G: Oletko antanut (Romani)kerjäläisille rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LaaLaa1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo. Ja aivan ihania pieniä rikollisia olikin.

Itte olen nähnyt kun joku "pikkurikollinen" (ei ehkä 4v mutta alle kouluikänen kuitenkin) yritti pölliä kahvilasta patongin. Jäi kiinni ja isoäiti(?) moitti sitten sitä poikaa. Ei siitä että oli yrittäny varastaa, vaan siitä ettei ollut onnistunut yrityksessään. Mutta tietty niille pitää karkkia ja rahaa antaa, kun ovat vasta niin nuoria rikollisia, ei heitä lasketa

:) :)

Tässä tosin kyseessä ihan mustalaiset, mutta romaneja kai nekin.

Itte olen nähnyt kun joku "pikkurikollinen" (ei ehkä 4v mutta alle kouluikänen kuitenkin) yritti pölliä kahvilasta patongin. Jäi kiinni ja isoäiti(?) moitti sitten sitä poikaa. Ei siitä että oli yrittäny varastaa, vaan siitä ettei ollut onnistunut yrityksessään. Mutta tietty niille pitää karkkia ja rahaa antaa, kun ovat vasta niin nuoria rikollisia, ei heitä lasketa

Tuttavani pyörittää kauppaa. Kerran mustalaisporukassa alle kouluikäinen pikkutyttö kailotti suureen ääneen, että onko täällä vielä niitä pinnejä, joita me viime kerralla varastetiin.

Meillä taisi olla huonot vermeet, kun ei mitään noille hirmuisille rikollisille kelvannut - muu kuin osa eväistä ja nekin meidän itsemme tarjoamina.
Ja eväistäkin tuli varsin hyvä "hinta" mukavan aurinkoisen iltapäivän muistoina, piirustuksina jne.
:)

Kerran annoin ennen kun asiasta mitään tiesin. Nainen heilutteli nuupahtanutta ruusua naamani edessä ja jotain lappusta missä luki jotain sairaasta lapsesta ja hänen lääkkeistään (en nyt sitä sentään uskonut sillonkaan), annoin 5 euroa. Tongin lompsaa niin että nainen näki sen, eiköhän tämä tunge näppejään lompsaani kohti ja yrittää että 20 euroo pitäisi saada :headwall: Törkeetä porukkaa :(

Aika kallis kuva saattaa olla sinulla. Pikkuvaras huomasi, että tänne kannattaa tulla höynäyttämään ihmisiä. Rikollisten virta jatkuu siis sukupolvesta toiseen kaltaistesi typerien ihmisten takia.

Toivotaan näin.
Toivotaan myös, että löytyy minunkin jälkeeni sukupolvia jotka niin hönöjä, että kohtelevat kaikkia pieniä lapsia kauniisti ja ystävällisesti näiden mahdollisesti paheksustusta taustasta huolimatta.
:)

Olen yhden kerran, useampia vuosia sitten, antanut pari euroa miehelle, joka soitti haitaria kaupan edessä. Mies kiitti, kuten kuuluu, ja mulle jäi ihan hyvä mieli. Menin kauppaan sisään, tein ostokseni. Kun astuin ulko-ovesta pihamaalle, äijä ampaisi ylös kuin vieterillä ja ryntäsi ihan kiinni minuun. Sitten hän alkoi silmät kiiluen ja isoon ääneen puhuen vaatia kymppiä, sillä kuulemma saisi majapaikan seuraavaksi yöksi. Se siitä kiitollisuudesta ja hyvistä tavoista. Näytin äijälle ruokakassejani ja ilmoitin käyttäneeni _kaikki_ rahani juuri ruokaan, jonka aion viedä kotiin neljälle (kuvitellulle) lapselleni. Äijä yriti vielä kerran vinkua rahaa silmiin katsoen ja päälle tunkien, lähti sitten jupisten jatkamaan haitarinsoittoa. Oli muuten viimeinen kerta, kun annan kenellekään kolikon kolikkoa. Seuraavan kerran ostan rahalla saippuan ja vien sen palkakasi, jos joku ihmeellinen antamisen ilon puuska yrittää iskeä.

[QUOTE="sondersson";25145437]Kerran annoin ennen kun asiasta mitään tiesin. Nainen heilutteli nuupahtanutta ruusua naamani edessä ja jotain lappusta missä luki jotain sairaasta lapsesta ja hänen lääkkeistään (en nyt sitä sentään uskonut sillonkaan), annoin 5 euroa. Tongin lompsaa niin että nainen näki sen, eiköhän tämä tunge näppejään lompsaani kohti ja yrittää että 20 euroo pitäisi saada :headwall: Törkeetä porukkaa :([/QUOTE]

Siinä dokumentissakin tytölle ei kelvannut 200 euron säännöllinen kuukausitulo. Se vastaa Romaniassa ihan hyvää perusduunarin palkkaa. Vastineeksi tytön olisi vain pitänyt mennä kouluun. Hän oli 17 v luku- ja kirjoitustaidoton ja juuri synnyttänyt ensimmäisen lapsensa.

Aina vain palattiin Suomeen kerjäämään ja lypsämään lisää rahaa näiltä hyväuskoisilta auttajilta. Talo kuulemma olisi pitänyt saada. Siitä ei mainittu mitään, että heillä oli ökyrikkaita sukulaisia Romaniassa. Lentoliput tämä suomalainen pariskunta vielä maksoi takaisin Romanitaan, mutta sitten taisikin rahahanat sulkeutua, kun heidänkin silmänsä lopulta avautuivat. Mikään ei riittänyt näille rikollisille, lisää piti vain saada vastikkeetta koko ajan. Sen eteen ei itse haluttu tehdä mitään. Jos ei edes itse halua auttaa itseään, niin turha silloin on muidenkaan auttaa.

[QUOTE="sondersson";25145437]Kerran annoin ennen kun asiasta mitään tiesin. Nainen heilutteli nuupahtanutta ruusua naamani edessä ja jotain lappusta missä luki jotain sairaasta lapsesta ja hänen lääkkeistään (en nyt sitä sentään uskonut sillonkaan), annoin 5 euroa. Tongin lompsaa niin että nainen näki sen, eiköhän tämä tunge näppejään lompsaani kohti ja yrittää että 20 euroo pitäisi saada :headwall: Törkeetä porukkaa :([/QUOTE]

Noi on ärsyttäviä.
Mulle tungettu käteen ruusu ja perässä lappu missä vaaditaan rahaa lapsen lääkkeisiin... Toinen ärsyttävä tapaus oli joku 7v lapsi joka kiersi pitkin keskustoria valittamassa nälkäänsä, ja pyytämässä rahaa hampurilaiseen, hieroi vatsaansa ja piti oikein kunnon esityksen ....

Nykyään kierrän niin kaukaa kuin mahdollista.

Noi on ärsyttäviä.
Mulle tungettu käteen ruusu ja perässä lappu missä vaaditaan rahaa lapsen lääkkeisiin.

Roomassa oli näitä ruusukerjäläisiä ihan hirveästi. Yksikin ukko tuli niitten ruusujen kanssa ja tunki niitä minun ja ystävättären käsiin. Sanottiin että ei, ei ole rahaa. Hän vain jatkoi ja myö jatkettiin kanssa jankkaamista että ei, ei anneta rahaa, ei ole rahaa. Hän siihen sitten että saatte ne. Myös siihen vähän hämmästyneinä että ei myö nyt kuitenkaan. Lopulta it otettiin ne vastaan kun hän tarpeeksi jankkas että for free, for free.
Sit ku otettiin ne vastaan, niin alko vaatimaan rahaa. Voi huoh...

Yhteistyössä