kohta 3vuotiaan pojan joululahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *^^*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piirustuspaperia, kyniä, värityskirja, tarroja, ehkä jokin rakennussarja, mieluisia vaatteita (saman ikäinen poikamme rakastaa vaatteita). Autoja meilläkin on enemmän kuin tarpeeksi, ehkä muutama Cars-auto (pojan toive).

Hyvän ja tukevan parkkitalon, jossa on paljon ramppeja. Paras on joko puinen tai sitten esim fisher pricen parkkitalo. Ei kannata tehdä samaa virhettä mitä minä, eli ostaa sellaista hepposta esim. hot wheels, tms. ei kestänyt leikkejä kun hetken.

Parkkitalo tai sellanen mistä vois autoja laskettaa löytyy. Pikkusisko sai just synttärilahjaa astiaston. Sellasta keittiöö mietittiin, et vois olla ihan hauska..

meillä saa poika lego duplon poliisiaseman, vaatteita, cars-pussilakanasetin, kirjoja, piirrettyjä.. sit saatan ostaa vielä jonkun kauko-ohjattavan auton.. poika toivoo sitä kauko-ohjattavaa marttia, mutta se on niin kallis etten taida raskia ostaa :/

muoks. niin ja meillä saa poika myös luistimet, mailan ja kypärän joululahjaksi :)

Viimeksi muokattu:
Meilläkin "halpa" parkkitalo joka on alusta asti ollut aika kälynen. Kovalla käytöllä silti.

Minä meinasin ostaa saman ikäiselle pojalle jonkun hauskan pussilakanasetin ainakin (autot/koiramäki/barbapapa katotaan mitä löytyy), ja varmaan jokunen auto lisää ja lisäosia Brio junarataan. Meillä kiinnostavat myös palapelit. Onko sukset hankittu? Meillä pojalla synttärit vielä ennen joulua joten lahjapähkäilyt käynnissä täälläkin.

Älkää ajatelko liian sukupuolittuneesti näitä pienten leikkejä. Meidänkin poika tykkää kovasti autoista ja junaradasta, mutta kyllä onnistunein 3vee lahja oli juuri tuo leikkikeittiö - jonka itse asiassa sai hänen kaksossiskonsa! Voi monet ruuat on valmistettu ja pöytään katettu, vanhemmat on saaneet herkutella niin että... suosittelen myös niitä leikkiruokia, nekin on ihan hauskoja. Ja poika on kokkaillut kyllä enemmän kuin siskonsa.

Älkää ajatelko liian sukupuolittuneesti näitä pienten leikkejä. Meidänkin poika tykkää kovasti autoista ja junaradasta, mutta kyllä onnistunein 3vee lahja oli juuri tuo leikkikeittiö - jonka itse asiassa sai hänen kaksossiskonsa! Voi monet ruuat on valmistettu ja pöytään katettu, vanhemmat on saaneet herkutella niin että... suosittelen myös niitä leikkiruokia, nekin on ihan hauskoja. Ja poika on kokkaillut kyllä enemmän kuin siskonsa.

meilläkin oikeastaan pojan lempileikit on kakkujen teko hiekkalaatikolla ja suihkussa.. :D välillä tulee kotonakin sanomaan että laitoin tuonne (kärryihin) vähän mausteita ja sokeria ja siitä tulee suklaakakkua :D

Olen miettinyt seuraavia 2v9kk vanhalle pojalle:

- leikkikeittiö ja ruokaa, astioita
- lisää perusdubloja, ehkä joku paloasema tai vastaava lisäksi
- kirjoja

Piirrettyjä ei ollut tullut mieleenkään hankkia, mutta sehän olisi hauska. Vaatteita ostetaan muutenkin, niin ei niitä.

Olen miettinyt seuraavia 2v9kk vanhalle pojalle:

- leikkikeittiö ja ruokaa, astioita
- lisää perusdubloja, ehkä joku paloasema tai vastaava lisäksi
- kirjoja

Piirrettyjä ei ollut tullut mieleenkään hankkia, mutta sehän olisi hauska. Vaatteita ostetaan muutenkin, niin ei niitä.

meillä poitsu sai synttärilahjaks (3 v.) dvd-soittimen viime kuussa ja saa nyt sitten mummoltaan lahjaks lempipiirrettyjä eli postimies patea, chuggingtonia, puuha peteä, jne.. :)

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Onko teillä lapsilla jo käytössä normaalikokoinen peitto? Tuli noista pussilakanoista mieleen.. Meillä pojalla on junioripeitto ja siihen ei juurikaan carseja yms. pussilakanoina löydy.

Meillä poika saa cars 2 dvd:n. Kummitätinsä kertoi ostaneen. Itse ei oll vielä hankittu muuta kuin 1 palapeli. Ajateltiin, et laitetaan yksi isompi juttu (mutta mikä?) ja sitten jotain pientä, yökkäreitä ja sen sellasta.

Monsteriautot on meillä muuten kova sana!

Onko teillä lapsilla jo käytössä normaalikokoinen peitto? Tuli noista pussilakanoista mieleen.. Meillä pojalla on junioripeitto ja siihen ei juurikaan carseja yms. pussilakanoina löydy.

Meillä poika saa cars 2 dvd:n. Kummitätinsä kertoi ostaneen. Itse ei oll vielä hankittu muuta kuin 1 palapeli. Ajateltiin, et laitetaan yksi isompi juttu (mutta mikä?) ja sitten jotain pientä, yökkäreitä ja sen sellasta.

Monsteriautot on meillä muuten kova sana!

Me siirryttiin vauvapeitosta suoraan aikuisten kokoon. En halua mitään hankalia välimalleja, vaan on kätevää kun kaikille käy samat peitot ja lakanat.

Meillä on myös pojalla yksi lastenpeitto, mihin ei millään löydy sopivia lakanoita.

Meidän poika saa jouluna ainakin nukkekodin ja ison puisen lattiapalapelin, joka toimii vähän kuin liikennemattona.
Puinen parkkitalokin on tilattu, mutta se annataan synntärilahjaksi ennen joulua.

Lisäksi on ostettu pari kirjaa, muovailuvahaa ja Muumi-dvd. Katsotaan miten ne jaetaan synttäreiden ja joulun kesken.

Osta lisäosia junarataan niin leikki saa uusia muotoja eikä uudelle jutulle tartte etsiä tilaa. Junaradalla lapset voivat leikkiä vielä 10-vuotiaana, kun niitä koko ajan vaikeutuvia lisäosia hankii.

Yhteistyössä