Kuvia kodeista joulun odotukseen, jooko?!

  • Viestiketjun aloittaja joulunaika
  • Ensimmäinen viesti
!
Tänään tein joulukranssin.
Kaunis, vaikka eräs muuta vikiseekin ;)
Minä kans sanon omatekemäksi, vaikka kranssin ostan valmiina ja siihen koristeet valmisjuttuja. Itsehän se sitten väsään kasaan ;)

Meilläkin pitäis tehdä uusi ovikoriste, sillä hölmöt linnut on hakanneet rikki entisestä kaikki "marjat" - jotain styrox palloja, joissa on muovi/maalikerros päällä! : /
 
[QUOTE="Sara";25115903]No jopas :O Mikä tarve sulla on tulla ojentamaan tollasesta asiasta. Itse tehty mikä itse tehty, vaikka ei ehkä ihan alusta asti.[/QUOTE]

Sehän on minun mielipiteeni, toiset saavat olla toista mieltä.
 
Foortti harmaana
No eiväthän esim kävytkään ole "itse valmistamia" tai jäkälä tai oksat tai vaikka kivet, vaan luonto on ne tehnyt, joten sitten niitäkään ei lasketa vai?

Eli vaan itse savesta uniikisti muotoillut koristeet?
Tai itse puusta veistetyt?
Tai itse kasvattamistaan lampaista tehdystä langasta ja itse värjätystä ommellut tontut on...?

Missä menee raja???
 
Meinasin ensin älähtää, että eikö nuo pesupallot kuumene ja siinähän on aikamoinen paloturvallisuusriski, mutta onneksi luin eteenpäin ja hokasin, että ledkynttiläthän ne siellä paloi :). Tosi kiva idea kyllä!
Heh, viime viikolla perhekerhossa yksi äiti säikahti kynttillöitä, ennenkuin huomasi niiden olevaan noita pesupallo-ledkynttilöitä... Eli hämää aika hyvin...
 
No eiväthän esim kävytkään ole "itse valmistamia" tai jäkälä tai oksat tai vaikka kivet, vaan luonto on ne tehnyt, joten sitten niitäkään ei lasketa vai?

Eli vaan itse savesta uniikisti muotoillut koristeet?
Tai itse puusta veistetyt?
Tai itse kasvattamistaan lampaista tehdystä langasta ja itse värjätystä ommellut tontut on...?

Missä menee raja???
Muista, että puun olet sitten itse siemenestä asti kasvattanut. ;)
 
Turkilmas
Mä oon kyhännyt kransseja vähän enemmänkin :). Tänään tein kolme havukranssia esikoisen koulujuttuun, mutta niistä en ottanut kuvia. Pitäis tehdä vielä lisää, 8 kpl on tilattu jo ennakkoon ja joitakin olis kiva myydäkin.

Mä jotenkin rakastan noita risuja, niinpä en kaikkia malttanut päälystää lainkaan. Aina piti tehdä vaan pohja havuille ja sitten ihastuin siihen pohjaan jo :D.









 
Turkilmas
Aivan upeita kransseja teillä, Turkilmas ja meriska!

Onko muuten vaikea tehdä puolukanvarvuista kranssi? Variseeko lehdet nopeasti sisällä?
Mä en todellakaan ole hyvä käsistäni ja silti mun mielestä kransseja on helppo tehdä. Eli todellisuudessa niitä on kait naurettavan helppo tehdä :D. Myös puolukanvarvuista. En ollut tullut edes ajatelleeksi miten kauniita voi olla myös mustikanvarvut (siis mistä lehdet on jo varisseet pois) kranssissa. Haaveilen tekeväni yhden kranssin kokonaan niistä, vaikkakin siihen tarvitaan varpuja melkoisen paljon.

Mä oon pitänyt noita vihreitä kransseja vaan ulkona, joten en osaa vastata että nopeastiko ne varisee sisällä.
 
joulunaika
Mä en todellakaan ole hyvä käsistäni ja silti mun mielestä kransseja on helppo tehdä. Eli todellisuudessa niitä on kait naurettavan helppo tehdä :D. Myös puolukanvarvuista. En ollut tullut edes ajatelleeksi miten kauniita voi olla myös mustikanvarvut (siis mistä lehdet on jo varisseet pois) kranssissa. Haaveilen tekeväni yhden kranssin kokonaan niistä, vaikkakin siihen tarvitaan varpuja melkoisen paljon.

Mä oon pitänyt noita vihreitä kransseja vaan ulkona, joten en osaa vastata että nopeastiko ne varisee sisällä.
Olen tehnyt yhden kranssin mustikanvarvuista ja siitä tuli ihana. (vaikka itse sanonkin...)

Yritän kaivaa kuvan siitä kranssista toiselta koneelta. Sitä ennen näytän tämän: Kannoin makkariin pari koivunoksaa ja koristelin ne paperista tehdyillä palloilla, jotka löytyivät eilen kirpputorilta hintaan 2€/12kpl. :D

 

Yhteistyössä