Jahas, mammat sitten syöttivät pilttinsä jo kaupassa ennen kassaa...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="ttt";25169456]Mutta pointti. Miksi kaupassa täytyy syödä?[/QUOTE]

Johan mä jo...voi vittu en jaksa enää jauhaa idiooteille itsestäänselvyyksiä, nyt meni hermo tämä on niin naurettavaa, menen nyt viettämään itsenäisyyspäivää ja sitä elämää joka meillä on kun ei tarvi nalkuttaa ihan joka asiasta ja katsella nenänvartta pitkin oli tilanne mikä hyvänsä. Poikkeuksia ei ole, maailmassa ei ole virheitä, kaikki kaatuu jos sen kerran tekee IIK eikä ole mitään selitystä, se on ainoastaan moukkamaista, paskaa arviointikykyä ja idioottia ja sitä tekee ihmiset joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja, seleevä.
Käytöstapoja vois moni miettiä kyllä, sen huomaa tästä. Nyt meni itsellänikin samalle tasolle. :D

Viimeksi muokattu:
no höh
Meillä alle kaksi vuotias muksu ketä useinkaan ei suostu edes maistamaan ruokaa mikä yritetään tarjota ennen kauppareissua (varsinkaan juuri päiväunilta herättyä), tästä syystä se nälkäkiukku alkaa yleensä juuri siellä kaupassa. Minulla on kassissa aina oma rinkelipussi mistä annan lapselle kaupassa, näin istuu tyytyväisenä kärryssä koko kauppareissun ilman huutoa. Joskus jos rinkelit on loppu ja kiukku tulee, ostan leipäpussin ja sieltä otan palasen leipää minkä annan lapselle, pussi takaisin kiinni ja kärryyn.
Mahtaakohan tämäkin olla "kiellettyä" toimintaa???

no ON
Alkuperäinen kirjoittaja no höh;25169558:
Meillä alle kaksi vuotias muksu ketä useinkaan ei suostu edes maistamaan ruokaa mikä yritetään tarjota ennen kauppareissua (varsinkaan juuri päiväunilta herättyä), tästä syystä se nälkäkiukku alkaa yleensä juuri siellä kaupassa. Minulla on kassissa aina oma rinkelipussi mistä annan lapselle kaupassa, näin istuu tyytyväisenä kärryssä koko kauppareissun ilman huutoa. Joskus jos rinkelit on loppu ja kiukku tulee, ostan leipäpussin ja sieltä otan palasen leipää minkä annan lapselle, pussi takaisin kiinni ja kärryyn.
Täällä on tuomitsemassa kasa katkeria kyyliä mammoja, joten kyllä on. Pahempaa ei olekaan.

kun lapseni on alkanut kaupassa vaatia jotain huutamalla,ja olen tiennyt että nälkä ei voi olla olen jättänyt kärryt tyynesti niille sijoilleen ja kantanut tenavan autoon odottaan siksi aikaa kun olen ostokseni hoitanut.

"minä"
Tekee... viimeks toissapvänä... Ei oo montaakaan viikkoa kun passitin erään rouvan takas koppiin kun oli ostamassa neuleen. ei ollu tyytyväinen kun passitin takas koppiin. Usein myös vaatteet on lapsella päällä ja sit nostetaan se laps siihen pakkauspöydälle ja odotetaan et mä saan sen hälyn pois housuista ja ensinnäkin mun täytyis työntää käsi sinne lapsen persuksiin et saan sen piikkiosan pois.

Ekat sanat on yleensä " Mä ostaisin tän niin saaks täst lapust sen hinnan".. tai " laps haluski jättää nää päälle, ja täs on nää laput.."

Yleensä vastaan vaan et " niis on hälyt kiinni joten ne pitäs eka käydä kassan kautta ja sit vasta pukee päälle."
Taidat olla aika nuori? Tiedoksesi, että vielä 80-luvulla oli aivan yleistä, että kaupassa jätettiin uudet vaatteet päälle suoraan pukukopissa. Itse asiassa lähes poikkeuksetta myyjä yleensä kysyi, että jätetäänkö suoraan päälle. Itse en halunnut koskaan jäättää vaatteita päälle, mutta muistan kuinka esim. paras ystäväni halusi aina uudet vaatteet suoraan päälle.

Tämä siis oli "ennen vanhaan" aivan yleinen tapa. Mutta se olisikin sitä "hyvää aikaa", jolloin ei ollut vielä niitä varashälyyttimiä joka vaatteessa. :)

Kepsis
maailmassa nälkää näkee 925 miljoonaa ihmistä, noin seitsemäsosa maapallon väestöstä..nälkää näkevistä lähes puolet on lapsia.
Onko sillä loppupeleissä oikeasti mitään väliä kuka syö kaupassa ja mitä ,ennen kassaa ,sen jälkeen tai siinä kassalla?
Amerikassa suihinotto on rikollista joissain osavaltioissa, tarkoittaako se että täälläkään ei saa ottaa suihin?

Jos lapset näkee niin nälkää että suupalat on saatava heti kun pääsee kauppaan niin siinä on sitä todellista LS-ilmon paikkaa sitten. Edesvastuutonta ja huonoa esimerkkiä vanhemmilta.

Joku sanoi täällä myös että "ei se lapsi yhdestä kerrasta opi pahoille tavoilla" niin sillä ei vissiin ole omia lapsia ollenkaan, lapset kun ei tarvitse sitä yhtäkään kertaa että keksivät kiellettyä tekemistä, saatika jos aikuinen näyttää mallia.

Kepsis
[QUOTE="minä";25169595]Taidat olla aika nuori? Tiedoksesi, että vielä 80-luvulla oli aivan yleistä, että kaupassa jätettiin uudet vaatteet päälle suoraan pukukopissa. Itse asiassa lähes poikkeuksetta myyjä yleensä kysyi, että jätetäänkö suoraan päälle. Itse en halunnut koskaan jäättää vaatteita päälle, mutta muistan kuinka esim. paras ystäväni halusi aina uudet vaatteet suoraan päälle.

Tämä siis oli "ennen vanhaan" aivan yleinen tapa. Mutta se olisikin sitä "hyvää aikaa", jolloin ei ollut vielä niitä varashälyyttimiä joka vaatteessa. :)[/QUOTE]

Jos yli 30-vuotta sitten on viimeksi käynyt vaateostoksilla niin olisi syytä pyytää mukaan sinne kauppaan sitten sellainen henkilö joka on käynyt edes viimeisen 5 vuoden aikana ostoksilla.

"myyjä"
Meillä päin vartijakin saattaa ottaa puhutteluun jos huomaa tällaista, ja seurata, että ne kääreet myös päätyvät kassalle asti... niitä nimittäin löytyy myös hyllyjen välistä ja lattioilta....yllättävää.... :/

"vieras"
kun lapseni on alkanut kaupassa vaatia jotain huutamalla,ja olen tiennyt että nälkä ei voi olla olen jättänyt kärryt tyynesti niille sijoilleen ja kantanut tenavan autoon odottaan siksi aikaa kun olen ostokseni hoitanut.
Meillä ei huutamalla pääse kaupasta pois, sehän on hetkenpäästä niin että tenava huutaa aina ja pääsee pois. Meillä jatketaan ostoskierros loppuun ja yleensä se huuto loppuu jossain vaiheessa, kun siitä ei ole mitään hyötyä. Ja jos nälkä on, saa kyllä leivän maksamattomasta pussista tai vaikkapa sen pillimehun paketista.

Miks se laps pitää viedä niin nälkäisenä kauppaan ettei jaksa huutamatta?
Jos tarhasta suoraan kauppaan niin kotoolta vaikka se banaani tai leipää mukaan ja ne saa sitten syödä autossa (muuten se on meillä kiellettyä). Kyllä kauppaanmenoon voi sen verran varautua ettei tarvii maksamattomia ruokia tai juomia lapselle antaa. Tässä ketjussahan se jo nähtiin että isi oli aikoinaan antanut lapselle hedelmän ja nyt tämä silloinen lapsi äitinä antaa lapsensa syödä kaupassa (tai oli ainakin myötämielinen ko asialle). Mun ei tulis mieleenkään syödä tai antaa lapselle maksamatonta ruokaa kaupassa tai edes kaupan eteisessä. Aikuisen pitää osata organisoida asiat.

