Päiväkodista "suututtiin", kun kukaan ei päässyt tulemaan paikalle vaikka lapsi löi päänsä ja joutui käymään terveysk.

• Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"huoh"
Siis lapseni löi torstaina päänsä kiveen, oli juossut suoraan päin, kun oli työntänyt semmoista lelurekkaa eikä ollut katsonut eteensä. Ikää lapsella 3v. Minä olin silloin työmatkalla ulkomailla, ja isänsä oli töissä. No, päiväkodista oltiin yritetty soittaa sitten isälle, hän ei vastannut, koska oli juuri ollut tekemässä leikkausta. (Kirurgi siis ammatiltaan). No, siinä sitten mies oli leikkauksen jälkeen soittanut takaisin, niin päiväkodista oltiin todella tylysti sanottu että lapsi oli lyönyt päänsä ja terveyskeskuksessa oltiin käyty näyttämässä, ja kaikki oli ok. No, mies kun meni hakemaan, niin siinä oli sitten hoitaja pitänyt muutaman minuutin saarnan siitä miten kännykkään pitää vastata jos päiväkodista soitetaan yms! Hoitajat kyllä tietävät mieheni ammatin, ja luulisi ymmärtävän että jos tekee leikkausta niin ei voi olla puhelin taskussa ja vastata silloin kun se soi...

Todella ihmeellistä toimintaa minusta.

Kumma meininki. Meillä poika löi kevätretkellä päänsä kiveen, tuli haava, yksi tädeistä vei sitten pojan tk:seen, jossa haava liimattiin umpeen. Vasta sen jälkeen soittivat meille ja kertoivat että mitä oli tapahtunut.

Huom harmaana
Nooh, kaverin ekaluokkalainen lähetettiin yksin kotiin kävelemään kesken päivän kun ei koulussa muka voitu pitää sen aikaa, että joku ehtisi hakemaan. Lapsi oli siis loukannut suunsa koulussa. Kiva pistää 7 v yksin loukkaantuneena tyhjään kotiin.

"vieras"
tiesivätkö tosiaan että miehesi on kirurgi? Tai jos se jossain paperissa lukeekin, niin muistivatko? mä en muista edes mun työkavereitten puolisoitten ammatteja...

Mulla on työmatkaa 40 km (yhdellä kollegalla 70 km). Mä olisin kyllä sanonut että jos kaikki on ok, niin tulen hakemaan normaaliin aikaan. Ja varmaan miehesikin oli sanonut, että tein leikkausta (luulis että lähärit ois lakoontuneet ihan herra kirurgin edessä...). Mä en muuten ota omaa enkä työpuhelinta mukaan kun menen palaveriin.

Niin monella taholla oletetaan, että kuka tahansa on tavoitettavissa milloin tahansa.

En ymmärrä tosin tuota päiväkodin kantaa - siellä pitää olla valmius siihen tilanteeseen, että lapsi joutuu sairaalaan jonkin haaverin vuoksi kesken päivän, ja jos lapsi ei ole ambulanssin tarpeessa (tai vaikka olisikin, mutta tajuissaan), lähtee pk:lta joku mukaan. Monilla vanhemmilla voi olla yksisuuntainen työmatka toista tuntia.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Ai, pitääkö päiväkotia varten olla koko ajan työpäivän aikanakin tavattavissa?? En mä ainakaan ole,
todellakaan voi.
Kyllä meillä piti ilmoittaa puhelinnumero, josta tavoittaa joko suoraan tai välillisesti hoitopäivän aikana.

Muutamna kerran olemme hakeneet lapsen hoidosta kesken hoitopäivän alkaneen oksennustaudin vuoksi ja kerran lievän aivotärähdyksen vuoksi, jollin lähdimmekin suoraan päivystykseen lääkäriin näytille.

ap..
No sehän ei mitään haittaa vaikket sinä uskokaan.

Kyllä he minulle soittivat, mutta en pystynyt vastamaan, ja sitä paitsi minulla oli puhelin äänettömällä.

