Kiitos niille vanhemmille jotka tuovat lapsensa puolikuntoisena hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja Päivähoidon työntekijä
  • Ensimmäinen viesti
Tympii se muakin, kun tarha on täynnä kipeitä lapsia ja sitten meidän lapsi raahaa jokaisen taudin koko perheen sairastettavaks... Meil onneks on se vielä mahdollisuus, että lapsi pidetään kotona kunnes ei mitään oireita enää ole. Toivottavasti jatkossakin, niin ei tarvi miettiä kui moni sairastuu meidän takia.

---
no, jos se lapsi jo sai kuumeen tarhassa, niin se on jo tartuttanut ihan kaikki. kolme tuntia ei enää pelasta asiaa. lapsi voi jäädä myös nukkumaan siksi aikaa kun muut menee ulos. lisäks meidän päiväkodissa ei olla koskaan kolmea tuntia putkeen ulkona. joutuu se ulkoilemaan meillä kotonakin kun koira pitää lenkittää eikä lapsi voi sen aikaa olla yksinkään.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lapsiparkki työntekijä;25071973:
Sitten kun lapsista on saatu se saikkulappu kouraan niin sitten ne lapset tuodaan lapsiparkkiin, ei tämä kipeä ole vaikka maassa makaa ja haluaa levätä.
Selitykseksi vielä kerrotaan kuinka kerrankin on töistä vapaata ja nyt pitää hoitaa rästissä olevat asiat.

Ja sanon että uraäidit on pahimpia :(
Kun saadaan lapsen takia saikkulappu ei kehdata sitä lasta päivähoitoon viedä mutta lapsiparkkiin sen voi tuoda. Meillä kun ei ole oikeutta eikä lupaa laittaa edes lapsen kainaloon kuumemittaria ja meidän on vaan pakko luottaa vanhempien sanaan vaikka lapsi on aivan selkeästi kipeänä.
Jaa-a, kyl tällaiset varmaan on poikkeuksia.

On myöskin vanhempia jotka tuo vatsatautisen lapsen hoitoon. Kerran odotti ku mentiin eskariin niin poika eteisessä valkonen ku lakana äitiänsä hakemaan.. äiti oli sanonu et viimeks aamuyöllä oli oksentanu..

et ei kyl leikkaa ihan kaikilla. Mutta toisaalta yks sunnuntai pari vuotta sitten tyttöä terkkariin kun naama oli ihan näpyillä ja kädet paukamilla, niin lääkäri otatti crp:n joka oli 16 ja kun ei ollu kuumetta eikä crp:kään mikää hälyyttävä nii ei antanu saikkua ku ei ollu kuumetta. Osottautui enterorokoksi. ( ei vain ollu suussa eikä jalanpohjissa rakkoja)

vietiin sit yksityiselle ja saatiin saikkua.

Häpeän puolestasi. Ei minulle tulisi mieleenkään tulla tänne taivastelemaan työpaikkani asioita! Olet muka ammattilainen, kattia kanssa!!! Yleensä nämä asiat hoidetaan toisella tavalla...mietipä sitä.
Tämä on jokaisen päiväkodin ongelma pitkin suomea, ap ei siis todellakaan puhu vain hänen työpaikkansa asiasta. Joten siitä on turha mussuttaa.

Sama kuin tääl kirjottelis opettaja joka valittais kouluruokailun tasosta.

Loistavaa, jos tämä aloitus sais edes jotkut miettimään kannattaako sitä kipeää lasta sinne päiväkotiin todella raahata.

Huoh!
[QUOTE="öö";25072105]Hyvä että joku ottaa esille näitä asioita!!![/QUOTE]

Ei, nyt et ymmärtänyt.
Meillä on ainakin kiellettyä puhua työasioistamme missään keskustelupalstalla. Tai muutenkaan.

Yleensä päiväkodeissa hoidetaan nämä asiat toisella tavalla, ei monellekaan tule edes mieleen lähteä sättimään lasten vanhempia kakplussassa, varsinkaan, kun useimmat vanhemmat ovat töissä. Tulos on silloin +-0.
Jos tarkoituksena oli sättiä kaikkia vanhempia jotka laittavat puolikuntoiset lapset päiväkotiin, niin silloin olisi kannattanut jättää pois oman työpaikan viittaukset ja puhua ihan yleisesti.

En itsekään ymmärrä niitä vanhempia, jotka tätä tekevät ja siinä ap on oikeassa, mutta kaiken muun olisi voinut jättää pois. Varmasti ap on samaa mieltä siitä, että olisi voinut asiansa paremminkin esittää.

"pop"
Sinällää pöllö asenne, että monet flunssat on tarttuvia jo enne kuin oireita ilmenee ja vielä josku niiden jo hävittyä. Eli vaikk lapset olisi aina ihan oireettomia hoidossa, olisitte sinä ja kolleeganne taatusti aivan yhtä paljon sängyn pohjalla.

Ja jos lasta ei koskaan voisi viedä hoitoon, kun nenä valuu, kaatuisi suomalainen yhteiskunta.

Se mikä tässä mättää on se, ettei oteta rokotuksia (lapset eikä hoitotädit), ei pidetä itsestä ja käsihygienasta huolta ja etenkin organisoida tätä joka syksy ja kevät tapahtuvaa juttua paremmin kaupungin taholta.

[QUOTE="aloittaja";25072317]Mihin se lapsi voi jäädä nukkumaan ja kenen kanssa kun koko muu seurue on ulkona?[/QUOTE]
Niinpä??
Varsinkin jos henkilökunnastakin alkaa olla pulaa..
Tietääkseni siellä ulkoillessakin on oltava tietty määrä hoitajia tiettyä määrää lapsia varten...

• Tykkää
Reactions: Wolt ja idunnor
"Miau"
No niin eli tästä syystä me on siis oltu kipeänä sekä minä että poika elokuun alusta asti. Kyllä mullakin töitä olisi mut jos lapsi on kipeä niin en kai mä nyt sitä vie päiväkotiin. Yksi kuumeeton päivä kotona on ainakin ennen ollut sääntönä mut se on harmi ettei nykyään vanhemmat välitä lapsista tarpeeksi että viitsisivät olla kotona hoitamassa. Tai muista ympärillä olevista ihmisistä. VITUTTAA ja paljon se että päiväkodissa on kokoajan joku tauti joka kiertää. IHAN KOKO AJAN.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Mä olen kyllä pitänyt omani pois hoidosta ja koulustakin jos vaan on vähäkään ollut siihen syytä.
En viennyt omaani edes pph:lle kun siellä joku sairasti vaan vein varahoitoon, onneksi päivihoidon johtaja asian ymmärsi, vaikka mies onkin.
Tuossa pari viikko sitten tyttö oksensi viikonloppuna molempina päivinä kerran - oli maanantai varuilta pois. Tosin olen nyt muutekin päivät kotosalla.

Alkuperäinen kirjoittaja myös päivähoidon työntekijä;25071964:
Yhdyn suureltaosin alkuperäiseen. Ymmärrän kyllä, että pienen nuhan takia ei voi pois töistä olla. Mutta ulkoillessa hiekkalaatikolle istualteen nukahtelevat, syömään kykenemättömät (yskittää niin kovin, lohkeava lima laittaa yökkimään) 1-2 vuotiaat ovat surullista katsottavaa... Päiväunistakaan ei tahdo tulla tukkoisuuden takia mitään, vaikka väsymys on silminnähtävää. Ja isommat, jotka kertovat kirkkain silmin miten äiti antaa illalla ja aamulla panadolia, että tulee parempi olo.
Ja sitten, kun itse olen sairaana (taudit toki kiertää tässä karusellia) saan tympääntyneitä katseita lasten joutuessa varahoitoon. Muutaman kerran olen saanut sapiskaa, kun olen joutunut soittamaan kesken työpäivän lasta hakemaan lämmön noustua. Viimeviikolla yksi äiti sanoi, että eikö se nyt voi olla nää jäljellä olevat kolme tuntia vielä..?
Meidän tarhassa pitää olla tarhakuntoinen. Jos nukahtaa ulos niin kyllä aika rivakasti soittelevat. Jos muutenkin on hieman flunssainen.

Mä vien tarhaan jos on nuhaa tai pientä yskää. Kolme lasta ja koko syksy on jotain pientä ollut. Niinkuin kaikilla siellä tarhassa.

---
no mun lapsi voi jäädä nukkumaan ihan varsin itsekseen. hän osaa kyllä tulla etsimään ihmisiä ulkoa kun herää jos hänelle on kerrottu että tule hihkasemaan ulko-ovelta kun heräät. ei sitä tarvii kenenkään siinä sängyn vieressä tuijottaa.

Huoh!
Tämä on jokaisen päiväkodin ongelma pitkin suomea, ap ei siis todellakaan puhu vain hänen työpaikkansa asiasta. Joten siitä on turha mussuttaa.

Sama kuin tääl kirjottelis opettaja joka valittais kouluruokailun tasosta.

