Kiitos niille vanhemmille jotka tuovat lapsensa puolikuntoisena hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja Päivähoidon työntekijä
  • Ensimmäinen viesti
Kauhistunut
Alkuperäinen kirjoittaja lapsiparkki työntekijä;25071973:
Sitten kun lapsista on saatu se saikkulappu kouraan niin sitten ne lapset tuodaan lapsiparkkiin, ei tämä kipeä ole vaikka maassa makaa ja haluaa levätä.
Selitykseksi vielä kerrotaan kuinka kerrankin on töistä vapaata ja nyt pitää hoitaa rästissä olevat asiat.

Ja sanon että uraäidit on pahimpia :(
Kun saadaan lapsen takia saikkulappu ei kehdata sitä lasta päivähoitoon viedä mutta lapsiparkkiin sen voi tuoda. Meillä kun ei ole oikeutta eikä lupaa laittaa edes lapsen kainaloon kuumemittaria ja meidän on vaan pakko luottaa vanhempien sanaan vaikka lapsi on aivan selkeästi kipeänä.
Ihanko totta tällaista tapahtuu?! Kuinka vastuuntunnotonta toimintaa! Mitä nämä teidän lapsiparkit sitten ovat, kauppakeskusten yhteydessä olevia tms.? Joka tapauksessa en ihmettele, että olet närkästynyt, voi lapsiraukkoja!

lapsiparkki työntekijä
Ihanko totta tällaista tapahtuu?! Kuinka vastuuntunnotonta toimintaa! Mitä nämä teidän lapsiparkit sitten ovat, kauppakeskusten yhteydessä olevia tms.? Joka tapauksessa en ihmettele, että olet närkästynyt, voi lapsiraukkoja!
Kauppakeskuksessapa juuri ;) En tarkemmin kerro ettei tunnisteta. Olen jo saanut kerran yhdet haukut pomoltani kun en suostunut selkeästi sairasta lasta ottamaan hoitoon, meidän täytyy voida luottaa vanhempien sanaan.

"Piparnakkeli"
Ei auta kuin olla onnellinen, se kevät kun lapsen piti olla päiväkodissa, meillä oli aina mahdollisuus sumplia menot ja olemiset niin että voitiin pitää kotona parantumassa. Ja näitä kertoja oli useita, suunnilleen kerta kuukaudessa sairastettiin milloin vatsatautia tai flunssaa :/

"aloittaja"
Eipä siinä mitään, kyllä mä hoidan ja sylittelen pienet ja kipeät. Hoitoahan he tarvitsevat ja lepoa edes päiväkodissa jos sitä ei kotoa saa. Mutta toivon sitten arvoisilta vanhemmilta etteivät näytä nyrpeää naamaa kun suunnitellut aktiviteetit peruuntuvat tai aamulla hoitopaikassa on vastassa leegio Seuren sijaisia. Raja se meidänkin vastustuskyvyllä on, vaikka vitamiinia kiskonkin napaani joka hemmetin päivä.

• Tykkää
Reactions: Hoitsukka
[QUOTE="vieras";25071891]Vanhempien vikahan tää kaikki taas on. Miksei esim. laiteta lapselleni hoidossa talvikenkiä jalkaan vaikka on kylmä?[/QUOTE]

Haloo! ei ne siitä sairastu jos ei satu vanhempien mieleen olemaan pukeminen, ja nyt oli kyse siitä, ettei sairaita lapsia saa viedä hoitoon!

Huoh!
[QUOTE="aloittaja";25072071]Lukaisepa aloitusviestini vielä kertaalleen läpi niin tiedät miksi olen kotona.[/QUOTE]

Häpeän puolestasi. Ei minulle tulisi mieleenkään tulla tänne taivastelemaan työpaikkani asioita! Olet muka ammattilainen, kattia kanssa!!! Yleensä nämä asiat hoidetaan toisella tavalla...mietipä sitä.

Ap puhuu täyttä asiaa lapsien parhaaksi :)

En ikinä vois viedä puolikuntoista lasta päiväkotiin, vaikka hoitajat aivan huippuhoitoa lapselleni antavatkin ja luotan siis hoitohenkilökuntaan täysin.
Onneksi meidän lapset eivät ole sairastaneet tänä syksynä ollenkaan =)

voin myös "yhtyä" tähän samaan raivoon. miulle tuotiin muksu: no se oksensi yöllä, söi varmaan liikaa illalla karkkia. kappas kappas. muksu oksentaa myös päivällä ja siitähän alkoi sitten 6 viikkoa kestävä noro-epidemia, mikä pyyhälsi kaikki läpi, myös minut itseni, viikon+2 päivää ripuloin noron kynsissä kotona. ja koska olin yksityinen, se meni jopa omasta pussista se sairastelu. että kyllä ärsytti. ja juu, ei olisi ehkä tarttunut jos olisivat pysyneet kotona. sitä näki kauheasti sitä että tuotiin sairas lapsi hoitoon. kai sitä toivottiin että se panadol auttaa just ja just sen 9 tuntia....

