Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
osta se vaaka joka tapauksessa, punnittuasi ruuat, näet mitä et ole syönyt,vaikka olisi pitänyt.

Itse ostin vaa'an. Kuvittelin syöväni pieniä annoksia,mutta katinkontit. Söin tupla annoksia. Ja niitä kasviksia menee 200 g melko iso määrä. Eli lounaalla 200g, päivällisellä 200g plus joku 100g lisä esim on melkoinen kasa kasviksia kun alat mittaamaan. Ja hups! Huomaat että olet todellisuudessa syönyt ehkä sen 150g kasviksia aikaisemmin....

Tiedostatko syömäsi piilosokerin määrän? Mitä jugurttia syöt ja mitä määriä?

Otappa tästä vaikka mallia niin kyllä lähtee paino putoamaan. Kaveri otti musta mallia, söi samalla tavalla miten itse, pudotti 5 kk 20 kg.

Aamupala: Kaurapuuro marjoilla, vitamiinit, 0,5l vettä, raejuustoa.

Lounas: 1 peruna, lihakastiketta, salaattia paljon, maitolasi, raejuustoa.

Välipala: Maitorahka marjoilla, hedelmä, 0,5l vettä.

Päivällinen: Perunamuusia, lehtipihvi, salaattia paljon, maitolasi, raejuustoa.

Iltapala: Maitorahka marjoilla tai munakas.

Vettä yht 3 l päivä.

[QUOTE="Pim";25079755]Laita esimerkki päivän ruuista tarkalleen ja kalorit siihen perään.

Esim. Aamupala: Sitä sun tätä dl/g/kpl lisukkeineen, xxxx kcal (käyttämääsi laskuria käyttäen)[/QUOTE]

tässä kiloklubin mukaan nyt eilinen päivä. katsotaan miten mä saan tän. kaikki pallot on tällä tavoin vihreitä.

AAMIAINEN (Suositus 20%) 52kcal, 4%
musta kahvi 2 kcal
Päärynä, kuorittu, keskikokoinen [kpl] 50 kcal

LOUNAS (Suositus 40%) 765kcal, 53%
Broileri, rintafilee (iso), nahaton [kpl] 205 kcal
Kaali-ananassalaatti [g] 150g 64 kcal
Perunasose, maitoon valmistettu [dl] 1,5dl 116 kcal

VÄLIPALA (Suositus 7%) 159kcal, 15%
Omena, kuorineen, keskikok. [kpl]
Banaani, kuorittu [kpl] 100 kcal

PÄIVÄLLINEN (Suositus 26%) 177kcal, 17%
Mysli, makeuttamaton, ravintokuitua 7 g/100 g [dl] 1dl
Maito, rasvaton [dl] 1dl 34 kcal
Nuudeli, keitetty, ei suolaa [lautanen (2 dl)] 169 kcal

ILTAPALA (Suositus 7%) 296kcal, 28%
Ruisleipä, runsasrukiinen, iso, ravintokuitua 7,2 g/100 g [viipale] 2kpl 197 kcal 5Margariini, 80%, keskiarvo [rkl] 1 rkl 99 kcal

kokonaiskalorimääräksi 1238 kcal.

tässä kiloklubin mukaan nyt eilinen päivä. katsotaan miten mä saan tän. kaikki pallot on tällä tavoin vihreitä.

AAMIAINEN (Suositus 20%) 52kcal, 4%
musta kahvi 2 kcal
Päärynä, kuorittu, keskikokoinen [kpl] 50 kcal

LOUNAS (Suositus 40%) 765kcal, 53%
Broileri, rintafilee (iso), nahaton [kpl] 205 kcal
Kaali-ananassalaatti [g] 150g 64 kcal
Perunasose, maitoon valmistettu [dl] 1,5dl 116 kcal

VÄLIPALA (Suositus 7%) 159kcal, 15%
Omena, kuorineen, keskikok. [kpl]
Banaani, kuorittu [kpl] 100 kcal

PÄIVÄLLINEN (Suositus 26%) 177kcal, 17%
Mysli, makeuttamaton, ravintokuitua 7 g/100 g [dl] 1dl
Maito, rasvaton [dl] 1dl 34 kcal
Nuudeli, keitetty, ei suolaa [lautanen (2 dl)] 169 kcal

ILTAPALA (Suositus 7%) 296kcal, 28%
Ruisleipä, runsasrukiinen, iso, ravintokuitua 7,2 g/100 g [viipale] 2kpl 197 kcal 5Margariini, 80%, keskiarvo [rkl] 1 rkl 99 kcal

kokonaiskalorimääräksi 1238 kcal.