Loistavaa, jos tämä aloitus sais edes jotkut miettimään kannattaako sitä kipeää lasta sinne päiväkotiin todella raahata.
Niin, asian olisi toki voinut esittää ihan yleisesti. En minä mussuta vaan puhun asiaa siitä, että kaikenlainen viittaus omaan työpaikkaan oli ihan turha. Onhan se nyt kaikkien tiedossa, että on niitäkin vanhempia jotka eivät syystä tai toisesta jäisi puolikuntoisen lapsen kanssa kotiin.

"aloittaja"
Ei, nyt et ymmärtänyt.
Meillä on ainakin kiellettyä puhua työasioistamme missään keskustelupalstalla. Tai muutenkaan.

Yleensä päiväkodeissa hoidetaan nämä asiat toisella tavalla, ei monellekaan tule edes mieleen lähteä sättimään lasten vanhempia kakplussassa, varsinkaan, kun useimmat vanhemmat ovat töissä. Tulos on silloin +-0.
Jos tarkoituksena oli sättiä kaikkia vanhempia jotka laittavat puolikuntoiset lapset päiväkotiin, niin silloin olisi kannattanut jättää pois oman työpaikan viittaukset ja puhua ihan yleisesti.

En itsekään ymmärrä niitä vanhempia, jotka tätä tekevät ja siinä ap on oikeassa, mutta kaiken muun olisi voinut jättää pois. Varmasti ap on samaa mieltä siitä, että olisi voinut asiansa paremminkin esittää.
Vielä kerran, jotta tulee sinullekin selväksi: en puhu omasta työpaikastani vaan yleisellä tasolla. Mikäli otit alkuperäisessä kirjoituksessani mainitut viittaukset kirjaimellisesti juuri minun työpaikkaani liittyvinä faktoina niin se on sinun asiasi. Sille minä en voi mitään. Minä herätän keskustelua, nimettömänä, suurta ihmisryhmää koskevasta asiasta. Yleisellä tasolla. Get it?

lapsiparkki työntekijä
no mun lapsi voi jäädä nukkumaan ihan varsin itsekseen. hän osaa kyllä tulla etsimään ihmisiä ulkoa kun herää jos hänelle on kerrottu että tule hihkasemaan ulko-ovelta kun heräät. ei sitä tarvii kenenkään siinä sängyn vieressä tuijottaa.
Vaan kun näin ei saa toimia vaikka kuinka sinä vannotatkin että kyllä minun lapseni osaa...
Otathan huomioon että siellä päiväkodissa on monta muutakin ihmistä kuin juuri se sinun aarteesi.
Itse ennen nykyistä työtäni olin sijaisena (kahdessa eri) päiväkodissa ja meillä
kun lapset heräsi ja meni välipalalle tuli siistijä siivoilemaan nukkaria.
Tajuat varmaan ettei yhden lapsen takia voida pitkittää toisten työpäivää ja se nukkari kun on pakko siivota ja tuo aika on ainut mahdollinen.

"aloittaja"
No, sun lapsen täytyy sitten nukkua vaan siellä kotona itsekseen. Päivähoidossa kun tuo ei ole mahdollista, että ketään jätetään yksin nukkumaan yhtään mihinkään.

"öö"
[QUOTE="aloittaja";25072317]Mihin se lapsi voi jäädä nukkumaan ja kenen kanssa kun koko muu seurue on ulkona?[/QUOTE]

Heh, näinpä. Nää on näitä kommentteja, kun ei tiedetä päiväkodin arjesta..Kyllä se lapsi menee nukkumaan sinne kotiin!

"vieras"
Ap on niin jäljillä.

Ei tarvitsisi hakea lapsen takia sairaslomaa niin usein (toukokuusta syyskuuhun joku sanoi??), kun kaikki lapset tulisivat terveenä hoitoon!

Kaverini esikoinen aloitti päivähoidon tässä syksyllä. Ensimmäisellä viikolla jo sairastui. Hän iloisesti totesi, että tätä tämä äitiys nyt sitten on. Pah, ei ole. Ei sen kuulu olla niin että lapset ovat koko ajan kipeitä!

Olen niin kiitollinen että voin hoitaa lapseni kotona tänä vuonna. Ei ole vielä yksikään syysflunssa ehtinyt tänä syksynä meille. Viime vuonna oli koko ajan joku perheestä sairaana.

luoja
Sittenhän jos sinun lapsesi osaa olla ilman aikuista tai valvontaa niin eikö tulisi halvemmaksi jättää lapsi kotihoitoon, tilaat ruokapalvelusta vaan valmiin ruuan. Osaahan se sinun lapsi varmaan sen syödä ilman aikuista. Mihin te sitten hoitajaa tarvitte?
Meillä kun on vähän tyhmemmät lapset niin minun on pakko viedä lapseni hoitoon jossa aikuiset katsoo heidän perään.

Yhteistyössä