miettien ihan tosissaan ja pahalla mielellä miksi opettaja valehtelee. Hän meni myös itkein nukkumaan.
Tuli seuraava kuvistunti. Kouluavustaja sanoi, että kaikki oli ihan asiallisesti, opettaja oli hieman nuiva kuulemma omaa tyttöäni kohtaan. Ok.
Sitten tytär lensi taas.
Laitoin sähköpostia asiasta, että mitähän nyt?
Tällä kertaa taas sain kootut meriselitykset.
Loppu oli sama kuin edellisessä.
Minä laitoin, että tytöllä jää tästä paha mieli, että voisitko ystävällisesti keskustella asiat tapahtuman jälkeen selviksi.
Seuraavalla viikolla tyttö kertoi, että X oli riehunut hurjasti, penkonut kaappeja ja kiljunut open korvaan.
Kysyin opelta.
"X nyt vaan on villi, kun teidän tyttö taas rauhallinen"
Mutta eikö kaikkia koske samat säännöt?
"Koskee koskee, mutta koin hallitsevani tialnteen"
Selvä?
Ja taas lähdettiin.
Tällä kerralla lapsi kertoi open sanoneen.
"Koita nyt käyttäytyä, kyllä tiedän sinun olevan kiltti. Kyllä nelosluokkalaisen tulisi tietää miksi hänet poistetaan, ei kai huvikseen"
Minä laitoin sähköpostia, että kerro nyt ASIALLISESTI ja REHELLISESTI mitä on tapahtunut, koska nämä ovat niin ristiriitaisia ja tyttö on ollut ennen aika luotettava ja en usko että hän valehtelee nytkään, paljoa ainakaan.
Tähän sain ehkä jopa vähän lapsen selitystä vastaavan. Joskin näihin pikkujuttuihin oli lisäilty jotain elämää suurempaa, ja poistamissyy oli ihan puutaheinää.
Kerroin hänelle sitten ihan naamatusten, että tyttö ei valehtele.
"No kerrankos se sitten valehtelee, kai se nyt on mahdollista? Ei hän mikään enkeli ole, en kai minäkään valehtelisi", hän vastasi hieman säikähtyneesti ja puolustelevasti,
Tyttö ei ole koskaan valehdellut minulle.
Nyt hän ei sitten enää edes tervehdi minua.
Nyt olen selkeesti sylkässy lapsen suohon ja en halua kevätkaudelle tätä samaa piinaa. Tarvin ihan oikeesti apua, että se pääsisi ihan taas sellaiseen oikeudenmukaiseen asemaan, jossa kaikkia koskisi samat säännöt! Auttakaa nyt kun tarvin sitä apua tän yhden kerran!
Jos kuvailisin yhtään enempää, se olis vaan joukko kirosanoja.
Tyyppi siis päättänyt ottaa mun tyttären tuollaiseksi syntipukiksi.
Tuo ope opettaa 2 tuntia viikossa, eli ei paljon. Silti, lapsella olisi vielä puoli vuotta 2 tuntia viikossa yhtä helvettiä, joten haluan tehdä asioille jotain. NYT.
Tuo on siis kaksoistunti.
Eli hän astui tytön opeksi tänä syksynä.
Ok, hän opettaa tyttöä myös eräässä toisessa aineessa. Siellä hän on kuulemma mukava ja kiva.
Olen kuullut monelta tuttavaltani tuosta, miten hän opettaa tuota ainetta.
En jotenkin muistanut asiaa, kun hän otti tytön luokan siihen aineeseen.
Oikeasti se ei ole kuvis, mutta kutsutaan sitä nyt siksi.
Ennen kuviksessa tytön opettaja oli jämpti mutta asiallinen. Hän ei kuulunut opettajien parhaimmistoon noin ajatuksillaan, mutta tyttö tykkäsi hänestä ja hyvä niin. Nyt se sitten vaihtui ja pari viikkoa meni, kun alkoi ongelmat.
Tyttö oli heitetty luokasta, tiedä miksi.
Kysyin häneltä, ja hän selitti pitkät pätkät kaikkea.
Joista neljäsluokkalainen itkupäissään selitti epätosiksi suurinta osaa.
Minä sanoin , että nyt tämän asian selvittämiseksi hänen pitää puhua totta.
Lapsi jatkoi vuolasta itkuaan miettien ihan tosissaan ja pahalla mielellä miksi opettaja valehtelee. Hän meni myös itkein nukkumaan.
Tuli seuraava kuvistunti. Kouluavustaja sanoi, että kaikki oli ihan asiallisesti, opettaja oli hieman nuiva kuulemma omaa tyttöäni kohtaan. Ok.
Sitten tytär lensi taas.
Laitoin sähköpostia asiasta, että mitähän nyt?
Tällä kertaa taas sain kootut meriselitykset.
Loppu oli sama kuin edellisessä.
Minä laitoin, että tytöllä jää tästä paha mieli, että voisitko ystävällisesti keskustella asiat tapahtuman jälkeen selviksi.
Seuraavalla viikolla tyttö kertoi, että X oli riehunut hurjasti, penkonut kaappeja ja kiljunut open korvaan.
Kysyin opelta.
"X nyt vaan on villi, kun teidän tyttö taas rauhallinen"
Mutta eikö kaikkia koske samat säännöt?
"Koskee koskee, mutta koin hallitsevani tialnteen"
Selvä?
Ja taas lähdettiin.
Tällä kerralla lapsi kertoi open sanoneen.
"Koita nyt käyttäytyä, kyllä tiedän sinun olevan kiltti. Kyllä nelosluokkalaisen tulisi tietää miksi hänet poistetaan, ei kai huvikseen"
Minä laitoin sähköpostia, että kerro nyt ASIALLISESTI ja REHELLISESTI mitä on tapahtunut, koska nämä ovat niin ristiriitaisia ja tyttö on ollut ennen aika luotettava ja en usko että hän valehtelee nytkään, paljoa ainakaan.
Tähän sain ehkä jopa vähän lapsen selitystä vastaavan. Joskin näihin pikkujuttuihin oli lisäilty jotain elämää suurempaa, ja poistamissyy oli ihan puutaheinää.
Kerroin hänelle sitten ihan naamatusten, että tyttö ei valehtele.
"No kerrankos se sitten valehtelee, kai se nyt on mahdollista? Ei hän mikään enkeli ole, en kai minäkään valehtelisi", hän vastasi hieman säikähtyneesti ja puolustelevasti,
Tyttö ei ole koskaan valehdellut minulle.
Nyt hän ei sitten enää edes tervehdi minua.
Nyt olen selkeesti sylkässy lapsen suohon ja en halua kevätkaudelle tätä samaa piinaa. Tarvin ihan oikeesti apua, että se pääsisi ihan taas sellaiseen oikeudenmukaiseen asemaan, jossa kaikkia koskisi samat säännöt! Auttakaa nyt kun tarvin sitä apua tän yhden kerran!