Mysli on kuin karkkia söisi. Nuudeli on varmaan laskettu lautasellinen vesineen kun on noin vähät kalorit.
Kasviksia vain 150g...

[QUOTE="Anne";25079999]Mysli on kuin karkkia söisi. Nuudeli on varmaan laskettu lautasellinen vesineen kun on noin vähät kalorit.
Kasviksia vain 150g...[/QUOTE]

sit mä kyl syön mielummin karkkia. tossa ei vaan oo lisättyä sokeria, eikä söilöntäaineta eikä väriaineita ja lisäks kuituja aika reilusti.

eiks se puoli kiloa ole kasviksia ja hedelmiä? vai miten?

[QUOTE="Anne";25079999]Mysli on kuin karkkia söisi. Nuudeli on varmaan laskettu lautasellinen vesineen kun on noin vähät kalorit.
Kasviksia vain 150g...[/QUOTE]

siis mäkin ymmärtäisin et lautasellinen vesineen. ihan niinkuin todellisuudessa olikin.

[QUOTE="Anne";25080033]Nuudeli sisältää about 500kcal/100g. Yhdessä paketissa on joku 60g? Eli kun teet nuudelin ja syöt sen kokonaan on se jotain 300kcal.[/QUOTE]

mamas nuudeleissä on tuoteselosteen mukaan 50kcal/100g.

Eli 100g nuudelia ja vettä. Mitä paketti sanoo vedestä 3,5dl? Eli 100g sisältää jonkun 14g nuudelia ja loput vettä.

Vaikka nuudelia olisi 300kcal, niinkuin oikeasti siis onkin jos söit sen koko nuudelin. On tämä vain esimerkki, 1 päivä. Siinä on 1rkl margariinia, kahdelle leiväll? se on läpinäkyvä kerros siis. Tavallinen kerros voita kahdella leivällä on helposti 2rkl. Siinä on taas yksi 100kcal lisää. Noin esimerkiksi..

Valmiissa nuudelikeitossa. Ota se huomioon. Eli kun keität nuudelit ohjeen mukaan ja otat siitä 100g niin kalorit on 50kcal. Siinä on mukana vesi. Siinähän taitaa lukea että 100g VALMISTA KEITTOA sisältää 50kcal. Eli seuraavan kerran punnitse annos, keitinvesineen (ohjeen mukaan valmistettuna) ja laske siitä painosta ne kalorit....

no kuten sanottu, mä oon varmaan laittanut kaikki hommat sinne ihan väärin ja käyttänyt monta kuukautta turhuuteen. oi voi. mut hyvä että tuli selville.

ehkä mä en jaksa enää laihduttaa kun kaloreiden laskeminen ja punnitseminen on vaikeampaa kun mun työ. ja lukekaa rivien välistä itsesääli.

[QUOTE="...";25080138]Kyllä mä yhä väitän, että syöt liian vähän. Mä vetelen noin 2000 kcal päivässä, painan alle 60 kg, ja laihdun noin 1 kg viikossa.[/QUOTE]

ja mä taas en laihdu edes vähemmällä edes kiloa kuukaudessa.

no kuten sanottu, mä oon varmaan laittanut kaikki hommat sinne ihan väärin ja käyttänyt monta kuukautta turhuuteen. oi voi. mut hyvä että tuli selville.

ehkä mä en jaksa enää laihduttaa kun kaloreiden laskeminen ja punnitseminen on vaikeampaa kun mun työ. ja lukekaa rivien välistä itsesääli.

