"joo"
[QUOTE="vieras";24844360]vie ne elukat nurkan taakse riviin ja..[/QUOTE]
Heti sun jälkeen..
Heti sun jälkeen..
Niin, no, tämän ketjun vastauksien perusteella käytös on joko hyvin normaalia tai sitten ei.Alkuperäinen kirjoittaja Eläinten kaveri;24845162:Sori, en jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta ihmetyttää lastesi agressio eläimiä kohtaan. Itse olen syntymästäni lähtien ollut koirien ja muiden eläinten "kasvattama" ja niiden kanssa ollut, eikä tietojeni, tai muistini mukaan ole ollut mitään tuollaista ikävyyttä.
Jotain kummallista tässä on. Yleensä lapset ja eläimet päinvastoin tuntevat jotain yhteisyyttä, eivät tappeluasetelmaa.
tai no mitäpä tuota katkomaan, saakai tänne vastailla mitä haluaa. =)kohta katkee se kadehdittu pinna.. LUKISITKO KETJUN KOKONAAN ENNENKUIN VASTAAT, kiitos.
Älähän hermostu.Jos olisit lukenut koko ketjun, tai lukenut koko ketjun ajatuksella, tietäisit että mä en 'vain ihmettele ja katso vierestä' kun lapsi kiusaa eläimiä. Joka helvetin minuutti niitä vahditaankin, mutta tilanteet elää ja vahinkoja voi sattua. Minäkin räpsäyttelen silmiäni ja saatan vaikka aivastaa, tai ovikello voi soida, tai puhelin, ja huomio herpaantuu. Ymmärrätkö? Ja ajatteleppa miten täydellisen turvallinen tämä maailma olisi, jos kaikki, ihan koko ajan ja joka jumalan siunaama sekunti vahtisivat kaikkia ja kaikkea eikä koskaan syttyisi tulipaloja, eikä kukaan jäisi koskaan auton alle, eikä koskaan kaatuisi edes kahvikuppi eikä hellanlevy jäisi päälle..
On minulla mies. Ja se tekee asiat samalla lailla kuin olen tässä ketjussa jo sata kertaa kertonut.
Luin ketjun kokonaan ja vastaan sinulle näin: Osta aitaverkkoa tai mitä tahansa ja tee eläimille omat paikat. Mitä sä täällä kyselet, pistä hihat heilumaan. Lapsi erilleen eläimistä.kohta katkee se kadehdittu pinna.. LUKISITKO KETJUN KOKONAAN ENNENKUIN VASTAAT, kiitos.
Ei, ei ja ei.Kokeilepa laittaa lapsi välillä aitaukseen ja anna eläimien kulkea vapaasti, luulis oppivan.
Minusta aapee kyllä kysyi täällä neuvoa siihen, kuinka lapsen saisi oppimaan käsittelemään eläimiä hyvin. Missään ei lukenut esim. että lapsi hakkaa kissaa, viis siitä, muahhahhahhaaa.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24844612:Minuakin moinen v**ttaa. Ei pidä ottaa eläintä, jos ei ole valmis näkemään sitä vaivaa, mikä lapsen ja eläimen väliseen kanssakäymiseen liittyy. Eikä pidä hankkia lastakaan, jos ei ole valmis siihen. Mulla on ollut liuta lemmikkejä siitä lähtien, kun olin 13 v eikä olisi tullut kuuloonkaan, että olisin antanut lasteni kohdella lemmikkejä kuten haluavat. Kyllähän joskus jotain juttuja sattui..esim esikoinen yritti 2 veenä ratsastaa kissalla...mutta mun tehtäväni äitinä oli estää ikäviä asioita tapahtumasta. Ei mun lapsiinikaan aina ole sana tehonnut, ei edes silloin, kun kyse on ollut telkkarin kaukosäätimestä. Silloin, kun sana ei tehoa, lasta vahditaan haukan silmin ja estetään sitä tekemästä pahojaan. Jos siihen ei pysty, lemmikeille kannataa etsiä uusi koti. Iäkkäämmille lemmikeille ehkä armopiikki.
Kani asuu siellä häkissä ja se saa jaloitella aina kun lapsi nukkuu, eli päivällä kahdesta kolmeen tuntia ja illalla vielä muutaman tunnin.Älähän hermostu.
En nyt tajua, miksi otitte vielä sen kissankin, jos teillä on ennestään kani jonka pitää kököttää häkissä, ettei taapero kiusaisi sitä, ja koirakin oli jo?
Miksi eläimiä pitää ottaa lisää, jos ennestäänkin on jo hankalaa ton asian kanssa?
Voisitko kertoa mulle?
Niin, se on vaan silleen, että pikkulasten järki ei riitä siihen, mihin se ei riitä. Siksi onkin hyvä ostaa aitaverkkoa tai mitä tahansa ja tehdä eläimille omat paikat. Lapsi erilleen eläimistä.Minusta aapee kyllä kysyi täällä neuvoa siihen, kuinka lapsen saisi oppimaan käsittelemään eläimiä hyvin. Missään ei lukenut esim. että lapsi hakkaa kissaa, viis siitä, muahhahhahhaaa.
Ymmärrän, koska olen itsekin aivan eläinriippuvainen. Meillä teimme niin, että kun lapsi tuli taloon, joka on kaksikerroksinen rivari, me ihmiset laitoimme koirat yläkertaan ja alakerta oli vain ihmisille. Ethän sinä voi vaatia pikkulapselta järjenkäyttöä, vaan sinun nyt tulee sopeutua tilanteeseen ja esim. ostaa aitaverkkoa tai mitä tahansa ja tehdä eläimille omat rauhalliset paikat. Lapsi erilleen eläimistä.Ja minä olen eläinrakas ja kaipaan ympärilleni lemmikkejä. Uskon myös että niistä on lapsellekin iloa, kunhan oppii olemaan niiden kanssa.
Rikokseen yllyttäminen on rikos.Vanhat kunnon tukkapölly, korvapuusti, luunappi. Joka kerta kun antaa eläimelle turkkipöllyn tai luunapin lelulla, saa samanmoisen itelleen. Eläimen satuttaminen tietää kipua. Tuskin se muksullakaan kauaa menee tajuta.
Älä nyt suutu taas. Mutta eläinrakkaus, sehän ei tarkoita sitä että sä haluat itsellesi paljon eläimiä ja ympärillesi paljon lemmikkejä. Vaan se tarkoittaa sitä, että sun pitäisi miettiä, mitä sä pystyisit tarjoamaan niille eläimille.Kani asuu siellä häkissä ja se saa jaloitella aina kun lapsi nukkuu, eli päivällä kahdesta kolmeen tuntia ja illalla vielä muutaman tunnin.
Ennestään ei ole ollut hankalaa, vaan ongelma räjähti silloin kun kissa tuli taloon. Aikaisemmin tapahtuneet härnäilyt ja kiusaamiset pistin nuoren iän piikkiin, tosin silloin tuo kiusaaminen ei ollut tuollaista hakkaamista kuin nykyään, vaan ennemmin sellaista kovakouraista tutkimista.
Ja minä olen eläinrakas ja kaipaan ympärilleni lemmikkejä. Uskon myös että niistä on lapsellekin iloa, kunhan oppii olemaan niiden kanssa.
Hölmö.toinen halusi vain kysyä apua ja neuvoja jos muilla on samanlaista tapahtunut niin eiköhän jotku ole jo kivittämässä! jos ei ole mitään hyvää sanottavaa olisiko parempi olla hiljaa!!? No mutta siis itse en tiedä mitä voisi tehdä asialle mutta oletko kokeillut esimerkiksi vaikka silloin kun lapsi kiusaa eläintä et vaikka sanokkaan lapselle mitään vaan alat hellimään ja hoivaamaan korostetusti eläintä ja olet huomioimatta lapsen täysin? ja silloin tietysti kun lapsi silittää sievästi niin oikein iloisena kehut? ei varmaan toimi mutta parempi koittaa varmaan kaikkea...luulisi mukulan hoksaavan yhteyden pikkuhiljaa...ja onnea matkaan!
Sinun lemmikkikaipauksesi ei aja sen edelle, että lemmikeillä on oltava turvallinen koti. Teidän kotinne ei selvästikään ole sellainen, joten harkitse vakavasti lemmikkien antamista parempaan kotiin. Uusi yritys sitten parin vuoden päästä kun lapsi on isompi ja toivottavasti tottelevaisempi.Kani asuu siellä häkissä ja se saa jaloitella aina kun lapsi nukkuu, eli päivällä kahdesta kolmeen tuntia ja illalla vielä muutaman tunnin.
Ennestään ei ole ollut hankalaa, vaan ongelma räjähti silloin kun kissa tuli taloon. Aikaisemmin tapahtuneet härnäilyt ja kiusaamiset pistin nuoren iän piikkiin, tosin silloin tuo kiusaaminen ei ollut tuollaista hakkaamista kuin nykyään, vaan ennemmin sellaista kovakouraista tutkimista.
<i>Ja minä olen eläinrakas ja kaipaan ympärilleni lemmikkejä. Uskon myös että niistä on lapsellekin iloa, kunhan oppii olemaan niiden kanssa.</i>