Päiväkodista "suututtiin", kun kukaan ei päässyt tulemaan paikalle vaikka lapsi löi päänsä ja joutui käymään terveysk.

• Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
öslkdl
Kyllähän tietysti pitäisi voida vastata puhelimeen kun tulee päiväkodista puhelu mutta kun aina asiat eivät ole niin yksinkertaisia, voitteko uskoa? kyllä kirurgin on vaikea jättää leikkausta kesken ja lähteä hakemaan päänsä lyönyttä lastansa pois tarhasta ja olla jopa loppupäivä pois töistä. Lapsen ja päiväkodin kannalta katsottuna isän voisi kivittää kun ei ole hakenut kipeää lastansa päiväkodista tai edes vastannut puhelimeen.

Mutta entäs jos sinun kullanmuru makaa leikkauspöydällä rinta auki. Miltä tuntuisi kun kirurgi tulee leikkaushuoneesta ulos ja juokset kuulemaa mitä sanottavaa ja onko kaikki mennyt hyvin niin kirurgi vastaa että "leikkaus on tähän mennessä mennyt ihan hyvin, mutta rinta on vielä auki ja kaikkea ei ole saanut vielä tehtyä, joten leikkaus on vielä kesken, Sydämessä oli vielä reikä joka pitää paikata.". Ihmettelet että minne sä olet sitten menossa? "No, tota öö, mun poika kaatui päiväkodissa ja sai jonkun kuhmun. sain tiedon että tarttis hakea poju kotiin...Mutta kyllä toi meidän toinen kirurgi jatkaa.... Hän on ihan yhtä pätevä kun minäkin. Sorry, mun on pakko mennä nyt".

Tulisiko semmonen olo että okei, kivahan sillä pojalla on kun isi tulee hakemaan kotiin. Vai semmonen olo että j*****a s*****a v***u ja että teet valituksen heti kuhan oman lapsen tila kohenee. Entäs jos oma lapsi kuolisikin leikkauspöydälle kun kirurgi lähtee hakemaa poikaansa ja toinen kirurgi jolla vähemmän kokemusta mutta muuten kelpo, jatkaa leikkausta ja lapsesi kuoleekin jonkin äkkiarvaamattoman takia jonka kokeneempi olisi osannut korjata mutta toinen ei. Olisitko vieläkin sitä mieltä että kiva sillä kirurgin pojalla kun isi tuli hakemaan kotiin kun kaatui.

Itse olisin ainakin niin hemmetin kiukkunen että kirurgi edes vastaisi puhelimeen silloin kun minun lapseni makaa leikkauspöydällä! Joten kyllä, joissain ammateissa ei vaan voi vastata puhelimeen aina, ainakaan kun on kysymys myös toisten ihmisten hengestä.

Eikä todellakaan kaikki voi/halua/näe tarvetta vaihtaa alaa siksi aikaa kun lapset asuu kotona. Eihän täällä olisi oikeastaan ketään lääkäriä/kirurgia/ tai niitä ketkä ovat semmoisissa ammateissa jossa ei voi aina vastata puhelimeen, koska melkein kaikilla on lapsia/on ollut lapsia (nykysin aikuisia).

JÄRKI KÄTEEN! Ei se lapsi kuole vaikka joutuu päiväkodissa olemaan kaatuneen (tietysti päiväkodin hoitotädeillä on tiukkaa ja joutuvat joustamaan)

ei mene jakeluun
[QUOTE="Tata";25066353]Kukakohan se ihminen olisi, joka aina tietäisi missä menen töissä? Työmatkat tietysti ilmoitan päiväkotiin ja aina soitan heti takaisin kun huomaan että on soitettu.

Miten vaikeaa on ymmärtää että on erilaisia ammatteja ja niissä kaikissa ei voi tönöttää puhelin kourassa odottamassa olisiko lapsi joutunut teholle? Haloo.[/QUOTE]

jos on semmosessa työssä ettei saada kiinni ja siihen vielä hommaa lapsia niin sitten on varmaan varautunut myös järjestämään niin hyvän tukiverkoston ympärilleen, että joku varahakijoista saadaan kiinni tarvittaessa.

miksi ihmeessä te hommaatte niitä lapsia jos ette edes ole mielestänne velvollisia olemaan heistä vastuussa ja saatavilla kun he teitä tarvitsevat??

"vieras"
Kyllä mun mielestä aivan ehdottomasti pitää olla joku yhteyshenkilö joka pystyy hakemaan lapsen jos loukkaantuu tai sairastuu.

Meillä menee puol tuntia kun mies pääsee töistä taksilla jos itsellä on joku este mutta olen antanut päiväkotiin varmaan kuuden henkilön yhteystiedot ja joku varmasti pääsee jos on oikeasti hätä.
Me emme esimerkiksi tunne täältä 100km säteeltä ketään joten kuka olisi sopiva varahenkilö?

halohela
Aina on oltava joku varahenkilö kelle soittaa tuollaisessa tapauksessa. itse en antaisi koskaan itselleni anteeksi jos lapselle sattuisi pahempaa ja kumpaakaan ei saada kiinni. Kyllä kirurgi voi vastata puhelimeen ja lähteä jos tilanne oikesti sen vaatii.
Taitaa olla kyllä tekaistu juttu :)

"vieras"
jos on semmosessa työssä ettei saada kiinni ja siihen vielä hommaa lapsia niin sitten on varmaan varautunut myös järjestämään niin hyvän tukiverkoston ympärilleen, että joku varahakijoista saadaan kiinni tarvittaessa.

miksi ihmeessä te hommaatte niitä lapsia jos ette edes ole mielestänne velvollisia olemaan heistä vastuussa ja saatavilla kun he teitä tarvitsevat??
Onko joku keino, millä estää varahakijoita muuttamasta toiselle paikkakunnalle? Tai vaihtamasta työpaikkaan, josta ei noin vain lähdetä? Tai sairastumasta?

Meillä on pari mahdollista varahakijaa muuttanut 300 km päähän, yksi jää pian eläkkeelle ja aikoo alkaa matkailemaan. Kummi on aloittamassa työt hoitajana paikassa, josta ei tuosta vain lähdetä tuosta vaan hakemaan kenenkään lasta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25066504]Me emme esimerkiksi tunne täältä 100km säteeltä ketään joten kuka olisi sopiva varahenkilö?[/QUOTE]

mahdoton mun on sun kuvioistas tietää. mutta kai sä nyt itse järjestät sen varahakijan vaikka kiven kolosta jos tilanteesi on oikeasti niin tiukka että sua ja puolisoasi ei saa päivän aikana kiinni? vai kenen velvollisuus se mielestäsi sit on?

Halojaa
[QUOTE="vieras";25066540]Onko joku keino, millä estää varahakijoita muuttamasta toiselle paikkakunnalle? Tai vaihtamasta työpaikkaan, josta ei noin vain lähdetä? Tai sairastumasta?

Meillä on pari mahdollista varahakijaa muuttanut 300 km päähän, yksi jää pian eläkkeelle ja aikoo alkaa matkailemaan. Kummi on aloittamassa työt hoitajana paikassa, josta ei tuosta vain lähdetä tuosta vaan hakemaan kenenkään lasta.[/QUOTE]

Sitten sä varmaan hommaat tilalle uusia varahakijoita, eikö? Vai kunnanko se pitäisi sun puolesta tehdä?

"Neith"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25066557:
Siis oikeastiko kaikilla on varahakija, joka voi lähteä töistä kun ei itse pääse hakemaan lapsia heti, kesken hoitopäivän?
no meillä on merkittynä 5 hakijaa, minä, mies ja lapsen isä sekä mun sisko ja mun veli, sen lisäksi mahdollisia muita hakijoita on 3
minä ja mies vastataan aina puhelimeen kun vaan se kuullaan, lapsen isä vastaa jos on hereillä ja puhelimen lähellä, mutta jos nyt jostain syystä kukaan meistä 3 ei pääsisi lasta hakemaan, niin silloin joku noits 5 muusta varmasti pääsisi.
me myöskin päästään kesken työvuoron hakemaan, vaikka silloin jääkin työt hoitamatta/siirtyy muille tehtäväksi.

iu
Hohhoijjaa. Jos joku kokoaisi yhteen tällä palstalla esitetyt mielipiteet siitä, kenellä kaikilla EI ole oikeutta hankkia lapsia, ja sitten tämmöinen kieltolaki laadittaisiin, suomalaiset kuolisivat aika nopeasti sukupuuttoon. :) (Tiedä sitten, olisiko tuo välttämättä kovinkaan huono asia...)

EJK
Mun mielestä hätätilanteita varten - varsinkin, jos omat vanhemmat ovat hankalasti tavoitettavissa - kannattaisi antaa pk:iin vaikka mummon tai kummin tai jonkun muun tutun aikuisen numero, joka voisi tulla lapsen turvaksi.

Itse olen myös näitä huonostitavoitettavia kun olen töissä, mutta hoitopaikassa on aina esim. kanslian numero, jolla saa välitettyä mulle viestin milloin tahansa.
Voi kuule, antaisin vaikka heti kymmenen numeroa jonne voi soittaa jos olisi tällä paikkakunnalla joku, joka oikeasti voisi mennä lapsen hakemaan.

