[QUOTE="vieras";25154025]Minä uskaltaisin esittää sellaisen väittämän että ne jotka ostaa lapsilleen tuhottomasti lahjoja yrittävät paikata jotain vaikkapa menetettyä aikaa tai muuta pahaa tietoisesti tai ei tietoisesti vaikka eivät sitä itse välttämättä myönnäkään.
Sellaiset lapset jotka saavat paljon lahjoja eivät osaa arvostaa ihan oikeasti niitä saamiaan lahjoja vaan ne on hetken sen wau ja sit seuraavan kimppuun. Nillä ei ole sitä jotain merkitystä.[/QUOTE]
Sun väittämäsi vaan ei ole tosi.
Ensinnäkin, oletko sä nyt ihan varma siitä, ettei kukaan voi ihan vaan ilon ja halun vuoksi ostella lapsille paljon lahjoja? Mä nautin siitä, kun näen lasten repivän paketteja auki silmät kiiluen. Teenhän niin itsekin
Jos kerran vuodessa ostaa lapselleen ison kasan lahjoja, se tuskin riittäisi paikkaamaan yhtikäs mitään puutetta...joten eiköhän se olisi melkoisen turhaa. Ainakin jos uskoo vielä tuonon toiseen väittämääsi, eli siihen, ettei lapsi edes arvostaisi niitä lahjoja.
Mitä järkeä olisi lahjoa lasta ja hyvittää hänelle jotakin menetystä sellaisella asialla, jota lapsi ei edes arvosta?
Se on kyllä iahn totta, että kun lykkään kaikki lahjat lasten naaman eteen (nyt niitä on paketoituina noin 80 kpl ja lisää tulee) niin lahjat revitään paketeista ulos, todetan että wau ja sen jälkeen hyökätään uuden lahjan kimppuun. MUTTA kun kaikki lahjat on avattu, katsellaan leluja tarkemmin ja otetaan sieltä heti leikkiin muutama mieluisin.
Meillä on tapana laittaa lelut kasseihin (jokaisella lapsella omansa) ja kassit viedään lastenhuoneisiin. Koska lahjat avataan meillä vasta illalla, lapset leikkivät aattona vain niillä muutamalla, jotka ovat jättäneet alakertaan. Kassissa olevat lelut otetaan esiin joulupäivänä ja tapanina, miten nyt kukakin ehtii.
Näillä leluilla leikitään koko vuosi ja päällekin. Vanhimmat legot ovat vuodelta 2003 ja edelleen ne ovat päivittäin leikeissä mukana.
Eli se, että lapsi avaa paketit kiireesti, ei miellään muotoa tarkoita sitä etteikö lapsi ymmärtäisi, välittäisi ja arvostaisi...kunhan nyt vaan innoissaan saa ne kaikki ensin auki.