Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
hirmu usein hirveä.
Ai mulle vai?
No ei meilläkään nakkikastikkeita syödä.
Tarkoitin nimen omaan, että kun tarpeeksi hyvin laittaa ruokaa, niin eksoottisemmatkin viritykset hoituu, vaikkei kaupassa listaa ole. Ja jos vaikka jotain puuttuu, niin aina voi soveltaa. Luovuutta -sitä se ruoanlaitto on.
Me mennään kauppaan, ostetaan vaan kaikkea ja sitten mä keksin kaapissa olevista aineksista aina jonkun ruuan, suunnittelematta ja ilman reseptejä, teen vaan jonkun ruuan... Näin tehdään siihen asti kunnes kaapeissa ei ole enää ruokaa ja sitten taas täydennetään.. Tosin jos käyn tossa välissä kaupassa vaikka sellasella maidonhakureissulla ja siellä onkin vaikka joku kiva lihaköntti tarjouksessa tai joku brie huutaa mua hyllystä niin otan sen.
Muoks. Todella harvoin suunnittelen ihan ruuan tai mulla on joku näkemys etukäteen..
Tällä hetkellä johtuen siitä että on niin paljon kaikkea, pääasia kun saa sen ruuan tehtyä.
Muulloin sitten (lue: kun olen kotona lasten kanssa) saatan tehdä yhtä ruokaa vaikka koko päivän, ja niin että se on suunniteltu jo etukäteen.
Moni sanoo, että kaapista löytyy peruselintarvikkeet. Mistä niitä sinne tulee, jos niitä ei koskaan tarvitse ostaa? Kun meillä tuppaa jauhot ja munat ja tomaattimurskat sun muut loppumaan, jos niitä ei säännöllisesti haeta kaupasta lisää. Ehkä meillä on vaan vähän kaappitilaa?
Paljon helpompaa on olla suunnittelematta mitään etukäteen.
Minä käyn korkeintaan kaksi kertaa viikossa kaupassa. Ostan aina tarjouksista pakkasen täyteen lihoja yms. ruoka-aineita ja kaikki mahdolliset säilvät ruokatarvikkeet, joten meillä ei ole koskaan raaka-aineet lopussa. Aina voi tehdä sitä, mitä mieli tekee.
Jos suunnittelee ruokalistan etukäteen, niin ei voi hyödyntää tarjouksia ja se tulisi paljon kalliimmaksi.
Me käydään kerran, tai kaksi kertaa viikossa kaupassa. Mitään ruokalistoja en etukäteen tee, vaan ostan kaupasta lihaa, kalaa ja leipää pakkaseen, tarpeeksi tuoreita vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Sitten vain teen ruokaa, alusta asti kaiken itse. Paitsi pastan, mutta sitäkin ajattelin kohta kokeilla tehdä.
Jos teen uutta ruokaa, ostan myös siihen tarvikkeet valmiiksi. Ruokaa ei mene hukkaan meillä, eikä siihen mene tolkuttomasti rahaakaan.
En tarvitse siis listoja, osaan muutenkin.