• Tykkää
Reactions: Wolt
"Hehheh"
[QUOTE="heh";25072102]Niin, mutta muille ei voi olla myös vapaata, ihme ajattelutapa[/QUOTE]

Paitsi viikonloput...mitäs ihmeellistä tuossa on? Ihmeellisempää on olla tajuamatta sitä.

"aloittaja"
Häpeän puolestasi. Ei minulle tulisi mieleenkään tulla tänne taivastelemaan työpaikkani asioita! Olet muka ammattilainen, kattia kanssa!!! Yleensä nämä asiat hoidetaan toisella tavalla...mietipä sitä.
En häpeä, en sitten pätkääkään. Työpaikastani en kerro mitään ja tämä sama tilannehan on koko Suomessa Hangosta Nuorgamiin. Voisin siis puhua mistä päivähoitopaikasta vaan. Herätän yleistä keskustelua ja näemmä saan sitä ihan kiitettävästi aikaiseksikin - niin puolesta kuin vastaan. Se oli tarkoitukseni, ei kyseisten vanhempien nimeäminen ja julkinen nöyryyttäminen vaitiolovelvollisuuteni rikkoen.

lapsiparkki työntekijä
Ja kerroppas mikä olisikaan parempi paikka avautua oikeasti tuosta tilanteesta ja ongelmasta kuin kaksplussa :)
Minusta tämä on juuri oikea paikka avata näiden nico-petterien äitien silmät,
lapset sairaana kotiin.
Jos töissä on "pakko olla" hankkikaa kotiin hoitaja.
Jos taas tarvitte omaa vapaata omien asioiden hoitoon ei silloin kipeää lasta raahat edes kauppojen lapsiparkkiin hoitoon kun onhan minulla nyt kerrankin vapaata ja päiväkotiin en kehtaa lastani viedä.
Pitäkää asioiden hoitoon erikseen vapaata jotta ei tarvi sairasta lasta raahata :(
Menkää itse kunnon kuumeessa sinne töihin niin tiedätte miltä lapsestakin tuntuu :(
Niin, ja näin kun teille sanoo niin vastaus on että eihän lapsen tarvi mitään tehdä joutaahan tuo vaikka kauppakeskuksen lapsiparkissakin lepäämään lässyn lässyn.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja lapsiparkki työntekijä;25071973:
Sitten kun lapsista on saatu se saikkulappu kouraan niin sitten ne lapset tuodaan lapsiparkkiin, ei tämä kipeä ole vaikka maassa makaa ja haluaa levätä.
Selitykseksi vielä kerrotaan kuinka kerrankin on töistä vapaata ja nyt pitää hoitaa rästissä olevat asiat.

Ja sanon että uraäidit on pahimpia :(
Kun saadaan lapsen takia saikkulappu ei kehdata sitä lasta päivähoitoon viedä mutta lapsiparkkiin sen voi tuoda. Meillä kun ei ole oikeutta eikä lupaa laittaa edes lapsen kainaloon kuumemittaria ja meidän on vaan pakko luottaa vanhempien sanaan vaikka lapsi on aivan selkeästi kipeänä.
Uraäidit? Ai uarisätkö ei sitten ole? Isän tehtäväkö ei ole jäädä kotiin lapsen kanssa?

Kauhistunut
Alkuperäinen kirjoittaja lapsiparkki työntekijä;25072054:
Kauppakeskuksessapa juuri ;) En tarkemmin kerro ettei tunnisteta. Olen jo saanut kerran yhdet haukut pomoltani kun en suostunut selkeästi sairasta lasta ottamaan hoitoon, meidän täytyy voida luottaa vanhempien sanaan.
Joo, ei tarvitse tietenkään tarkempia tietoja antaa. Mut ei sulla tosiaan helppoa ole tuossa työssä, vaikka yrittää tehdä niin kuin tuntuu kaikin puolin järkevältä! Koeta jaksaa..

"Vieras"
Siis uraisät. Avata äitien silmät, miksi, miksi ei isien?? Ja huom. ei tarvitse olla uravanhempi että olis vaikea olla töistä pois. Mutta tietenkään sairaita lapsia ei saa tuoda mihinkään hoitoon, siitä olen samaa mieltä. En vaan koe että olis pelkästään toisen vanhemman tehtävä jäädä hoitamaan!!

lapsiparkki työntekijä
[QUOTE="vieras";25072156]Uraäidit? Ai uarisätkö ei sitten ole? Isän tehtäväkö ei ole jäädä kotiin lapsen kanssa?[/QUOTE]

No sanotaanko näin että meillä ainakin sairaat lapset tulee juuri äitien toimesta.
Ja hyvin pini prosentti on lapsen tuojista niitä isiä ;) Mutta yhtään sairsta lasta ei ole kukaan isä minulle tuonut.
Äideistä kun en valitettavasti voi samaa sanoa.
Ja tuo mitä joku kertoi oksu taudista, juu samaan on meilläkin törmätty.
Voi kuin meidän Liisa söi juuri äsken pähkinäjäätelöä ja nyt sitten ei tykännytkään siitä.
Kiva hoitaa sairas lapsi tietäen että paha ruoka ei kuumetta aiheuta mutta kun on pakko luottaa vanhemman sanaan :(
Ja sanomattakin oli taas selvää että meissäkin oli hetken kuluttua vatsatauti.

