Nyt on sympatiat ap.n puolella!
Hän on jättänyt kaverinsa ja perheensä miehen takia joka ilmeisesti halusi talon jostain korvesta, nyt hoitaa siellä yksin heidän lasta ja heidän koiraa ja miehen kaveritkin haukkuvat ap.ta..
Ensinnäkin, se tapa miten mies antaa sen kavereiden puhua susta, kertoo jotain. Mies antaa kavereidensa puhutella omaa rakastaan, elämänsä naista, jonka kanssa on tehnyt kodin ja halunnut perheen, epäkunnioittavasti, suorastaan halveksuvasti ja vihamielisesti. Mies ei puolusta omaa naistaan, vaan antaa vaimonsa tulla halveksituksi. Tuossa jo kiteytyy suhteen perimmäinen dilemma. Mies nostaa itsensä marttyyriksi, ja antaa vaimonsa tulla haukutuksi.
Ap lähtee ulos ja mies alkaa ruinaamaan häntä takaisin kotiin, sekä myös kiukuttelee kun ap ei suostu ja pistää ap.n vahtimaan heidän lastaan. Vallankäyttöä. Kuka muka tekisi noin, jos kunnioittaisi sekä rakastaisi?
Mies koki uhaksi sen, että ap lähti ulos.
Nyt on kyse jostain muustakin kuin pelkästä miehen kännäämisestä. Nyt on kyse jostain vakavammasta.
Olen itse ollut kaksi kertaa samanlaisessa tilanteessa, ihan tismalleen samanlaisessa, lukuunottamatta yhteistä lasta. Tiedän mistä puhun, ja olin typerä kun en aiemmin tilannetta tajunnut. Nyt soisi hälytyskellot, jo paljon aiemminkin!