"vieras"
[QUOTE="myyjä";25169692]Meillä päin vartijakin saattaa ottaa puhutteluun jos huomaa tällaista, ja seurata, että ne kääreet myös päätyvät kassalle asti... niitä nimittäin löytyy myös hyllyjen välistä ja lattioilta....yllättävää.... :/[/QUOTE]

Niitä tuotteita on sellasiakin joita ei tarvi sen kummemmin muistaa sanoa kassalla, punnitut banaanit tulee maksettua kaikki ilman eri mainintaa syödyistä tuotteista, tai sämpylöpussi tai mehupaketti josta ottaa tarvittavan määrän mehuja pois jne. ja sieltä hedelmäosastolta tosiaan voi ottaa vaikka pussin roskia varten.

"vieras"
Meidän kaupassa käy rouva (60v) joka kurvaa ensimmäisenä karkkihyllylle ja valkkaa sieltä 5-10 suklaapatukkaa(pätkis,jim,yms) ja puputtaa ne kauppakierroksen aikana ja maksaa tyhjät paperit...
Syy tähän on kuulemma et pitäis laihduttaa eikä mies anna kotona syödä herkkuja :D :D :D
Ja nyt puhuttiin "vähän paremmasta henkilöstä"-korkeastikoulutettu,varakas,jne

"vieras"
Miks se laps pitää viedä niin nälkäisenä kauppaan ettei jaksa huutamatta?
Jos tarhasta suoraan kauppaan niin kotoolta vaikka se banaani tai leipää mukaan ja ne saa sitten syödä autossa (muuten se on meillä kiellettyä). Kyllä kauppaanmenoon voi sen verran varautua ettei tarvii maksamattomia ruokia tai juomia lapselle antaa. Tässä ketjussahan se jo nähtiin että isi oli aikoinaan antanut lapselle hedelmän ja nyt tämä silloinen lapsi äitinä antaa lapsensa syödä kaupassa (tai oli ainakin myötämielinen ko asialle). Mun ei tulis mieleenkään syödä tai antaa lapselle maksamatonta ruokaa kaupassa tai edes kaupan eteisessä. Aikuisen pitää osata organisoida asiat.
Tuohonkin kysymykseen olet saanut jo aika monta vastausta eri ihmisiltä, ei sitä tarvi alottaa juttua alusta.

Johan mä jo...voi vittu en jaksa enää jauhaa idiooteille itsestäänselvyyksiä, nyt meni hermo tämä on niin naurettavaa, menen nyt viettämään itsenäisyyspäivää ja sitä elämää joka meillä on kun ei tarvi nalkuttaa ihan joka asiasta ja katsella nenänvartta pitkin oli tilanne mikä hyvänsä. Poikkeuksia ei ole, maailmassa ei ole virheitä, kaikki kaatuu jos sen kerran tekee IIK eikä ole mitään selitystä, se on ainoastaan moukkamaista, paskaa arviointikykyä ja idioottia ja sitä tekee ihmiset joilla ei ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja, seleevä.
Käytöstapoja vois moni miettiä kyllä, sen huomaa tästä. Nyt meni itsellänikin samalle tasolle. :D
Poikkeuksia on, ihmiset tekevät virheitä, mutta miksi ihmeessä pitää puolustella niitä virheitä urakalla ja olan takaa???? Jos on joskus ottanut banskutertusta banskun ja antanut sen lapselleen ihan vaan vaikka huvikseen, niin eikö silloin olisi korrektimpaa sanoa, että kyllä, tiedän ettei niin saa tehdä, mutta tilanne nyt vain sellainen mikä vaati tuon banskun kuorimisen juuri sillä hetkellä...
Ja ehkä sitten ensi kerralla miettiä, onko todella tarpeen lastaan kaupassa syöttä vai selviäisikö ilman sillä kertaa.:)
Näitä nälkätilanteitahan saattaa tulla eteen milloin vaan, silloinkin kun sitä ruokaa vain ei oikeasti ole mailla halmeilla. Mitä sitten sanot lapselle?
Kyllä mä ymmärrän, että lastaan tahtoo suojella eikä lapsen huudattaminen nyt kelleen kivaa ole, mutta joskus nyt vaan on noudatettava joitakin normeja ja säädöksiä. Se, miksi näiden satunnaisten banskunsyöttäjien kimppuun näin hyökätään, johtuu varmaan siitä, että he hyökkäävät kaikille tehtyjä yhteisiä sääntöjä vastaan varsin arrogantisti, ja se on todellakin itsensä muiden yläpuolelle asettamista.....

