kokemuksia lastensuojelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurjaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kurjaa

Vieras
Jos jostain perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus, niiin kuinka tämä prosessi sit etenee? Pitääkö muiden ihmisten jotka ovat jollain lailla tekemisissä tai ovat olleet tekemisissä tämän perheen kanssa, niin antaa jonkinlainen "lausunto" lastensuojeluviranomaisille? Vai hoitaako nämä viranomaiset tämän asian? Sain juuri kuulla että eräästä perheestä on tehty ilmoitus ja me olemme olleet näiden kyseisten ihmisten kanssa tekemisissä muutama vuosi sitten, ja se on myös tiedossa tuolla kaupungilla (syytä en nyt lähde kertomaan että miksi olimme tekemisissä...). Mut tää on kyl tosi inhottava juttu... Kertokaa kokemuksia miten tälläset jutut etenee.

No harvemmin varmaan sossu alkaa soittelemaan perään muutamanvuoden takaisille tutuille :D

Meistä on tehty lastensuojeluilmoitus. Eikä kenekään muun, kuin mun itseni tarvinnut antaa mitään lausuntoa. Meidän kohdallamme ilmoitus ei johtanut sossun puolelta jatkotoimenpiteisiin, koska ilmoitus oli aiheeton.

Tunnen muutaman perheen, joka on tekemisissä lastensuojelun kanssa. Eikä mun ole mitään lausuntoja tarvinnut koskaan antaa, tietenkään.

Juttu etenee niin, että perhe saa tiedoksiannon lmoituksesta ja sen jälkeen perhettä kuullaan. Sossun kanssa sitten yhdessä pohditaan miten perhettä voidaan auttaa. Eikä siihen mitkään ulkopuoliset tuttavat vuosien takaata lliity mitenkään.

Jos joitakuita haastatellaan/vedetään mukaan asiaan, eiköhän ne tahot ole päivähoito, koulu ja mahdollisesti perheen elämään paljon osallistuvat isovanhemmat tms. (jos siis esim. hoitavat useita kertoja viikossa tai asuvat ihan vieressä jne.). Tuskin mitään muutaman vuoden takaisia kontakteja haastatellaan, ellei sitten liity hyvin kiinteästi itse asiaan, miksi ilmoitus on tehty.

[QUOTE="MMMM";25044927]Eli siis jostain tuttavaperheestänne on tehty ilmoitus ja nyt mietit miten se vaikuttaa teidän elämäänne (maineeseenne?).[/QUOTE]

No enpä kuule sitä mieti että miten se vaikuttaa meidän maineeseen!!!! Vaan itse en oikein tykkää näistä tälläsistä jutuista (vaikka onkin eka kerta kun jotain tällästä tulee eteeni...).

Minun eteeni, tarkoitin, että tuttavapiirissä olisi tehty lastensuojeluilmoitus.
Ja tämä ilmoituksen takia voi olla hyvinkin että joudumme antamaan "lausunnon", johtuen siitä, mikä "suhde" meillä oli tähän kyseiseen perheeseen pari kolme vuotta sitten.

Kuule mä luulen että tuttavapiirissäsi on pahempiakin luurankoja kaapissa kuin joku lastensuojeluilmoitus. Aika sinisilmäinen olet jos kuvittelet ihmisten elävän jotenkin puhtoista elämää, ainakin jos joku random tuttavasi lastensuojeluilmoitus saa sinut näin pois tolaltasi.. halloo!

Lastensuojeluilmoitus ei ole mikään rikosilmoitus. Mutta joissakin tapauksissahan se voi sellaisenkin poikia. Vaikea nyt näillä tiedoilla sanoa mitään muuta kuin että lastensuojeluilmoitus ei koske ketään muuta kuin perhettä josta se on tehty. Eli sen puoleen teitä ei kyllä tarvitse kuulla.

Yhteistyössä