Vaa'an kanssa homma on helpompaa. Ei tarvitse arvailla ja pähkiä. laitat leivän vaakalle kirjaat ylös, voitelet, kirjaat ylös. ei se ole vaikeaa. Tiedän että ärsyttää, meni minullakin miten sattui silloin kun arvioin määriä. Jouduin ruuista syömään aina tietyn osuuden jaksoin tai en, jotta pystyn merkkaamaan. Arviolla voi heitää jos syö muualla ja on mittaillut jo jonkun kuukauden verran että osaa arvioida paremmin.

Mulla kiinnitti huomion nuo sun lounaan "painot". Eli et kovinaan paljoa syö? 150g salaattia on nyrkin kokoinen annos, 1,5dl muussia vielä pienempi. Kanan osuus oikean kuuloinen. Onko sun lounas lautanen liki puoliksi tyhjä? jos on niin sitten ruuan paino lähellä oikeaa. Muttahieman mietityttää.

ja mä taas en laihdu edes vähemmällä edes kiloa kuukaudessa.

Sitten on jossain vikaa. Esim kilpparissa. Jos ei niin olet vain nyt sekoittanut kroppasi. PAljon painoit? 110kg? Minä painan 51 ja peruskulutukseni on jo 1600kcal. Ihmettelen jos sillä tai vähän enemmällä et jo laihtuisi.
Rupea nyt syömään kunnolla, vaakaile ne ruuat ja pyri syömään mahdollisimman paljon kasviksia ja juo mahdollisimman paljon vettä. Saat itsesi taas kuntoon.
Kyllä sitä luulisi että kun on kitunut nälässä, viikon paastolla laihtunut 50grammaa ja vahinkokävelyllä jääkaapin ohi lihonut 4kiloa, että on läskigeenit, huono aineenvaihdunta ja mitä kaikkea. Mutta se on sitä miksi sen asian on itse tehnyt ja se on ihan korjattavissa.

[QUOTE="hippis";25080178]Mulla kiinnitti huomion nuo sun lounaan "painot". Eli et kovinaan paljoa syö? 150g salaattia on nyrkin kokoinen annos, 1,5dl muussia vielä pienempi. Kanan osuus oikean kuuloinen. Onko sun lounas lautanen liki puoliksi tyhjä? jos on niin sitten ruuan paino lähellä oikeaa. Muttahieman mietityttää.[/QUOTE]

ei se ole tyhjä. mutta kävi jo selväksi että arvioin väärin. salaattia on kyllä iso kasa ja se muusimäärä jonka oon olettanu olen 1,5dl onkin todennäköisesti ollut 5dl.

[QUOTE="Anne";25080167]Vaa'an kanssa homma on helpompaa. Ei tarvitse arvailla ja pähkiä. laitat leivän vaakalle kirjaat ylös, voitelet, kirjaat ylös. ei se ole vaikeaa. Tiedän että ärsyttää, meni minullakin miten sattui silloin kun arvioin määriä. Jouduin ruuista syömään aina tietyn osuuden jaksoin tai en, jotta pystyn merkkaamaan. Arviolla voi heitää jos syö muualla ja on mittaillut jo jonkun kuukauden verran että osaa arvioida paremmin.[/QUOTE]

Eikähän tota laskemista loputtomiin tartte tehdä. Määriin oppii hyvin nopeaa. Opit näkemään myös sen mitä lounasruokalassa syöt, ilman että oikeasti punnitset.

[QUOTE="hippis";25080178]Mulla kiinnitti huomion nuo sun lounaan "painot". Eli et kovinaan paljoa syö? 150g salaattia on nyrkin kokoinen annos, 1,5dl muussia vielä pienempi. Kanan osuus oikean kuuloinen. Onko sun lounas lautanen liki puoliksi tyhjä? jos on niin sitten ruuan paino lähellä oikeaa. Muttahieman mietityttää.[/QUOTE]

150g salaattia ei tosiaan ole nyrkin kokoinen annos :D Vaikka salaatti olisi kurkkua ja kiinankaalia niin kyllä on parikin nyrkillistä. Lehtisalaattiin tehty salaatti, puoli lautasellista kukkurana on noin 140g...

Yhteistyössä