Mikä niissä lapsissa oikein vetää?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
"Jeee"
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24940336:
kun se kuulostaa siltä, ettei niitä vain ole tullut. Ja että sen takia pitää uskotella itselleen, että lapset on kauheita.
Oon katsellut monen kaverin lapsia ja todennut että onneksi ei tullutkaan raskaaksi, en halua enään lapsia. Meillä on miehen kanssa kaksin hyvä olla :p
 
yhden elättäjä
Elämän jatkaminen varmaan. Antaa elämä ja nauttia ja kokea kasvattamisen riemut ja vaikeudet.
Iloita ja murehtia ja repiä ajoittain hiuksia päästään sen ihanan, kamalan, rakastettavan pienen ihmisen suureksi kasvamisen vaikeukeuden ja ilon rinnalla. Olla lähes korvaamaton jollekin! Tai ainakin hän on korvaamaton minulle. Kallein aarre maailmassa!
 
Suunnittelisin varmasti lapsia enemmänkin kun tuo yksi, jos ei tästä yhdestä olisi niin suuri suru ja huoli:( (=olisi terve lapsi)
Mitään kehityshäiriöitähän meillä ei ole, siitä voin olla onnellinen. Mutta ikävä sairaus silti. Ja suuri todennäköisyys että jos lisää lapsia hankitaan, on tämä sama heilläkin.

Niin että kaikilla on syynsä..
 
Keijupölly
[QUOTE="Jeee";24940360]Oon katsellut monen kaverin lapsia ja todennut että onneksi ei tullutkaan raskaaksi, en halua enään lapsia. Meillä on miehen kanssa kaksin hyvä olla :p[/QUOTE]

Saat sen kuulostamaan tosi surulliselta. Siltä, että se olisi yksi elämäsi suurimmista kivuista.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24940387:
Saat sen kuulostamaan tosi surulliselta. Siltä, että se olisi yksi elämäsi suurimmista kivuista.

Turha aina länkyttää tätä mantraa ihmisille jotka haluaa elää ilman lapsia. Ymmärrän itse ainakin hemmetin hyvin ko. asian.

Onko se niin vaikea ymmärtää ettei se lasten maailma kiehdo kaikkia, lapsista on helvetisti vaivaa.
 
Minä en ymmärrä niitä mammoja, jotka unohtavat kokonaan itsensä ja parisuhteensa kun ne lapset hankitaan. Eletään se 20-vuotta elämää jollekin muulle asialle ja unohdetaan oma itsensä ja hyvinvointi kokonaan. Sitten ihmetellään kakakaralauman keskellä kun parisuhde ei toimi eikä kavereita ole.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor ja Lakukisu
Beep
Miksi haluatte sellasia ylenmäärin? Haluatteko pilata elämänne totaalisesti, päivästä päivään jotain lapsipaskaa.
Itseäni ahdistaa toisinaan yksikin, kasvais vaan äkkiä ja muuttais pois.
Lapset on ihaninta mitä mun elämässä on koskaan ollut. En saisi kokea tätä kaikkea koskaan muiden kun omien lapsieni kanssa.

Lapset on niin aitoja, iloisia, hauskoja ja tietysti vaativia sun muuta, mutta siinähän sitä täyttyy antamisen ja huolehtimisen tarvekin.

Musta parasta on se, että tietäis etukäteen ettei oo äiti-materiaalia, niin ei tekis lapsia tänne kärsimään. Voi kun kaikki tietäisi sen etukäteen, mut se on vain pieni onneton toive.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24940454:
Minä en ymmärrä niitä mammoja, jotka unohtavat kokonaan itsensä ja parisuhteensa kun ne lapset hankitaan. Eletään se 20-vuotta elämää jollekin muulle asialle ja unohdetaan oma itsensä ja hyvinvointi kokonaan. Sitten ihmetellään kakakaralauman keskellä kun parisuhde ei toimi eikä kavereita ole.
Mä ymmärrän taas ihan helvetin hyvin. Ajanpuute, keskittymishäiriöt sun muut... ;)

Lisäys vielä että parisuhteen eteen pitää tehdä aina töitä, oli lapsia tai ei. Eikä vaan möllöttää vuodesta toiseen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Ehkä mussa tai mun elämässä on jotain pahasti vialla, mutta mulle lapset on parasta mitä elämä on koskaan mulle tarjonnut. Ja mä en tykkää, että lapset kasvaa, mä haluaisin että ne olis aina pieniä tossa mun jaloissa vaan. Kaikesta muusta löytyy kyllä sitä paskaa, työpäivät on usein paskoja, parisuhteestakin löytyy sellaisia päiviä, harrastukset tuntuu välillä ihan paskoilta jne. mutta lapset ei.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Lunatic
Ehkä mussa tai mun elämässä on jotain pahasti vialla, mutta mulle lapset on parasta mitä elämä on koskaan mulle tarjonnut. Ja mä en tykkää, että lapset kasvaa, mä haluaisin että ne olis aina pieniä tossa mun jaloissa vaan. Kaikesta muusta löytyy kyllä sitä paskaa, työpäivät on usein paskoja, parisuhteestakin löytyy sellaisia päiviä, harrastukset tuntuu välillä ihan paskoilta jne. mutta lapset ei.

Minä en muuten missään myöskään sanonu lastani paskaksi... lapsipaskalla tarkotin kaikkea lapsiin liittyvää pakkopullaa.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Beep
Ehkä mussa tai mun elämässä on jotain pahasti vialla, mutta mulle lapset on parasta mitä elämä on koskaan mulle tarjonnut. Ja mä en tykkää, että lapset kasvaa, mä haluaisin että ne olis aina pieniä tossa mun jaloissa vaan. Kaikesta muusta löytyy kyllä sitä paskaa, työpäivät on usein paskoja, parisuhteestakin löytyy sellaisia päiviä, harrastukset tuntuu välillä ihan paskoilta jne. mutta lapset ei.
Ai vialla? Älä nyt perkele mene mukaan tähän pelleilyyn mukaan, sehän on just ideaali tilanne että kun niitä lapsia on, niistä nauttii eikä koe taakkana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;24940454:
Minä en ymmärrä niitä mammoja, jotka unohtavat kokonaan itsensä ja parisuhteensa kun ne lapset hankitaan. Eletään se 20-vuotta elämää jollekin muulle asialle ja unohdetaan oma itsensä ja hyvinvointi kokonaan. Sitten ihmetellään kakakaralauman keskellä kun parisuhde ei toimi eikä kavereita ole.
Unohtaako joku oikeasti itsensä? Mä en ainakaan voi enää edes elää niin, että toimisin itseäni vastaan eli olen hyvin fiilis-ihminen ja toimin niin kuin itsestäni tuntuu hyvältä. Jos mä olen mielummin lasten kanssa kotona kuin lähden vaikka bilettämään kavereiden kanssa niin totta hitossa jään kotiin, mikään voima tässä maailmassa ei saa mua enää baariin tai mihinkään kissanristiäisiin ellen itse halua. Tarkoittaako se, että olen unohtanut itseni? Miten ihmeessä? Mähän juuri kuuntelen itseäni.
 
  • Tykkää
Reactions: maximillianna
Ai vialla? Älä nyt perkele mene mukaan tähän pelleilyyn mukaan, sehän on just ideaali tilanne että kun niitä lapsia on, niistä nauttii eikä koe taakkana.
Juu, en mene tohon mukaan. Joskus menin, mutta kuten seuraavassa viestissäni vielä selvensin niin vaikka olen kaikkien ihme mittarien (?) mukaan tosi mälsä ja tylsä tyyppi, niin mulle tärkeintä on olla ja toimia just näin. Ja mulle ne lapset on parasta, toisille on joku muu tai jaetulla sijalla jonkun muun kanssa, mulla ei. Ja olen onnellinen elämässäni just näin.
 
Viimeksi muokattu:
Ken guru
Ai vialla? Älä nyt perkele mene mukaan tähän pelleilyyn mukaan, sehän on just ideaali tilanne että kun niitä lapsia on, niistä nauttii eikä koe taakkana.
Kiinnostaa että eikö tästä asiasta sun mielestä voi olla kahta mieltä? Eihän täällä kuitenkaan kukaan ole sanonut etteikö lapsiansa rakastaisi, ainoastaan ettei halua montaa, ja että elämä ei pyöri pelkästään lasten ympärillä.
 
Beep
Unohtaako joku oikeasti itsensä? Mä en ainakaan voi enää edes elää niin, että toimisin itseäni vastaan eli olen hyvin fiilis-ihminen ja toimin niin kuin itsestäni tuntuu hyvältä. Jos mä olen mielummin lasten kanssa kotona kuin lähden vaikka bilettämään kavereiden kanssa niin totta hitossa jään kotiin, mikään voima tässä maailmassa ei saa mua enää baariin tai mihinkään kissanristiäisiin ellen itse halua. Tarkoittaako se, että olen unohtanut itseni? Miten ihmeessä? Mähän juuri kuuntelen itseäni.
Mä en ainakaan pysty silleen unohtamaan, kun aivot surisee kaiken aikaa. ;)

Mä oon sun kanssasi samoilla linjoilla. Mua ainakin äitiys on muuttanut tosi paljon, mut mielestäni hyvään suuntaan.
 
Beep
Kiinnostaa että eikö tästä asiasta sun mielestä voi olla kahta mieltä? Eihän täällä kuitenkaan kukaan ole sanonut etteikö lapsiansa rakastaisi, ainoastaan ettei halua montaa, ja että elämä ei pyöri pelkästään lasten ympärillä.
Sua kiinnostaa mun mielipide? Lue vähän enempi ketjua, niin näet mistä olen tykännyt jne. jos se vähän avais mun ajattelutapaani. Mä varmaan olen aika kaukana musta-valkoisesta ajattelijasta. Se on toki eri asia, mitä mä palstalle jaksan antaa itsestäni. ;)
 
Beep
[QUOTE="Jeee";24940405]Sä voit ajatella sen niin mutta rehellisesti olen kertonut että lapsista en pidä :)[/QUOTE]

Tää on kauheeta, kun ei uskota kun ihminen sanoo näin. No, mulle se et mun sanaa epäillään kertoo aina sen, että se epäilijä harrastaa itse valehtelua.
 
Ken guru
Sua kiinnostaa mun mielipide? Lue vähän enempi ketjua, niin näet mistä olen tykännyt jne. jos se vähän avais mun ajattelutapaani. Mä varmaan olen aika kaukana musta-valkoisesta ajattelijasta. Se on toki eri asia, mitä mä palstalle jaksan antaa itsestäni. ;)
Ei mulla ole susta yhtään mustavalkoisen ihmisen kuvaa, hyvä kuva on :).
Mä nyt palstailen töistä :whistle: joten keskisttyminen on vähän sen mukaista, kun pitää tehdä noita töitäkin välillä.
 
Kaulin
[QUOTE="aapeli";24940321]Mä en halunnut ikinä lapsia, sitten pamahdin paksuksi ehkäisystä huolimatta ja päädyimme pitämään lapsen.

Mä kuvittelin, ettei kukaan ole täydellinen. Mutta lapseni on. Hän on parasta, mitä maa päällään kantaa.

Luulin myös rakastaneeni, mutta olin väärässä. Vasta lapsen myötä tajusin, mitä rakkaus on.[/QUOTE]

Mä en ymmärrä tuollaista. Miten niin ei voi tietää mitä on rakkaus, ennenkö on lapsia? Lapset pistää ihmisen hormonit niin sekaisin, ettei järjellisellä ajattelulla ole enää mitään valtaa. Silmät sumeana juostaan ja nähdään vikaa vain muiden jälkikasvussa.
Kai se on luonno keino pitää ihmiset hengissä. Jos kaikkien mielestä jokaisen lapset olisivat tasapäisiä ja -vertaisia keskenään, taitaisi ihmisrotu kuolla sukupuuttoon.
 

Yhteistyössä