[QUOTE="tiina";25101632]Tiiru, toivon että toi sun vuoto on harmitonta ja vauvalla kaikki hyvin.
Itselläni oli edellisessä raskaudessa veristä vuotoa viikolta 5+ aina viikolle 18 saakka. Välillä oli ruskeaa tuhrua ja muutaman kerran tuli veret lorisemalla pitkin lattiaa. Aina kun oli vuotoa, oli samalla pientä alavatsakipua.
Itse soitin heti kun toi eka vuotelu alkoi 5+ viikolla kättärille ja ottivat sinne vastaan ja ultrasivat. Viikkoja oli sen verran vähän, ettei mitään sykettä näkynyt, mutta sikiöpussi kuitenkin näkyi. Sain uuden ajan viikon päähän ja silloin näkyi jo syke.
Vuotelu kuitenkin jatkui päivittäin ja rv8 menin yksityiselle, sikiö voi hyvin, mutta lääkäri antoi diagnoosin uhkaava keskenmeno ja kirjoitti muutaman viikon sairaslomaa, koska mulla selvästi liikkuminen lisäsi vuotoa ja alavatsakipua. Muutamaan viikkoa myöhemmin tuli sit lorisemalla verta pitkin lattioita ja naistenklinikalla lääkäri oli jo laittamassa lähetettä kaavintaan, mutta kuitenkin katsoi ultralla ja edelleen vauvalla kaikki hyvin.
Yksityisellä kävin tän jälkeen vielä muutaman kerran tarkistuttamassa vuotojen takia tilanteen ja aina laittoi lisää saikkua. Vuodot loppui rv18, mutta sit alkoi taas supistelut, joten oli saikulla koko raskauden loppuun saakka tosta viikosta 8 asti. Oon täysin varma, että ellei se ihana lääkäri Femedassa olis kirjoittanut mulle sairauslomaa, olisi raskaus mennyt kesken. Mun vuodot johtui osittain kohdunsuulla olevasta istukasta. Nyt poika täytti just viiko sitten 5v.[/QUOTE]
Niin ja toi yksityinen lääkäriasema oli Femeda, ja lääkäri oli muistaakseni nimeltään Yli-Korkala (tai jotain sinne päin). Oli vanhempi mies ja voi olla jo eläkkeellä nykyään, mutta jos edelleen työskentelee suosittelen että jos mielenrauhaa haluat itselles niin käyt vaikka hänen luonaan.