Haluaisin niin kovasti laittaa lapsen nimeksi Pirjo, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tytön äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tytön äiti"

Vieras
1. Mies ei halua sitä nimeä lapselleen vaan hän haluaa lapsesta Emman tai Jennin. Itse en tykkää kyseisistä nimistä yhtään!

2. Mies väittää, että Pirjo on vanhanaikainen nimi. Hän sanoo sen olevan yhtä vanha kuin Päivi nimi. Onko Pirjo muka niin vanhanaikainen...?

[QUOTE="vieras";24864202]Miksei, vaikka siitä nimestä tuleekin anoppi mieleen.[/QUOTE]

Niin en ymmärrä miksi mies ei suostuisi!! Ei hänen anoppinsa ole Pirjo, eikä kyllä Päivikään!!!!!!!!

No miksei voisi laittaa lapselle? Kohtahan tuonkin aikakauden nimet tulee kuitenkin muotiin ja hiekkalaatikolla alkaa taas olla Ritvoja, Pirjoja ja Päivejä. Ihan kauniita nimiä.

No miksei voisi laittaa lapselle? Kohtahan tuonkin aikakauden nimet tulee kuitenkin muotiin ja hiekkalaatikolla alkaa taas olla Ritvoja, Pirjoja ja Päivejä. Ihan kauniita nimiä.

Oih Ritvakin on niin nätti nimi. Melkein yhtä nätti kuin Pirjo. Minun toiveeni olisi, että etunimi olisi Pirjo ja toinen nimi miehen valitsema eli varmaankin Jenni.

Pirjo Jenni

Olisi muuten tosi nätti ja yhteen rimmaava.

Pirjo on ihan nätti nimi ja sellainen joka minusta sopii lapselle ja aikuiselle. Emman miellän enemmänkin sellaiseksi "pikkutytön" nimeksi. Itse ainakin mietin kun lapsille nimiä suunniteltiin että nimi olisi sellainen joka sopii niin lapselle kuin aikuisellekin. Esim joku Tiiu on sellainen söpö nimi pienelle lapselle mutta minusta vie uskottavuutta aikuiselta.

[QUOTE="Tytön äiti";24864219]Oih Ritvakin on niin nätti nimi. Melkein yhtä nätti kuin Pirjo. Minun toiveeni olisi, että etunimi olisi Pirjo ja toinen nimi miehen valitsema eli varmaankin Jenni.

Pirjo Jenni

Olisi muuten tosi nätti ja yhteen rimmaava.[/QUOTE]

Sä oot lapsellinen kun vitsailet noiden nimien kanssa. Eivät ne ole pahimpia nimiä, mitä voisi kuvitella. ensi kerralla väitä nimeäväsi lapsesi Eufrosyyneksi, Örjaniksi tai Pärttyliksi, niin saat paljon enemmän kauhisteluja osaksesi.

[QUOTE="vieras";24864247]Kaikki Pirret kun mä tunnen on 40-vuotiaita, eli ei se ny niin kamalan vanha nimi ole.

Mun suosikit ois Kerttu ja Kirsti. Tai Tuija.

Riitta? Kirsi? Sari? Hannele?[/QUOTE]

Olen tykästynyt noihin 40-vuotiaiden nimiin! Tykkään myös Sarista, mutta tunnen erään ärsyttävän Sarin. :/

Ei Pirjo sovi pienen tytön nimeksi. Se on aikuisen naisen nimi, samoin kuin esim. Päivi, Ritva ta Sari. Ei sellaista nimeä voi olla lapsella, aikuisella vain.

Pirjo ei ole miusta kovinkaan nätti nimi, varsinkin tiijän pari vanhempaa pirjoa. :x
mielikuva Pirjosta ei ole kovin hyvä.

Emma on miusta kaunis nimi, Jennikin menettelee.

en oo tavannu yhtään nelikymppistä Pirjoa, päälle viisikymppisiä kaikki ketä tiedän. Just tuon ikäpolven nimet on niitä, jotka aiheuttaa mulle inhon puistatuksia, päivit, tarjat jne.
Mutta nyt ollaan menossa niissä isoäidin ja sitä vanhemmissa nimissä,(Helmit ja Emmit) ja uskonhan mä Pirjojen paluuseen, kunhan aika on kypsä.
Toivottavasti Minna ei tuu koskaan takaisin ;D

Yhteistyössä