Työssäkäyvä
[QUOTE="Tuittu";25071911]Lapsellani valuu nenä ja hän yskii. Kenet saan kirjoittamaan minulle sairaslomatodistuksen sairaan lapsen hoitamisesta, jotta ei tarvitse palkatonta vapaata ottaa? Ei lapsellani ei ole ollut kuumetta, mutta flunssa hänellä on. Mutta ymmärrän kyllä ärtymyksesi jos yöllä on ollut kuumetta ja tuodaan lapsi hoitoon, ei tulisi mieleenkään viedä lasta hoitoon silloin, mutta toisaalta joka nuhan takia en kuitenkaan voi olla pois töistä.[/QUOTE]

Mullakin on kolme lasta päiväkodissa ja toisinaan (ehkä kerran vuodessa) olen suoraan valehdellut että lapsella on ollut yöllä kuumetta ja saanut muutaman päivän sairaslomaa että lapsi on saanut rauhassa parantua. Meillä sairastavat yleensä samaan aikaan joten olen sitten pitänyt kaikki kotona kunnes ovat paremmassa kunnossa.

Enkä pode asiasta yhtään huonoa omaatuntoa. Itse olen ollut pois töistä sairauden vuoksi muistaakseni ennen kuin minulla edes oli lapsia.

----
Alkuperäinen kirjoittaja myös päivähoidon työntekijä;25071964:
Yhdyn suureltaosin alkuperäiseen. Ymmärrän kyllä, että pienen nuhan takia ei voi pois töistä olla. Mutta ulkoillessa hiekkalaatikolle istualteen nukahtelevat, syömään kykenemättömät (yskittää niin kovin, lohkeava lima laittaa yökkimään) 1-2 vuotiaat ovat surullista katsottavaa... Päiväunistakaan ei tahdo tulla tukkoisuuden takia mitään, vaikka väsymys on silminnähtävää. Ja isommat, jotka kertovat kirkkain silmin miten äiti antaa illalla ja aamulla panadolia, että tulee parempi olo.
Ja sitten, kun itse olen sairaana (taudit toki kiertää tässä karusellia) saan tympääntyneitä katseita lasten joutuessa varahoitoon. Muutaman kerran olen saanut sapiskaa, kun olen joutunut soittamaan kesken työpäivän lasta hakemaan lämmön noustua. Viimeviikolla yksi äiti sanoi, että eikö se nyt voi olla nää jäljellä olevat kolme tuntia vielä..?
no kyllä minäkin pidän jos ei ambulanssia tarvita niin jotkut viimeiset kolme tuntia mikäli mulla on tärkeitä töitä tai esim joku palaveri ja aiheutuis suhteettomasti hankaluutta olla pois. kolme tuntia on lyhyt aika. kymmenen tuntia on pitkä aika. joskus kyllä sanon että juu tulen hakemaan mutta hetki kestää. esim. kolme tuntia.

Kyllä tää on keskustelun arvoinen asia.
Ei todellakaan ole kivaa,että lapsi viedään sairaana hoitoon tartuttamaan hoitajat ja muut lapset..
Sitten on hoitajista pulaa ja toisten vanhempien lapset joutuvat jäämään töistä vapaalle sen takia,ettei joku jonka oli pakko töihin mennä voinut hoitaa sairaalle lapselleen kotiin hoitajaa jos kerran itse ei pysty eikä isä jäädä hoitamaan.

Ja kyllä sille lapsellekkin on paras paikka kipeänä oma koti tai vaikka isovanhemmat ( jos mahdollista )..
Muttei päiväkoti jossa on koko aika hälinää,melskettä jne.

Viimeksi muokattu:
"aloittaja"
kolme tuntia on lyhyt aika. kymmenen tuntia on pitkä aika. joskus kyllä sanon että juu tulen hakemaan mutta hetki kestää. esim. kolme tuntia.
Kolme tuntia on yllättävän pitkä aika kipeälle lapselle. Siinä ajassa ehtii oksentaa monen monta kertaa. Siinä ajassa kuume hujahtaa pienestä lämmöstä pilviin. Oletko itse kokeillut istua kuumeisena kolmea tuntia pihalla? Entä mitä luulet, kuinka moni tarhakaveri tai hoitotäti ehtii saada tartunnan kolmessa tunnissa?

niinpä niin, itse olen törmännyt äiti-ihmiseen joka toi lapsiaan samaan aikaan päiväkotiin aamulla: kertoi kuinka oli syöttänyt lapsille lääkeitä, että jaksavat päiväkodissa. Molemmat lapsista ihan kalpeita ja yskivät keuhkonsa pihalle. Päiväkodista onneksi passittivat samantien kotiin.

Yhteistyössä