RUOKAHAASTE vol.7

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24887740:
surinamia? ;) Tai jotain, mikä näyttää ravulle?

Vai pitääkö tää olla aina ihan just se aine, eli näitä kiertoteitä ei sallita?
Vain taivas on rajana... Eli voi vaikka muotoilla jostain muusta ruuasta katkaravun näköisen :D. Niinku kanamuna haasteessa yksi jälkiruoka oli kananmunan näköinen, vaikka itse munaa ei ollu siinä.

• Tykkää
Reactions: pypylleröinen
Ai, pitikö reseptikin olla? Heitin tähän taas kerran kaikkea, mitä mieleen juolahti :D Mutta yritän kovasti muistaa kaikki ainekset.

Katkarapuwokki

Riisinuudeleita
Katkarapuja
Pakastevihanneksia (porkkana, parsakaali, maissi sopii mainiosti)
Reippaasti currya
Soijakastiketta
Mausteyrttisekoitusta
Ripaus yrttisuolaa

Riisinuudelit kiehautettuun suolaveteen likoamaan, sillä välin wokkipannulla kasvikset kypsäksi, sekaan mausteet. Viimeisenä lisätään pannulle kypsät riisinuudelit + katkaravut ja käännellään pannulla, kunnes katkaravut ovat lämpimiä (ei liikaa, etteivät mene sitkeiksi!). Tykkään sekoittaa joukkoon tarjoiluvaiheessa fetaa, täydellinen makuyhdistelmä!:)

Oon huono tekemään edustavan näköistä ruokaa, mutta maku on sitäkin parempi ja syön tätä itse muutaman kerran viikossa. Lemppari! :heart:

Tässä mun tän viikon osallistuja, valkosipulikatkaravut.

Aineita en koskaan mittaile, ja kun jotain teen, teen sen aina ihan oman pään mukaan. Ainoa, missä käytän ohjeita, on leivonta, ne, missä koostumus pitää olla oikee. Mutta tän kertaseen, toivottavasti muistin kaikki aineet.

Valkosipulin kynsiä reilu 10kpl, tässä tais olla 14.
chiliä
voita, tässä tais olla n.200g
katkarapuja 500g
Auraa hiukan vajaa paketillinen
persiljaa
öljyä sen verran, että saa sopivaksi tahnaksi.
ravut kulhoihin (tästä satsista tulee 6 tollasta annoskulhoa), muut aineet blenderillä tahnaksi, tahna päälle ja uuniin, kunnes on sopiva pinta.

[/URL][/IMG]

ei järin kaunis kuvattava, mut maku on aikas pirun hyvää ;)

ticotico harmailee
oonko oikeesti niin tyhmä etten ossaa tuota äänestystä tehhä. Pitääkö se äänestyssysteemi laittaa jostain päälle erikseen vai kuinka :D. Kuvat ehkä osaisin just ja just siirtää :)

Huomaako jostain etten oo tekniikanihmelapsia???

Meinasin että olisin tässä päivällä harjotellu, mutta en sitten illasta äänestystä kerkeekkään tekemään :(

Yhteistyössä