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Leenuliinukka
[QUOTE="minä";25169595]Taidat olla aika nuori? Tiedoksesi, että vielä 80-luvulla oli aivan yleistä, että kaupassa jätettiin uudet vaatteet päälle suoraan pukukopissa. Itse asiassa lähes poikkeuksetta myyjä yleensä kysyi, että jätetäänkö suoraan päälle. Itse en halunnut koskaan jäättää vaatteita päälle, mutta muistan kuinka esim. paras ystäväni halusi aina uudet vaatteet suoraan päälle.

Tämä siis oli "ennen vanhaan" aivan yleinen tapa. Mutta se olisikin sitä "hyvää aikaa", jolloin ei ollut vielä niitä varashälyyttimiä joka vaatteessa. :)[/QUOTE]

Mä oon shoppaillu 80 luvulla mutta en ole koskaan nähnyt että joku kävelisi kassalle niissä sovittamissaan vaatteissa. Ehkä eri paikkakunnilla erilaista, mutta täällä ei sellaista tapaa ole ollut.

Poikkeuksia on, ihmiset tekevät virheitä, mutta miksi ihmeessä pitää puolustella niitä virheitä urakalla ja olan takaa???? Jos on joskus ottanut banskutertusta banskun ja antanut sen lapselleen ihan vaan vaikka huvikseen, niin eikö silloin olisi korrektimpaa sanoa, että kyllä, tiedän ettei niin saa tehdä, mutta tilanne nyt vain sellainen mikä vaati tuon banskun kuorimisen juuri sillä hetkellä...
Ja ehkä sitten ensi kerralla miettiä, onko todella tarpeen lastaan kaupassa syöttä vai selviäisikö ilman sillä kertaa.:)
Näitä nälkätilanteitahan saattaa tulla eteen milloin vaan, silloinkin kun sitä ruokaa vain ei oikeasti ole mailla halmeilla. Mitä sitten sanot lapselle?
Kyllä mä ymmärrän, että lastaan tahtoo suojella eikä lapsen huudattaminen nyt kelleen kivaa ole, mutta joskus nyt vaan on noudatettava joitakin normeja ja säädöksiä. Se, miksi näiden satunnaisten banskunsyöttäjien kimppuun näin hyökätään, johtuu varmaan siitä, että kaikille tehtyjä sääntöjä vastaan hyökätään varsin arrogantisti, ja se on todellakin itsensä muiden yläpuolelle asettamista.....
Sanoin jo monesti että tiedän varsin hyvin, ettei ole ok, sanoin myös että nolotti koska se on väärin. Se että nyt ollaan sitten niiiiin hukassa vanhemmuudessa ja olen aivan surkea arvioimaan tilanteita, moukka ja huonokäytöksinen tämän virheeni takia naurattaa. Miksi mun pitäisi jatkaa asiallista linjaa kun tässä ketjussa muutenkin asiattomasti ja ajattelemattomasti haukutaan.

"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja no höh;25169558:
noin juuri pitäisi tehdä, jos se lapsi saa sen nälkäkiukun siellä kaupassa.. ei syöttää maksamattomia tuotteita.

Onhan siinä tietty se puoli (kuten kerran vastaavan tilanteen todistin R-kiskalla ), että kun ne tuotteet eivät vielä ole omia, niin mitäs sitten jos kassalla pankkikortti ei toimi ja tili huutaa tyhjyyttään...kai se sitten on tyhmän kassan vika?
Tääkin vielä. Muksu ei kaupassa syö/juo mitään eikä kassankaan jälkeen ennenkun on maksettu ja nähty että se onnistuu. Pikkasen hävettäs antaa kassalle syödyn tuotteen kuori ja huomata että ups...Ei se perään oo huutanu kun on opetettu että vain niitä esittelymaistiaisia saa kassojen sisäpuolella, ei mitään mikä maksetaan. Ääntä mahtuu maailmaan joten en kato perusteeksi sitä että huutaa saadakseen.

"vieras"
[QUOTE="jep";25169787]noin juuri pitäisi tehdä, jos se lapsi saa sen nälkäkiukun siellä kaupassa.. ei syöttää maksamattomia tuotteita.[/QUOTE]

Maksamattoman leivän voi antaa mutta maksamatonta banaania ei???????

Yhteistyössä