[QUOTE="vieras";25093361]Näistähän on varoteltu niin paljon yrittäjiä, että aika hölmö saa olla jos vielä nykyäänkin menee halpaan. Juuri tällaisten juttujen takia kannattaa käydä lisäksi esim. yrittäjäkurssi, kyllä siellä on yleensä vielä muistutettu että kannattaa varoa. Sitä paitsi kyllähän yrittäjänä täytyy myös osata pitää puoliaan, että jos tulee lasku palvelusta jota ei ole tilannut niin sinne pitää heti ottaa yhteyttä.[/QUOTE]
Totta on tuo, että skarppina saa olla. Olen yhden yhdistyksen pj., ja joistain palveluhakemistoista on tullut puheluita, jotka liikkuu kyllä aika harmaalla alueella laillisuuden suhteen. Ne puhelut alkaa aina näin: "Kun meillä on nyt vuoden verran (tai X aikaa) ollut nämä teidän yhdistyksen yhteystiedot täällä, niin tarkistelisin vähän tietoja, että pitääkö vielä paikkaansa". Minä siihen, että "niin MISSÄ on ollu?" Ja homma jatkuu erittäin erehdyttävästi sillä linjalla, että ollaan muka jo listoilla, ja nyt vaan katsotaan seuraavaa vuotta.
Yksi tapaus meni jo ihan suoranaisen petoksen puolelle, kun kyselin ko. palvelun hintaa, jonka neiti kertoi ja samalla vakuutti, että "kyllä tämä maksu on aina teiltä tullut". Sanoin, että olen myös ko. yhdistyksen tilinpitäjä, enkä tasan tarkkaan ole semmoisia maksuja koskaan maksanut, enkä mitään sopimusta tehnyt ja että yhdistyksessä on tehty jopa päätös, että mihinkään näihin "hakemistoihin" ei mukaan lähdetä. Kysyin uudelleen soittajan nimeä ja yhteystietoja, ja kas kummaa, puhelu loppui siihen.
Eli uskon, että vähänkään arempi tai asioista tietämättömämpi voi hyvin mennä lankaan.