2 x DI
[QUOTE="vieras";25063149]tiesivätkö tosiaan että miehesi on kirurgi? Tai jos se jossain paperissa lukeekin, niin muistivatko? mä en muista edes mun työkavereitten puolisoitten ammatteja...

Mulla on työmatkaa 40 km (yhdellä kollegalla 70 km). Mä olisin kyllä sanonut että jos kaikki on ok, niin tulen hakemaan normaaliin aikaan. Ja varmaan miehesikin oli sanonut, että tein leikkausta (luulis että lähärit ois lakoontuneet ihan herra kirurgin edessä...). Mä en muuten ota omaa enkä työpuhelinta mukaan kun menen palaveriin.[/QUOTE]

Itse pidän palavereissa kännykää mukana ja nimenomaan sen takia jos päiväkodista soitetaan hakemaan kesken päivän pois. Samoin pitää mieheni.

Mulle on käynyt vähän samanmoisesti. Mies työmatkalla ulkomailla ja itse elvyttämässä potilasta. Kauheat nalkutukset sain. Päiväkodin hoitaja mäkätti varmaan 10 min. putkeen että kyllä mut pitää saada kiinni puhelimitse.

Toki ymmärrän että hoitaja oli säikähtänyt lapseni sairaskohtausta paljon, mutta joskus vain töissä tulee tilanteita, ettei luurin jatkeeksi pääse heti.

Kyllä mun mielestä aivan ehdottomasti pitää olla joku yhteyshenkilö joka pystyy hakemaan lapsen jos loukkaantuu tai sairastuu.

Meillä menee puol tuntia kun mies pääsee töistä taksilla jos itsellä on joku este mutta olen antanut päiväkotiin varmaan kuuden henkilön yhteystiedot ja joku varmasti pääsee jos on oikeasti hätä.

ap..
Kyllä mun mielestä aivan ehdottomasti pitää olla joku yhteyshenkilö joka pystyy hakemaan lapsen jos loukkaantuu tai sairastuu.

Meillä menee puol tuntia kun mies pääsee töistä taksilla jos itsellä on joku este mutta olen antanut päiväkotiin varmaan kuuden henkilön yhteystiedot ja joku varmasti pääsee jos on oikeasti hätä.
Entäs jos ei vain ole ketään? Minä itse kyllä pääsen lähtemään töistä, jos lapsi sairastuu, paitsi tietenkin silloin jos olen työmatkalla (3-4 matkaa vuodessa). Tässä kaupungissa ei asu sukulaisiamme ja ystävämmekin ovat semmoisissa työpaikoissa, mistä ei voi lähteä kesken päivän.

ap...
[QUOTE="vieras";25063338]Luulisi siellä kirurgisellakin puolella olevan joku numero, josta voitaisiin vastata *hän on parhaillaan leikkauksessa*[/QUOTE]

No siis eihän mieheni omaan henkilökohtaiseen puhelimeen kukaan vastaa jos mieheni on tekemässä leikkausta. Eivätkä hoitajat soittaneet mihinkään osaston puhelimeen.

Entäs jos ei vain ole ketään? Minä itse kyllä pääsen lähtemään töistä, jos lapsi sairastuu, paitsi tietenkin silloin jos olen työmatkalla (3-4 matkaa vuodessa). Tässä kaupungissa ei asu sukulaisiamme ja ystävämmekin ovat semmoisissa työpaikoissa, mistä ei voi lähteä kesken päivän.
Kyllä ymmärrän tuonkin, kaikilla ei ole ketään. Mutta itse pidän huolen että aina on joku. Tyhmästi yleistin kun ei kaikilla tosiaan ole ketään

Minulle on käynyt noin. Itse sairaanhoitajana en pystynyt vastaamaan henk. koht. kännykkään työpäivän aikana, koska se ei voi olla taskussa ja päivä oli sellainen, että juoksin pää kolmantena jalkana. Mies oli ulkomailla työmatkalla. Olivat soittaneet päiväkodista, että lapsi kipeänä. Sitten kun hain lapsen niin saarnat tuli, vaikka miten yritin selittäää, että en voi pitää potilastyössä kännykkää mukana ja mies on Itävallassa. :/

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä