G: Oletko antanut (Romani)kerjäläisille rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LaaLaa1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LaaLaa1980

Uusi jäsen
30.11.2010
24
0
1
minä tunnustan,useamman kerran olen antanut.
En tiedä oikein mitä ajatella heistä, mutta sääliksi käy.. oli ilma mikä hyvänsä,siellä he kadulla istuvat kerjäämässä, missä ihmisarvo :/

mies ei tykkää kun annan,itse ei ikipäivänä antaisi!

Onneksi media ja yleinen mielipide on asian hoitanut niin etten todellakaan anna lanttiakaan.

Ja toivottavasti kukaan ei antaisi, niin eipä tarvitsisi enää katsoa heitä kadulla.

On todellakin typeryyttä ruokkia kerjäläismafiaa, joka tulee varta vasten näyttämään tänne säälittävältä koiranpennulta juuri sinulle. Nämä säälittävät tapaukset ryöstelevät vanhuksia sivutoimisesti.

[QUOTE="tyhmä";25144693]Nimimerkkisi on niin sopiva sinulle :)[/QUOTE]

Puhummattakaan omasta nimimerkistäsi..
no sullahan sitten fiksu kommentti olikin..:O
ei kai se mitään tyhmyyttä ole jos kerjäläisellä rahaa antaa, enkä todellakaan ole ainoa!
valistakaa toki mua miksi en kannata antaa?

Mies näki hesassa kuinka nämä ensin heitti sillalta paskaa auton päälle ja sitten valoissa juoksee toinen heti tarjoamaan puhdistusapuja maksusta :)
Ihanaa kun aloittaja kannustaa näitä omatoimi yrittäjiä.

En ole antanut, enkä varmaan annakaan. Kun ilmestyivät katukuvaan aikanaan, näyttivät jotenkin oudoilta. Kyhjötetään vaan surkean näköisinä jossain nurkassa, ilman minkäänlaista yritystä mihinkään suuntaan. Tekisivät vaikka kuperkeikkoja.

Katusoittajille tmv. esiintyjille olen kyllä antanut rahaa, jos on kuulostanut/näyttänyt hyvältä. =)

ei kai se mitään tyhmyyttä ole jos kerjäläisellä rahaa antaa, enkä todellakaan ole ainoa!

Kerro toki miksi kannattaa antaa rahaa?

Ja itse en ole koskaan antannut Suomessa kerjäläisille rahaa, enkä anna jatkossakaan.
Ulkomailla olen (tai siis mies on...) antanut tarpeeksi säälittäville tapauksille pikkuhiluja, mutta siellä nyt ei sosiaalihuolto ole ihan samaa kuin täällä Suomessa.

En todellakaan ole antanut enkä tule koskaan antamaankaan.Suomessa kun on se tilanne,että kenenkään ei tarvitse kerjätä jotta toimeen tulee niin siitä jo tietää,ettei näillä kerjäläisillä ole puhtaat jauhot pussissa.Katumuusikot yms ovat ihan eri juttu sitten,mutta nämä onnettomat mummelit, jotka laitetaan kököttämään kadunkulmiin juhla mokka-mukin kanssa ovat vain ärsyttäviä eikä mieleeni ole koskaan tullutkaan,että antaisin edes viisisenttistä sellaiselle.

Ja ap,etkö sä seuraa uutisia lainkaan?Johan se on monessakin eri mediassa pitemmänkin aikaa vatvottu,kuinka nämä kerjäläiset tosiaan ovat jonkinsortin rikollisporukkaa pohjimmiltaan ja heille EI pidä antaa rahaa lainkaan.

Minä en tue järjestäytynyttä rikollisuutta.

Jos olisit katsonut sen kerjäläisdokumentin muutama viikko sitten, niin olisi voinut sinunkin silmäsi avautua, mikä yhtään aivosolua pyörii päässäsi. Kesällä joku romaniporukka oli murtautunut tuttavaperheen taloon.

En anna. Kerran näin kun Helsingin keskustassa joku käveli kerjäläisen ohi, ja kun ei antanut mitään niin se kerjäläismummo sylki sen ihmisen päälle... ja onhan näitä nyt nähty. Ei ne täällä kyllä puhtaat jauhot pussissa ole, jos olisivat niin ei tarttisi kerjätä. Tuskin edes saavat rahat itselleen.

Toissakesänä istuimme yhden pitkän iltapäivän Tuskan ulkopuolella ystävien kanssa viinniä maistellen ja mukavia jutellen. Roamni"kerjäläiset" keräsivät pulloja ja avustuksia sisäänkännin luona ja heidän lapsensa (lapsenlapsensa?) leikkivät puistossa. Näiden pienten kanssa jaettiin eväitä, karkkia ja lopuksi lähtiessämme annoimme jokaiselle pienen summan.
Oli mukavaa.

Kadulla en pysähdy antamaan. Kyse ei siinä mistään periaatteesta, vaan ihan vain laiskuudesta ja saamattomuudesta - ja nykyään usein siitäkin, että harvemmin kantaa enää käteistä mukanaan kun kaikki maksetaan kortilla.

Toissakesänä istuimme yhden pitkän iltapäivän Tuskan ulkopuolella ystävien kanssa viinniä maistellen ja mukavia jutellen. Roamni"kerjäläiset" keräsivät pulloja ja avustuksia sisäänkännin luona ja heidän lapsensa (lapsenlapsensa?) leikkivät puistossa. Näiden pienten kanssa jaettiin eväitä, karkkia ja lopuksi lähtiessämme annoimme jokaiselle pienen summan.
Oli mukavaa.

Kadulla en pysähdy antamaan. Kyse ei siinä mistään periaatteesta, vaan ihan vain laiskuudesta ja saamattomuudesta - ja nykyään usein siitäkin, että harvemmin kantaa enää käteistä mukanaan kun kaikki maksetaan kortilla.

Hyödyllinen idiootti rikollisille.

Yhteistyössä