Olenko kohtuuton tässä asiassa. Mies petti minua ja haluaisin lukea hänen sähköpostinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei ole mun mielestä kohtuutonta, varsinkaan jos mies on käytöksellään antanut taas aihetta epäillä.
jos ei suostu näyttämään niin se lienee jo tarpeeksi vahva todiste "syyllisyydestä"

normioloissa on tietty yksityisyys suhteessa, eli sp ja tekstarit jne on jokaisen omia asioita, mutta tilanteen pitäisi kuitenkin aina olla sellainen että oli hetki mikä hyvänsä, ei niistä löydy mitään mitä ei voisi toiselle näyttää..
koska eihän suhteessa ollessa pitäisi sp tai puhelimesta löytyä hävyttömiä viestejä muilta, tai rakkauden tunnustuksia, tai mitään ehdotteluita...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25168486:
elikkä se parantaa suhteen, jos nainen vaan sokeasti luottaa mieheen.

Jossain menee raja terveen epäilyksen ja vainoharhaisuuden välillä. Siinä vaiheessa, kun lähdetään penkomaan toisen tavaroita, taskuja, meilejä ja kännykän lokitietoja se raja on ylitetty. Ja kun se tietty raja on ylitetty, niin parisuhteen tervehdyttäminen ja luottamuksen saavuttaminen on vieläkin vaikeampaa...

Ja jossain menee myös se itsekunnioituksenkin raja. Oma henk.kohtainen näkemykseni on, että puolison kaikenlainen kyttääminen on oman puuttuvan/puutteellisen itsetunnon merkki...

Jossain menee raja terveen epäilyksen ja vainoharhaisuuden välillä. Siinä vaiheessa, kun lähdetään penkomaan toisen tavaroita, taskuja, meilejä ja kännykän lokitietoja se raja on ylitetty. Ja kun se tietty raja on ylitetty, niin parisuhteen tervehdyttäminen ja luottamuksen saavuttaminen on vieläkin vaikeampaa...

Ja jossain menee myös se itsekunnioituksenkin raja. Oma henk.kohtainen näkemykseni on, että puolison kaikenlainen kyttääminen on oman puuttuvan/puutteellisen itsetunnon merkki...
no olkoon sitten puuttellinen itse tunto, mutta tekstiviestit lukemalla mä sain ukon pettämisen selville ja enää ei voinut väittää vastaan kun naamasta naamaan näytin tekstarin. mitä ei ollu ennättänyt poistaa

Kai se on kohtuutonta jos miehestä siltä tuntuu, minusta se ei sitä olisi. Ajattelen kuitenkin niin että suhteessa joko on luottamusta tai sitten ei. Jos epäilisin miestä pettämisestä, en oikein usko että luottamusta mieheen palauttaisi se että hän muutaman sähköpostiviestin näyttäisi.

Kai se on kohtuutonta jos miehestä siltä tuntuu, minusta se ei sitä olisi. Ajattelen kuitenkin niin että suhteessa joko on luottamusta tai sitten ei. Jos epäilisin miestä pettämisestä, en oikein usko että luottamusta mieheen palauttaisi se että hän muutaman sähköpostiviestin näyttäisi.
kun se luottamus kerran lähtee pettämisen takia, niin sitä ei saa koskaan takaisin

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25168553:
kun se luottamus kerran lähtee pettämisen takia, niin sitä ei saa koskaan takaisin

Olen eri mieltä siitä, että luottamusta ei koskaan voisi saada takaisin. Totta kai sen voi saada, mutta se vaatii työtä ja aitoa halua molemmilta.

Se, että aletaan kytätä toinen toistensa viestejä kännykästä ja sähköpostista ei lisää luottamusta. Kyttääminenhän nimenomaan on epäluottamusta, jonka pohjalle on ihan järjetöntä yrittää rakentaa luottamusta. Aikuisten pitäisi rakentaa suhteensa ihan toiselle pohjalle eikä olla kuin alakoululapset.

Olen eri mieltä siitä, että luottamusta ei koskaan voisi saada takaisin. Totta kai sen voi saada, mutta se vaatii työtä ja aitoa halua molemmilta.

