No ei ole ainakaan mahdotonta ymmärtää, että jotkut hakevat elämässä aina sitä helppoa. Itse olen kasvanut sellaisen äidin lapsena.Onko se niin vaikea ymmärtää ettei se lasten maailma kiehdo kaikkia, lapsista on helvetisti vaivaa.
No ei ole ainakaan mahdotonta ymmärtää, että jotkut hakevat elämässä aina sitä helppoa. Itse olen kasvanut sellaisen äidin lapsena.Onko se niin vaikea ymmärtää ettei se lasten maailma kiehdo kaikkia, lapsista on helvetisti vaivaa.
Onnea sinulle! :heart:Se äitiyden kokeminen uudelleen ihan alusta lähtien.
Ja kuka määrittää mikä on paljon lapsia tai suurperhe?
Itsellä on sopivasti lapsia, 4 ihanaa kipaletta. Viidennen synnyttyä, se on viides ja viimeinen lisä pieneen perheeseemme.
Muoks. Ja just niin sopiva määrä lapsia meille. <3
Varmaan just täyttänyt 14 ja teini-ikä puskee päälle... Oi voi, on se rankkaa.Lunis, kuinka vanha oot?
Mä mietin koko ajan lukiessani, että mikä on sitä kestämätöntä lapsipaskaa, mistä tässä puhutaan?Nautitko sinä sitten kaikista lapsiin liittyvistä jutuista? Esim vaikka neuvolakäynneistä, joulujuhlista, vanhempainvarteista, vanhempainilloista, hammaslääkäreistä jne?
Mikä niissä viehättää?
Mitenkään muuten ketjua kommentoimatta, tällaista diagnosointia soisi lukevansa vain alan asiantuntijoiden lausunnoistaAlkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24940387:Saat sen kuulostamaan tosi surulliselta. Siltä, että se olisi yksi elämäsi suurimmista kivuista.
Se ei ollut diagnoosi, vaan paremminkin totesin siinä vain, miltä se minusta kuulosti ja mikä vaikutelma siitä tuli minulle. En väitä, että asia olisi todella niin, ainoastaan, että minulle tuli tuosta tuollainen fiilis/vaikutelma.Mitenkään muuten ketjua kommentoimatta, tällaista diagnosointia soisi lukevansa vain alan asiantuntijoiden lausunnoista
Juu näin. 90% maailman väestönkasvusta tapahtuu kehitysmaissa.Alkuperäinen kirjoittaja å;24943071:Miks pitää tehdä paljon lapsia, tai lapsia ylipäätään. Näittekö sen maapallon väestönkasvukäyrän? Toooosi ahdistavaa. Kiva sitte ku kaikki paikat on asutettu täyteen ja oikee ruoka on vähissä. En ehkä tekis lapsia jos uudelleen miettisin. Totta kai ne on nyt ihania kun niitä on mutta ilmankin pärjäisin, elämässä vois sillon nauttia ihan muista asioista. Itsekästä ajatella että tehdään lapsia turvaamaan oma vanhuus.
Minä, minä, minä...Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;24944070:Se ei ollut diagnoosi, vaan paremminkin totesin siinä vain, miltä se minusta kuulosti ja mikä vaikutelma siitä tuli minulle. En väitä, että asia olisi todella niin, ainoastaan, että minulle tuli tuosta tuollainen fiilis/vaikutelma.
Ei elämä ole helppoa koskaan, ilman lapsiakaan. Mutta ilman lapsia ei ainakaan ole pakko hoitaa sitä jokapäivästä "lapsipaskaa".No ei ole ainakaan mahdotonta ymmärtää, että jotkut hakevat elämässä aina sitä helppoa. Itse olen kasvanut sellaisen äidin lapsena.
Aika heikoilla kantuumilla on homma, jos ei kestä normaalia arkea. Mä ymmärsin lapsipaska jutun niin, että kun lapsi aloittaa oksentamisen keskellä yötä, ja ehtii sotkea 3 huonetta yrjöön, ennen vessaan ehtimistään. Tämänkaltaiset jutut on lapsipaskaa, ainakin mulle. Mutta ne ei onneksi määräänsä kauempaa kestä.Nautitko sinä sitten kaikista lapsiin liittyvistä jutuista? Esim vaikka neuvolakäynneistä, joulujuhlista, vanhempainvarteista, vanhempainilloista, hammaslääkäreistä jne?
Mikä niissä viehättää?
Tätä minäkin alunperin tarkoitin. Jämähdetään äiti rooliin täysin, unohdetaan elää välillä itselle ollenkaan. Ei osteta uusia vaatteitakaan, kuljetaan niissä samoissa kuluneissa tennareissa seitsemän vuotta, että kuopukselle saadaan ostettua uudet kuravaatteet. Ei käydä missään ilman lapsia, ei osata rentoutua, ei nähdä muita ihmisiä, ei edes sitä omaa miestä.Olen aivan samaa mieltä.
Kotiin on liian helppo jämähtää. Ja väittäisin, että ihan jokaisen pariskunnan pitäisi muistaa se, etteivät he ole vain vanhempia vaan nainen ja mies. Jokaisen äidin tulisi muistaa se, ettei hän ole vain äiti, vaan hän on myös vaimo, ystävä, ehkä sisko...ja ottaa jokaiselle roolille hieman aikaa. Muuten ollaan hukassa kun lapset kasvavat ja itsenäistyvät.
Niin, jotkut jaksaa, jotkut ei. Ihmiset on niin erilaisia, ja se mun mielestä kannattaa osata hyväksyä, ettei itse aseta ehtoja muille mitä pitää jaksaa ja mitä ei. Yleensä kun nuo tulee määriteltyä vielä oman jaksamisensa mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;24944760:Aika heikoilla kantuumilla on homma, jos ei kestä normaalia arkea. Mä ymmärsin lapsipaska jutun niin, että kun lapsi aloittaa oksentamisen keskellä yötä, ja ehtii sotkea 3 huonetta yrjöön, ennen vessaan ehtimistään. Tämänkaltaiset jutut on lapsipaskaa, ainakin mulle. Mutta ne ei onneksi määräänsä kauempaa kestä.
hasti.
Mietin vielä, että miksi ei esim. täällä 2+ palstalla saa purkaa hetkittäistä väsymystään saamatta kauheaa kasaa syyllistämistä niskaan. Enkä nyt puhu sun KKK kommenteista, vaan siitä yleisestä ilmapiiristä mikä tulee kun joku rehellisesti sanoo että arki v:tuttaa.
QUOTE]
Olen ihan täysin samaa mieltä sun kanssa, piste ja aamen. Mun mielstä epäilyttävimpiä on vanhemmat, jotka ei muka koskaan oo väsyneitä siihen omaan pilttiinsä.