Luottotiedot meni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
No niin, saa haukkua, olen vapaata riistaa. Tosin tiedän kyllä jo valmiiksi, että on noloa kun aikuinen ihminen ei osaa hoitaa raha-asioitaan. En vaan selvinnyt enää, en. Mutta miten tästä eteenpäin? Miten selvitä jatkossa? Kuinka paljon maksuhäiriömerkintä oikeasti vaikuttaa elämään? Tiedän kyllä että uutta vuokra-asuntoa, lainaa tai kännykkäliittymää on turha hakea, mutta muuten? On aivan totaalisen lyöty ja tyhmä olo.

no kyllä saat liittymän ja vuokra asunnon, voit jopa tilata ellokselle ja klarnalle ja hobbyhalliin laskulla/tilillä (riippuen ulosottosummistasi). minä olen saanut. tietenkään pankkilainaa et saa.

Käy tekemässä maksusuunnitelma, maksa sen mukaisesti, sen jälkeen pyydä merkintä luottotietoihin että velka on suoritettu. Tiedot puhdistuvat suunnilleen parissa vuodessa.

Mulla meni masennuskauden jäljiltä luottotiedot. Sain sitten lopulta itseni kasaan ja senkin asian hoitoon, maksoin velat puolen vuoden aikana pois ja luottotiedot sitten puhdistuivat. Asunto haettiin silloin niin, että puoliso oli päävuokralainen. Ei muuten tullut käytännön vaikutusta, koska en joutunut esim hakemaan lainaa tms.

[QUOTE="vieras";25006646]Käy tekemässä maksusuunnitelma, maksa sen mukaisesti, sen jälkeen pyydä merkintä luottotietoihin että velka on suoritettu. Tiedot puhdistuvat suunnilleen parissa vuodessa.

Mulla meni masennuskauden jäljiltä luottotiedot. Sain sitten lopulta itseni kasaan ja senkin asian hoitoon, maksoin velat puolen vuoden aikana pois ja luottotiedot sitten puhdistuivat. Asunto haettiin silloin niin, että puoliso oli päävuokralainen. Ei muuten tullut käytännön vaikutusta, koska en joutunut esim hakemaan lainaa tms.[/QUOTE]

Kiva kuulla että sinä olet saanut asiat kuntoon. Tutulta kuulostaa tuo alkutilanteesi, masennuksesta kärsin itsekin ja kaikki tuntuu välillä vaan mahdottomalta. Rahatilanne on kärjistynyt jo pitkään. Ihan toivoton olo.

Asuntoa ei kyllä lähitulevaisuudessa tarvitsekaan vaihtaa.

Kenelle tästä menee ilmoitus? Minulla on luottokortti, varmaan se lakkautetaan tämän takia? Entä vuokranantajat, ei kai niille kuitenkaan ilmoiteta?

Kiva kuulla että sinä olet saanut asiat kuntoon. Tutulta kuulostaa tuo alkutilanteesi, masennuksesta kärsin itsekin ja kaikki tuntuu välillä vaan mahdottomalta. Rahatilanne on kärjistynyt jo pitkään. Ihan toivoton olo.

Asuntoa ei kyllä lähitulevaisuudessa tarvitsekaan vaihtaa.

Kenelle tästä menee ilmoitus? Minulla on luottokortti, varmaan se lakkautetaan tämän takia? Entä vuokranantajat, ei kai niille kuitenkaan ilmoiteta?

Ei se olemassaoleviin vuokrasopimuksiin vaikuta. En tiedä luottokorteista, kun ei minulla ollut sellaista. Mutta ei vaikuttanut minun liittymäsopimuksiin tai muihin, kun ne oli jo olemassa.

Tiedän tunteen hyvin, oli erittäin toivoton olo ja sitten tuntui siltä ettei jaksa edes enää yrittää selvittää asioita. Ihan turhaan vaan tuli kaikkia ylimääräisiä kuluja sitten siitä, kun siirsi asioita eteenpäin. Vaikka tuntuu toivottomalta, niin kyllä voit saada asiat vielä kuntoon. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;25006759:
Niin no...se ei varmaan yllätyksenä tullu?

Ei se varmaan monellekaan yllätyksenä tule :)

Silloin kun mulla ne tiedot meni, en jaksanut aluksi välittää edes siitä yhtään. Eipä ollut kyllä riittävän isoja tulojakaan, joten merkittiin varattomaksi. Enkä välittänyt tippaakaan.

Sitten kun pääkoppa alkoi olla kunnossa, sekin asia alkoi merkitä ja menin ilmoittamaan että tahdon tehdä maksusuunnitelman ja maksaa velat pois, vaikka suojaosuus ei ylity. Ja kyllä se mun mielestä sitten omalta osaltaan helpotti myös sitä masennuksesta toipumista, kun huomasi että välittää sittenkin asioista ja että osaa sittenkin hoitaa asioita ja että voi korjata ne asiat, mitkä on mokannut pahasti. Olipa kallis oppi, mutta ilmeisesti tuli tarpeeseen :)

Kotona Kirves Kädessä, ei tullut ei, kuten sanoin niin rahatilanne on kärjistynyt jo pitkään, elämä on pitkään ollut pelkkää sinnittelyä ja kierteestä on ollut vaikea päästä pois. Lisäksi siihen muut ongelmat niin ei ole vaan voimat eikä resurssit riittäneet asioiden järkevään hoitamiseen. En syytä ketään muuta kuin itseäni, tiedän aivan hyvin että olen tyhmä ja huono ja hoitanut asiani päin helvettiä. Ei se sitä tarkoita ettei jatko masentaisi ja huolettaisi.

Vieraalle kiitos kovasti vastauksesta ja tsempeistä.

Yhteistyössä