Se, että aletaan kytätä toinen toistensa viestejä kännykästä ja sähköpostista ei lisää luottamusta. Kyttääminenhän nimenomaan on epäluottamusta, jonka pohjalle on ihan järjetöntä yrittää rakentaa luottamusta. Aikuisten pitäisi rakentaa suhteensa ihan toiselle pohjalle eikä olla kuin alakoululapset.

mutta eikös tilanne jossa on aluksi luotettu, ihan ilman todistuksia ja se luottamus on petetty, niin ole ihan asiallista vaatia todistelua siitä että on luottamuksen arvoinen..
eli se joka luottamuksen on pettänyt, todistaa olevansa luottamuksen arvoinen. mun käsityksen mukaan näin on helpointa taas sada luottamus kohdilleen. kun toinen ihan faktasti näyttää ettei ole aihetta epäillä

[QUOTE="Neith";25168585]mutta eikös tilanne jossa on aluksi luotettu, ihan ilman todistuksia ja se luottamus on petetty, niin ole ihan asiallista vaatia todistelua siitä että on luottamuksen arvoinen..
eli se joka luottamuksen on pettänyt, todistaa olevansa luottamuksen arvoinen. mun käsityksen mukaan näin on helpointa taas sada luottamus kohdilleen. kun toinen ihan faktasti näyttää ettei ole aihetta epäillä[/QUOTE]jos on puhtaat jauhot pussissa, niin pystyy myös meilinsä ym. näyttämään

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25168553:

Mies näyttää sähköpostin. Viesteistä ei löydy mitää mikä viittaisi pettämiseen. Pidän itseni ehkä vainoharhaisena, mutta helpottaako se yhtään epäilyksiäni. En oikein usko. Toinen vaihtoehto on se että viesti vahvistaa epäilykseni. Helpottaa ehkä siltä osin että en pidä itseäni vainoharhaisena, mutta entä sitten jos luottamusta ei kuitenkaan saa takaisin. Luottamus on jokatapauksessa mennyt.
Voi tietenkin olla että pettäjän on pakko myöntää hänen tehneen virheen ja luottamusta voi alkaa rakentaa uudelleen, mutta aina ei niin käy.

Mun mies petti mua 5v sitten. Sen jälkeen olen aina ronkkinut selville hänen sähköpostien salasanat ja käynyt epäilyksen hetkillä lukemassa sähköpostit. Käyn myös läpi takkiensa taskut yms. Luen kännykän viestit ja katson puhelutiedot. Nykyään aika harvoin, koska mitään epäilyttävää ei enää ole löytynyt.

Ero oli lähellä silloin 5v sitten. Tilanne meillä oli silloin jo ennen pettämistä vaikea. Meillä oli pienet lapset, mies teki paljon töitä elättääkseen meidät, seksiä ei ollut, koska minä olin masentunut. Mies oli kieltämättä kovilla. Tietenkään ei silti olisi saanut pettää. Toisaalta tuo vaikea tilanne auttoi minua antamaan anteeksi kun voin turvautua siihen, että kun kaikki toimii normaalisti, mies ei minua pettäisi.

[QUOTE="vieras";25168649]Toisaalta tuo vaikea tilanne auttoi minua antamaan anteeksi kun voin turvautua siihen, että kun kaikki toimii normaalisti, mies ei minua pettäisi.[/QUOTE]

Eli voit luottaa siihen, että niin kauan kuin teillä menee kaikki hyvin, mies ei petä? Ja vaikeuksien vastaantullessa, mies kapsahtaa vieraaseen syliin, kun nyyh, on niin vaikeaa? Ja vaimo ymmärtää, että tottakai mies pettää, kun on niin vaikeaa? Kuulostaa täydelliseltä parisuhteelta. Mistä tuollaisia naisia oikein saa?

Jos se mies ei vieläkään ole tajunnut siirtää niitä kriittisiä meilejä muualle, niin kyllä niin tyhmästä miehestä kannattaa erota.

Jokainen ajatteleva yksilö olisi siivonnut postit aikoja sitten, ja antanut vainoharhaisen akkansa lukea meilinsä.

Tuolla joku ihmetteli, että miten niin monen palstalaisen mies pettää. En nyt muista lukuja, mutta totuushan se on että suuri osa pettää tilaisuuden tullessa. Että tottahan niitä löytyy palstalaistenkin miehistä aika paljon.

Itse en jaksaisi olla suhteessa jossa joutuisin epäilemään ja kyttäilemään. Sen on ihan pakko olla niin, että luotetaan puolin ja toisin 100%.

Ahdistaisi pelkkä ajatuskin tutkiskella toisen taskuja ja meilejä, ja olen varma ettei siitä mieli paranisi vaikka ei mitään sillä kertaa löytäisikään, kun ajatukset siirtyisi jo seuraavaan "tarkastukseen". Koko ajan eläisi pelossa siitä, että jotain epäilyttävää löytyy. Ei kiitos!

