Mitä asioita olet tajunnut vähän "myöhässä"?

• Viestiketjun aloittaja Onneton tunari
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mina";25153240]

Mutta joskus vuosia sitten kuulin kun joku kertoi radiossa, että oli unohtanut vuosiksi, että paidan voi ottaa pois päältä ottamalla helmasta kiinni ja nostamalla siitä pään yli. Oli siis aina pujottanut toisen käden paidan sisälle ja lähtenyt siitä sitten etenemään :D Ja ihmetellyt, miksi on niin hankala saada paita pois päältä.[/QUOTE]

Voi eiii!!! Mä otan just tuolleen aina kaikki paidat pois :ashamed: Myös lapselta :ashamed: Tunnen itseni nyt hieman tyhmäksi :D

Mulle avautui myös aikuisiällä tuo än yy tee NYT homma :)

Ai niin.. teininä kenkäkaupassa sovitin useita kenkiä enkä kelpuuttanut niistä yksiäkään. Kaveri sitten ihmetteli että miksei esim. juuri ne kokeilemani kengät muka olleet hyvät ja sanoin, etten tykkää kun niissä on sellaiset mustat jutut tyhmässä kohti. En pikkukylän tyttönä sitten ollut ikinä aiemmin törmännyt varashälyttimiin :D Hävetti ihan mielettömästi, kun kaveri sitten selitti että ne kyllä otetaan sitten kassalla pois :LOL:

jasssso
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25153320:
Voi eiii!!! Mä otan just tuolleen aina kaikki paidat pois :ashamed: Myös lapselta :ashamed: Tunnen itseni nyt hieman tyhmäksi :D

Mulle avautui myös aikuisiällä tuo än yy tee NYT homma :)
Mä en ees tajua miten kukaan voi vääntäytyä noin vaikeasti ulos paidoista eikä tajua helpompaa tapaa, anteeksi :---D

Itse luin pienenä paljon kummitusjuttukirjoja, siis sellaisia missä kerrotaan niistä mitä eri maissa on. Yhdessä kirjassa kerrottiin hirvityksiä Iso-Britanniasta. Ajattelin, että onpa hirveän pelottava maa, onneksi asutaan kaukana siitä. Ja sitten mulle selvisi 8. luokalla että Iso-Britannia ei olekaan jossain Amerikan vieressä vaan sinänsä aika lähellä Suomea siis jos karttaa katsoo! Oli melkonen järkytys.. :D

Mitään muita ei kyllä nyt tule mieleen.. Hm..

Onneton tunari
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25153338:
Ai niin.. teininä kenkäkaupassa sovitin useita kenkiä enkä kelpuuttanut niistä yksiäkään. Kaveri sitten ihmetteli että miksei esim. juuri ne kokeilemani kengät muka olleet hyvät ja sanoin, etten tykkää kun niissä on sellaiset mustat jutut tyhmässä kohti. En pikkukylän tyttönä sitten ollut ikinä aiemmin törmännyt varashälyttimiin :D Hävetti ihan mielettömästi, kun kaveri sitten selitti että ne kyllä otetaan sitten kassalla pois :LOL:
:LOL:

miie
Olin raskaana viimeisilläni kun tajusun ykskaks tiskatessani mitä tulee sanottua hyvän aterian päätteksi jos ähkäisee että onpas kupu ravittu. Sain siihen aikaan muutenkin hysteerisiä naurukohtauksia ja silloin tipahdin kirjaimellisesti lattialle. En saanut hihitystä ja kikatusta loppumaan puoleen tuntiin. Olin varma että vauva tulee ulos justiinsa kun mietin missä kaikissa varsin epäsoveliaissa paikoissa olin todennut römpsän pullistuman.

"Lilli"
Olin raskaana viimeisilläni kun tajusun ykskaks tiskatessani mitä tulee sanottua hyvän aterian päätteksi jos ähkäisee että onpas kupu ravittu. Sain siihen aikaan muutenkin hysteerisiä naurukohtauksia ja silloin tipahdin kirjaimellisesti lattialle. En saanut hihitystä ja kikatusta loppumaan puoleen tuntiin. Olin varma että vauva tulee ulos justiinsa kun mietin missä kaikissa varsin epäsoveliaissa paikoissa olin todennut römpsän pullistuman.
Häh, mä en nyt tajunnu? Mitä se sit meinaa että on kupu ravittu?

Ja ootko tosissaan puhellu jossain römpsän pullistumisesta?

E.v
[QUOTE="Lilli";25153460]Häh, mä en nyt tajunnu? Mitä se sit meinaa että on kupu ravittu?

Ja ootko tosissaan puhellu jossain römpsän pullistumisesta?[/QUOTE]

Kupu-vatsa, ravittu-ruokittu.

"vieras"
[QUOTE="Lilli";25153460]Häh, mä en nyt tajunnu? Mitä se sit meinaa että on kupu ravittu?

Ja ootko tosissaan puhellu jossain römpsän pullistumisesta?[/QUOTE]

Varmaan hän tarkotti, että jos sen sanoo yhteen niin on "kupura vittu" mutta eihän kupura tarkota mitään.. kupera kyllä tarkottaa. Tai siis en mä tiedä, mutten keksinyt tuosta muutakaan.

[QUOTE="vieras";25153497]Varmaan hän tarkotti, että jos sen sanoo yhteen niin on "kupura vittu" mutta eihän kupura tarkota mitään.. kupera kyllä tarkottaa. Tai siis en mä tiedä, mutten keksinyt tuosta muutakaan.[/QUOTE]

kupura tarkoittaa kyllä netin sivistyssanakirjan mukaan muhkuraa tms. en olis itsekään kyllä hoksannut.

Voin kertoa vielä lisääkin, kun en livenä näitä ilkeä kertoa kenellekään niin ei ole paljastumisen vaaraa :D Netissä kiersi sähköpostina ennen (ja nyt facebookissa) se joku kysymys-vastaus juttu.. eli missä ihmiset kysyy ihan typeriä asioita ruuan tekemiseen tms. liittyen (olisko se joku pirkka-juttu?). Itseänikin nauratti siinä, että miten joku ei tajua, jos sanotaan että taikina kohotetaan lämpimässä vedessä (kysyjä oli olettanut että taikina kipataan siihen veteen) ja moni muukin juttu, kunnes sitten tuli se kohta, jossa kysyjä harmitteli kun patakintaita pitää koko ajan ostaa lisää kun ne menee likaiseksi ja vastaus oli että hei, ne patakintaat voi pestäkin.. Oli vähän sellainen olo että :headwall:

miie
No täällä päin kupura on kyllä ihan käytetty sana ja justiinsa kun puhutaan pullistuneesta... Ja ihan siitä kupurasta vitusta siis olen pölissyt mutta eikös se oo suunnillensa se sama kun pullistunut römpsä?
Huoh, juu on mulla todettu kyllä olevan omituinen huumorintaju ja omituinen ajatuksenjuoksu. Ja vieläpä hidaskin :D

.....
Luulin, että mulatti on jotenkin rasistinen ja ruma ilmaus, kunnes yläasteen maantiedon tunnilla opettaja puhui ihan asiallisesti mulateista. Mun mielestä kyllä edelleenkin ruman kuuloinen sana, mutta ei kai sitä (vielä) ole luokiteltu rasistiseksi.

"Zoe"
Olen sattunut asumaan aina ns. taloyhtiön ekoissa asunnoissa, joten tuli yllärinä, että kun rappu vaihtuu, numerointi ei alakaan alusta - siis A1, A8, mutta B9 eikä suinkaan B1 *noloa*

"Pim"
Mä luulin alakoulu ikäiseksi asti, että ennen vanhaan, mummojen nuoruudessa, on ollut mustavalkoista maailmassa. Valokuvat olivat mustavalkoisia niin miksi olisin muuta kuvitellut. Selvisi kun kysyin äidiltäni, että milloin maailmaan tuli värit :D :D

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"..."
[QUOTE="Zoe";25153624]Olen sattunut asumaan aina ns. taloyhtiön ekoissa asunnoissa, joten tuli yllärinä, että kun rappu vaihtuu, numerointi ei alakaan alusta - siis A1, A8, mutta B9 eikä suinkaan B1 *noloa*[/QUOTE]

Jaa, enpä ole tuota tiennyt. :O
Tosin en ole kerrostaloissa liiemmin asunutkaan.

[QUOTE="Zoe";25153624]Olen sattunut asumaan aina ns. taloyhtiön ekoissa asunnoissa, joten tuli yllärinä, että kun rappu vaihtuu, numerointi ei alakaan alusta - siis A1, A8, mutta B9 eikä suinkaan B1 *noloa*[/QUOTE]
Minun mielestä olisi loogisempaa, jos numerointi alkaisi aina alusta. :)

[QUOTE="Pim";25153631]Mä luulin alakoulu ikäiseksi asti, että ennen vanhaan, mummojen nuoruudessa, on ollut mustavalkoista maailmassa. Valokuvat olivat mustavalkoisia niin miksi olisin muuta kuvitellut. Selvisi kun kysyin äidiltäni, että milloin maailmaan tuli värit :D :D[/QUOTE]
Meillä tyttö (pian 4-v) kysäisi tuossa yks päivä minulta, juuri tuolla sanavalinnalla. :D Tuulenpesää en osannut samaiselle tytölle selittää. :ashamed:

häh
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25153570:
kysyjä harmitteli kun patakintaita pitää koko ajan ostaa lisää kun ne menee likaiseksi ja vastaus oli että hei, ne patakintaat voi pestäkin.. Oli vähän sellainen olo että :headwall:
mä en tajunnu... mitä sä et tajunnu?

.......
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25153842:
mä en tajunnu... mitä sä et tajunnu?
Ilmeisesti hän ei itsekään ennen lukemista ollut tajunnut sitä, että patakintaat voi pestä, vaikka se on yleensä aika itsestäänselvä asia? Tai niin mä ainakin tajusin tuon jutun. :D

Yhteistyössä