EJK
vaikka minäkin olen VAAN koulusssa niin en voisi aina vasaa, meillä ku ei saa tunilla vastata puhelimeen, ja tunnit kestää noin 1½ tuntia kerrallaan.
Ei tunnilla olekaan kohteliasta vastata, mutta voihan sitä poistua tunnilta käytävälle puhumaan jos näkee että luurissa vilkkuu vaikka juuri pk:n numero. Käynnykän ei tarvihe olla täysillä päällä, sen voi laittaa vaikka tärinälle, piippaukselle tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25066557:
Siis oikeastiko kaikilla on varahakija, joka voi lähteä töistä kun ei itse pääse hakemaan lapsia heti, kesken hoitopäivän?
Meillä ei ole ketään varahakijaa. Tai sekä minulla että exällä on naapurit, jotka voivat pahimmassa hädässä hakea, mutta ihan pienestä ei viitsi pyytää.

[QUOTE="Neith";25066590]no meillä on merkittynä 5 hakijaa, minä, mies ja lapsen isä sekä mun sisko ja mun veli, sen lisäksi mahdollisia muita hakijoita on 3
minä ja mies vastataan aina puhelimeen kun vaan se kuullaan, lapsen isä vastaa jos on hereillä ja puhelimen lähellä, mutta jos nyt jostain syystä kukaan meistä 3 ei pääsisi lasta hakemaan, niin silloin joku noits 5 muusta varmasti pääsisi.
me myöskin päästään kesken työvuoron hakemaan, vaikka silloin jääkin työt hoitamatta/siirtyy muille tehtäväksi.[/QUOTE]

Ja näiden hakijoiden työnantajat hyväksyvät poissaolon? En usko. Olettamushan oli, että pääseekö varahakija kesken työpäivän hakemaan kumminserkunkaiman lasta päivähoidosta. Toki varahakija voi olla joku joka ei ole työelämässä tai on syystä tai toisesta saatavilla, mutta siitä ei ollut kysymys.

"..."
Ihan ymmärtäen tilannetta (joskin samaa mieltä muutaman kommentoijan kanssa siitä, että ensisijaisesti miettisin tuossa tilanteessa, että oli kurjaa kun lapsen tukena ei voinut olla, toisin kuin ap, joka miettii päivähoidon henkilökunnan ynseyttä -voivoi!) mietin, että mitä täällä porukat tekee, jos lapsi sairastuu vaikka oksennustautiin kesken päivän. Onko se sitten siellä päiväkodissa vaan normipäivän, kun kukaan ei vastaa puhelimeen. :O

"..."
Vielä kiinnitin huomiota, että ap oikeasti sanoi kirurgin ammatin olevan tärkeämpi kuin pph:n. Siihen totean, että oho! :O Mitens tämä maa makais, jos joku ei meidän työssäkäyvien lapsia hoitaisi ja kasvattaisi?!

[QUOTE="...";25066793]Vielä kiinnitin huomiota, että ap oikeasti sanoi kirurgin ammatin olevan tärkeämpi kuin pph:n. Siihen totean, että oho! :O Mitens tämä maa makais, jos joku ei meidän työssäkäyvien lapsia hoitaisi ja kasvattaisi?![/QUOTE]

Tähän ei edes viitsi kommentoida mitään :LOL:

vihtu mitä väkee
[QUOTE="...";25066780]Ihan ymmärtäen tilannetta (joskin samaa mieltä muutaman kommentoijan kanssa siitä, että ensisijaisesti miettisin tuossa tilanteessa, että oli kurjaa kun lapsen tukena ei voinut olla, toisin kuin ap, joka miettii päivähoidon henkilökunnan ynseyttä -voivoi!) mietin, että mitä täällä porukat tekee, jos lapsi sairastuu vaikka oksennustautiin kesken päivän. Onko se sitten siellä päiväkodissa vaan normipäivän, kun kukaan ei vastaa puhelimeen. :O[/QUOTE]

Pakkohan sen on olla, jos varahakijoita ei ole ja töistä ei vanhemmat voi noin vain lähteä.
Vaikeako se on käsittää, että elämä ei ole aina niin simppeliä. Vaikka kuinka haluais.

Oih
[QUOTE="...";25066793]Vielä kiinnitin huomiota, että ap oikeasti sanoi kirurgin ammatin olevan tärkeämpi kuin pph:n. Siihen totean, että oho! :O Mitens tämä maa makais, jos joku ei meidän työssäkäyvien lapsia hoitaisi ja kasvattaisi?![/QUOTE]

Hehe, juupajuu! :D Kirurgithan tekevät ihan turhia hommia lastenhoitajiin verrattuna...

"vieras"
[QUOTE="...";25066824]Kommentoi toki. En ymmärtänyt. Jos tuolle kasvatus sanalle naurat, niin totuushan on, että isossa osassa hoitajat kasvatustyössä ovat, kun prosentuaalisesti niin suuren osan lasten hereilläoloaikaa näiden kanssa viettävät. Vai mikä nauratti?[/QUOTE]

No et VOI verrata kirurgin ja lastenhoitajan ammatteja! Molemmat ovat omalla tavallaan tärkeitä, mutta niitä ei voi millään laittaa samalle viivalle.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä