Me emme osta lapsillemme kuin kaksi lahjaa per nuppi, koska...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
.. he tulevat saamaan muiltakin lahjoja ja niitä tulee olemaan taas ihan tarpeeksi, jopa liikaakin. Emme halua, että lapsillimme tulee joulusta mieleen vain lahjat noin niinkun päällimmäisenä ajatuksena. Joulu on jotain ihan muuta.

Mites muilla? Ostaako muutkin vain lahjan pari per lapsi vai hukutatteko heidät lahjavuoreen?
 
halipupu harmaana
Mahdollisimman vähän koitan ostaa lahjoja, kun sukulaisita tulee kuitenkin paketteja ja jos nyt ei jotain kivaa peliä tule jouluna, niin synttärilahjaksi sitten keväällä tai muuten vaan talven keskellä.
 
Lex
Meillä ostetaan muutama "parempi lahja" lapsille, ja joitakin halvempia täytelahjoja ja yhdet aikuisille. Lapset saavat kyllä paljon paketteja kun mummien ja kummien lahjat tulevat myös.

Syömme sitten hyvin ja säästelemättä.
 
Me ostetaan tarkoituksella vähän arvokkaampia lahjoja,
tänä vuonna saavat ainakin uudet kännyt ja esikoinen musavehkeet.
Sitte tietty jotain muutakin.
Kuopukselle mies kerää/harrastaa sen kanssa pienosrautateitä, joten sitä
taas "pahoin pelkään".

Porukat on päättän antaa rahaa vaan, joten käytetään niitä sitten
joulun jälkeen alennusmyynneissä ja lapset saa valita vaatteita mitä
tahtovat yms ja mietitään onko jotain vielä mielessä.
 
"Neith"
aiemmin on ollut ajatus että paljon lahjoja, mutta nyt mieli on muuttunut..
poika saa muutaman isomman toivelahjan, sitten saa muutaman hyödyllisen lahjan.. me ostetaan n. 4 lahjaa ja muutamia tuee sitten sukulaisilta ja kummeilta
 
Mulla oli tarkoitus myös ostaa vaan kaksi lahjaa, koska lapsi saa tosi paljon lahjoja sitten muilta niin ei olisi ihan hirveästi niitä paketteja. Nyt on ne kaksi ostettu ja vasta muistin, että olen jo monta kuukautta sitten ostanut kaksi muutakin lahjaa eli nyt on sitten neljä kasassa :D Mutta tässä menee nyt sitten raja, ei tarvitse enempää meiltä vanhemmilta kun muutenkin tulee sitten niitä lahjoja saamaan useita.
 
Me hukutetaan lapset lahjavuoren alle niin, ettei edes pää näy.

Ja lahjat saa ehdottomasti olla joulun ajan pääajatus. Mullakin oli lapsena, mutta nyttemmin se taitaa olla se ruoka ja lahjat tulevat hyvänä kakkosena.

Näin on potkittu eteenpäin kohta 30 joulua ja koska tapa on todettu hyväksi, en vaihda.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25153542:
Ja sun ongelma oli?

Mä ostan mun lapselle paljon lahjoja, koska hän ei niitä muilta saa.

Näin meillä, noin teillä.
:D Ongelmani?
Kenellähän tässä se ongelma olikaan jos saanen kysyä?
 
meillä näin
Ostan sen yhden isomman jota lapsi toivoo, tänä vuonna mennään nukkekoti painotteisesti kaikkien lasten osalta, pojalle puinen nukkekoti merirosvolaiva, tyttärelle puinen nukkekoti sairaala ja pienimmälle nukkekoti talli ja yksi yhteinen lahja joka tänä vuonna on kas kummaa yhteiseen nukkekotiin olohuoneen vermeet.
Kummit antaa yhdet, mummuilta tulee joitakin. En halua lapseni saavan myöskään liikoja lahjoja, saamme paljon rahana lahjoja.

Ja sitten on se että meillä on tavarakalenteri josta tulee elokuvia, littlest pet shoppeja jne, mitä nyt vuoden aikana laatikkoon kirpparilta keräilen ja sitten teen kalenterin, välillä on kaikille kolmelle yhteinen paketti välillä kaikille oma. Mutta joululle en tälläistä "krääsää" jätä vaan haluan ostaa sellaisen lahjan jonka kanssa sitten lapsi jouluiltaa viettää ja viihtyy vielä sen parissa sen jälkeenkin.
 
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25153591]:D Ongelmani?
Kenellähän tässä se ongelma olikaan jos saanen kysyä?[/QUOTE]

Sama tuli mieleen kysyä :D

Joku nimeltämainitsematonhan se tässä hyökkäsi päälle kuin yleinensyyttäjä... *vihellys*
 
JÄRKI
[quote="vieras";25153524].. He tulevat saamaan muiltakin lahjoja ja niitä tulee olemaan taas ihan tarpeeksi, jopa liikaakin. Emme halua, että lapsillimme tulee joulusta mieleen vain lahjat noin niinkun päällimmäisenä ajatuksena. Joulu on jotain ihan muuta.

Mites muilla? Ostaako muutkin vain lahjan pari per lapsi vai hukutatteko heidät lahjavuoreen?[/quote]

samoin. Meillä muutenkin ostetaan aina leluja, vaatteita. Pitkin vuotta ei vaan jouluna. Silloinkun niitä tarvitaan niitä ostetaan. Jouluna sit saa yhen tai 2 jotain tosi toivottua. Ehkä kallimpaa. Kummeilta tulee jos tulee ja mummoilta ja ukeilta. Joulu on muutakin kun lahjoja. Meillä on ainakin ihan innoissaan kun rupean koristelemaan asuntoa.
 
"Kemeli"
Ostan molemmillei lapsille jonkun yhden toivotun lahjan. Vanhempani ostavat yhden kalliin ja hyödyllisen lahjan molemmille. Muut sitten ostavat mitä ostavat. Mun mielestä esim. 5 lahjaa per lapsi on ihan riittävästi, koska tosiaan toi isovanhempien kallis lahja on helposti n. 200e. Toivon, että mitään sälää ja roinaa ei tule tähän huusholliin yhtään lisää. Meillä ei muutenkaan lasketa, että pakettien määrä olis tasan molemmilla tai että molemmat lapset sais tasan samalla rahalla. Molemmat saa sen, mitä eniten tarvitsevat.
 
Näin meilläkin. Aikuisille ei sit kyllä ostellakkaan. Miehelle saatan ostaa jotain, ja
äiskälle vien jonkun herkkukorin tai vastaavaa kun hänen luonaan aatto vieteää
Me hukutetaan aikuisetkin :cool:. Tai siis, meidän perheessä (eli sisältää minut, mieheni, äitini, isäni, veljeni, ja tänä jouluna myös veljen vaimon) aikuiset saa myös lahjoja, enemmän mitä joissa perheissä lapset.

Mä odotan mun lahjoja innokkaana kuin pikkumuksu :D
 

Yhteistyössä