Kyllä mun lapset ovat pikkuflunssassa hoidossa/eskarissa/koulussa. Mutta ihan missä kunnossa tahansa lapsi ei voi olla hoidossa tai koulussa.
Jaa-a, kyl tällaiset varmaan on poikkeuksia.Alkuperäinen kirjoittaja lapsiparkki työntekijä;25071973:Sitten kun lapsista on saatu se saikkulappu kouraan niin sitten ne lapset tuodaan lapsiparkkiin, ei tämä kipeä ole vaikka maassa makaa ja haluaa levätä.
Selitykseksi vielä kerrotaan kuinka kerrankin on töistä vapaata ja nyt pitää hoitaa rästissä olevat asiat.
Ja sanon että uraäidit on pahimpia
Kun saadaan lapsen takia saikkulappu ei kehdata sitä lasta päivähoitoon viedä mutta lapsiparkkiin sen voi tuoda. Meillä kun ei ole oikeutta eikä lupaa laittaa edes lapsen kainaloon kuumemittaria ja meidän on vaan pakko luottaa vanhempien sanaan vaikka lapsi on aivan selkeästi kipeänä.
Mihin se lapsi voi jäädä nukkumaan ja kenen kanssa kun koko muu seurue on ulkona?lapsi voi jäädä myös nukkumaan siksi aikaa kun muut menee ulos.
Tämä on jokaisen päiväkodin ongelma pitkin suomea, ap ei siis todellakaan puhu vain hänen työpaikkansa asiasta. Joten siitä on turha mussuttaa.Häpeän puolestasi. Ei minulle tulisi mieleenkään tulla tänne taivastelemaan työpaikkani asioita! Olet muka ammattilainen, kattia kanssa!!! Yleensä nämä asiat hoidetaan toisella tavalla...mietipä sitä.
Meidän tarhassa pitää olla tarhakuntoinen. Jos nukahtaa ulos niin kyllä aika rivakasti soittelevat. Jos muutenkin on hieman flunssainen.Alkuperäinen kirjoittaja myös päivähoidon työntekijä;25071964:Yhdyn suureltaosin alkuperäiseen. Ymmärrän kyllä, että pienen nuhan takia ei voi pois töistä olla. Mutta ulkoillessa hiekkalaatikolle istualteen nukahtelevat, syömään kykenemättömät (yskittää niin kovin, lohkeava lima laittaa yökkimään) 1-2 vuotiaat ovat surullista katsottavaa... Päiväunistakaan ei tahdo tulla tukkoisuuden takia mitään, vaikka väsymys on silminnähtävää. Ja isommat, jotka kertovat kirkkain silmin miten äiti antaa illalla ja aamulla panadolia, että tulee parempi olo.
Ja sitten, kun itse olen sairaana (taudit toki kiertää tässä karusellia) saan tympääntyneitä katseita lasten joutuessa varahoitoon. Muutaman kerran olen saanut sapiskaa, kun olen joutunut soittamaan kesken työpäivän lasta hakemaan lämmön noustua. Viimeviikolla yksi äiti sanoi, että eikö se nyt voi olla nää jäljellä olevat kolme tuntia vielä..?
Niin, asian olisi toki voinut esittää ihan yleisesti. En minä mussuta vaan puhun asiaa siitä, että kaikenlainen viittaus omaan työpaikkaan oli ihan turha. Onhan se nyt kaikkien tiedossa, että on niitäkin vanhempia jotka eivät syystä tai toisesta jäisi puolikuntoisen lapsen kanssa kotiin.Tämä on jokaisen päiväkodin ongelma pitkin suomea, ap ei siis todellakaan puhu vain hänen työpaikkansa asiasta. Joten siitä on turha mussuttaa.
Sama kuin tääl kirjottelis opettaja joka valittais kouluruokailun tasosta.
Loistavaa, jos tämä aloitus sais edes jotkut miettimään kannattaako sitä kipeää lasta sinne päiväkotiin todella raahata.
Vielä kerran, jotta tulee sinullekin selväksi: en puhu omasta työpaikastani vaan yleisellä tasolla. Mikäli otit alkuperäisessä kirjoituksessani mainitut viittaukset kirjaimellisesti juuri minun työpaikkaani liittyvinä faktoina niin se on sinun asiasi. Sille minä en voi mitään. Minä herätän keskustelua, nimettömänä, suurta ihmisryhmää koskevasta asiasta. Yleisellä tasolla. Get it?Ei, nyt et ymmärtänyt.
Meillä on ainakin kiellettyä puhua työasioistamme missään keskustelupalstalla. Tai muutenkaan.
Yleensä päiväkodeissa hoidetaan nämä asiat toisella tavalla, ei monellekaan tule edes mieleen lähteä sättimään lasten vanhempia kakplussassa, varsinkaan, kun useimmat vanhemmat ovat töissä. Tulos on silloin +-0.
Jos tarkoituksena oli sättiä kaikkia vanhempia jotka laittavat puolikuntoiset lapset päiväkotiin, niin silloin olisi kannattanut jättää pois oman työpaikan viittaukset ja puhua ihan yleisesti.
En itsekään ymmärrä niitä vanhempia, jotka tätä tekevät ja siinä ap on oikeassa, mutta kaiken muun olisi voinut jättää pois. Varmasti ap on samaa mieltä siitä, että olisi voinut asiansa paremminkin esittää.
Vaan kun näin ei saa toimia vaikka kuinka sinä vannotatkin että kyllä minun lapseni osaa...no mun lapsi voi jäädä nukkumaan ihan varsin itsekseen. hän osaa kyllä tulla etsimään ihmisiä ulkoa kun herää jos hänelle on kerrottu että tule hihkasemaan ulko-ovelta kun heräät. ei sitä tarvii kenenkään siinä sängyn vieressä tuijottaa.
No, sun lapsen täytyy sitten nukkua vaan siellä kotona itsekseen. Päivähoidossa kun tuo ei ole mahdollista, että ketään jätetään yksin nukkumaan yhtään mihinkään.no mun lapsi voi jäädä nukkumaan ihan varsin itsekseen. hän osaa kyllä tulla etsimään ihmisiä ulkoa kun herää jos hänelle on kerrottu että tule hihkasemaan ulko-ovelta kun heräät. ei sitä tarvii kenenkään siinä sängyn vieressä tuijottaa.
Ehkäpä ei teidän päiväkodissa. Meillä ollaan useinkin. Tai 2,5 tuntia. Tai 2 tuntia. Tämäkö oli sinusta todella se ketjun oleellisin asia?olkoon hereillä sit jos ei ei voi yksin nukkua. siltikään meillä ei olla kolmea tuntia ulkona, koskaan.
Sittenhän jos sinun lapsesi osaa olla ilman aikuista tai valvontaa niin eikö tulisi halvemmaksi jättää lapsi kotihoitoon, tilaat ruokapalvelusta vaan valmiin ruuan. Osaahan se sinun lapsi varmaan sen syödä ilman aikuista. Mihin te sitten hoitajaa tarvitte?no mun lapsi voi jäädä nukkumaan ihan varsin itsekseen. hän osaa kyllä tulla etsimään ihmisiä ulkoa kun herää jos hänelle on kerrottu että tule hihkasemaan ulko-ovelta kun heräät. ei sitä tarvii kenenkään siinä sängyn vieressä tuijottaa.