En myös kestäisi sitä, että joku tutkisi mun meilejä, viestejä ja taskuja. Tulisi kyllä tosi riisuttu olo yksityisyyden suhteen, enkä kestäisi mitään kyttäkyylää huohottamassa niskani takana. Enkä todellakaan tee mitään väärää, mutta jokaisella pitää silti voida olla joku yksityisyys vaikka onkin parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25168517:
minusta tuntuu, että nämä jotka täällä paasaa siitä, että se on kohtuutonta, eivät itse ole kokeneet moista hommaa. silloin on helppo sanoa ja paasata

yksinkertainen olet vissiin? "jos joku omaa eriävän mielipiteen se ei ole ollutkaan sellaisessa tilanteessa"

Tajuatko sitä miten se on kostotoimi se että urkkii kaikilla mahdollisilla tavoilla toisen yksityisasioita, oikeutus että on petetty on vain tekosyy kontrolloida ja kostaa sille pettäjä osapuolelle se pettäminen, koska jos eroaisi niin ei voisi kostaa enää sille toiselle niitä pettämisiä, saattaisi myös joutua kohtaamaan oman läheisriippuvuuden kun ei ole ketään rinnalla. Mikään urkkiminen ei IKINÄ realistisen ihmisen luottamusta palauta, vain aika sen tekee ja parisuhteen lujittaminen muilla keinoin kuin urkkimalla ja rikkomalla toisen oikeuksia.

uskottomuus ei ole lain edessä rangaistava asia, kirjesalaisuuden rikkominen on. se että on loukkaantunut, sattuu, maailma ylösalaisin, ei anna YHTÄÄN enempää oikeuksia toimia mitenkään toisin kuin ennen, voit vain valita sen että et enää anna sen ihmisenloukata sinua, JOS jatkat sen ihmisen kanssa niin se on sinun valintasi, ei sen toisen valinta sinun puolesta, ketään ei pakoteta olemaan jossain suhteessa missä ei ole hyvä olla, mutta ei se huono olo ole ikinä mikään oikeutus ottaa eri vapauksia ja rikkoa lakia vain siksi koska SINUN tunteita on loukattu ja sinun elämältä tuntuu lähteneen pohjan.

silmäsi vain aukesivat, ei koko elämäsi muuttunut mihinkään, olet vain tietoinen siitä mitä ympärilläsi tapahtuu, ei läheiset mihinkään kadonneet, vain se puolisosi näytti mitkä hänen arvonsa ovat siinä elämäntilanteessa. raivoa, huuda, ole pettynyt, avaudu, karju kaikki paska ulos, heitä ukko pihalle, tee mitä tarvitaan siihen että saat edes osan pahaa ulos itsestäsi, toisen yksilön vapauksien tai oikeuksien riistäminen ei kuulu sinun oikeuksiin, ikinä.

Kyllä petturi osaa jälkensä peittää, ei se kyttäys ja urkkiminen auta, sillä vain ajaa itsensä hulluksi. Pitkän linjan petturit hankkivat erillisiä sim-kortteja ja sähköpostitilejä tarvittaessa. Ja mitä mustasukkaisempi muija, sitä paremmin jäljet opitaan peittämään. Surullista mutta totta. Luottamus täytyy perustua ihan muihin asioihin, kun vahtimiseen ja nuuskimiseen.

Parisuhteessa ei pitäisi olla mitään salattavaa ja meilit, tekstarit pitäisi pystyä näyttämään toisen niin pyytäessä. Aivan typerää vauhkoa laista "MINULLA ON OIKEUS YKSITYISYYTEEN!!!!" Vitut ole. Jos petät naistasi ni ei tasan ole. Mikäli haluat jatkaa suhdetta niin näyttää meilit. Kirjesalaisuuden meuhkaaminen jo 95% varmuudella kertoo että asiat ei ole hyvin.
Jotenkin hämmentää se, miten tällaisiin naisiin pitäisi suhtautua. Vaihtoehtoja ovat inho ja huvittuneisuus. Rivien välistä voi aistia vaatimattoman älyn mutta hillittömät määrät tukahdutettua raivoa ja ilmeisen huonoja kokemuksia. Nämä ovat juuri niitä "hirtä pettäjäukko palleista"-tyyppejä.

Parisuhteessa ei pitäisi olla mitään salattavaa ja meilit, tekstarit pitäisi pystyä näyttämään toisen niin pyytäessä. Aivan typerää vauhkoa laista "MINULLA ON OIKEUS YKSITYISYYTEEN!!!!" Vitut ole. Jos petät naistasi ni ei tasan ole. Mikäli haluat jatkaa suhdetta niin näyttää meilit. Kirjesalaisuuden meuhkaaminen jo 95% varmuudella kertoo että asiat ei ole hyvin.

Toivottavasti teet miesystävillesi selväksi ennenkuin alkavat suhteeseen kanssasi että miten näet heidän oikeutensa tai enemmänkin sen puutteen, mielellään vielä noilla sanoilla, voi toki vähentyä miesehdokkaat aika radikaalisti jos yksi yhteen kerrot mielipiteesi noin :D

Yhteistyössä