J
jepsi
Vieras
mitäs ajatuksia herättää?
Tutkija: Pienet lapset vaarassa vahingoittua päiväkodeissa - Kotimaa - HS.fi
Tutkija: Pienet lapset vaarassa vahingoittua päiväkodeissa - Kotimaa - HS.fi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Elämä on yksi iso riski.
Aion asettaa seuraavankin lapseni vaaraan - aikaisemmin kuin sisaruksensa. Päiväkoti on ihan jees. Ja kuten äitini juuri tänään totesi; suht normaali minustakin tuli vaikka jo puolivuotiaana hoitoon menin (kuten meni aika moni 70-luvun lapsi jolla oli työssäkäyvät vanhemmat).
Se selittääkin sun kylmän ja itsekkään asenteen. (t. 70-luvun lapsi jonka äiti oli kotona, isä töissä ja jonka lähes kaikki tuntemat äidit oli silloin kotona toisin kuin ehkä jossain rupulähiöissä)
No kuule, et sinä tiedä mitään mun itsekkyydestä ja kylmyydestä tai avuliaisuudesta ja ihanuudestaSe selittääkin sun kylmän ja itsekkään asenteen. (t. 70-luvun lapsi jonka äiti oli kotona, isä töissä ja jonka lähes kaikki tuntemat äidit oli silloin kotona toisin kuin ehkä jossain rupulähiöissä)
No kuule, et sinä tiedä mitään mun itsekkyydestä ja kylmyydestä tai avuliaisuudesta ja ihanuudesta
Mun tuttavapiirissä ei tainnut olla ainoaakaan kotiäitiä, paitsi oma tätini. Kaikkien kavereiden äiditkin kävi töissä. Minä kyllä tykkäsin että oli ihana koti, kivat kesämökit, veneet, lomareissuja, jne, ja niitä (ts. elintasoa) saa yleensä juuri sillä että molemmat vanhemmat käyvät töissä. Jotkut onnekkaat saa toki muutenkin, mutta mun vanhemmat ovat joka pennin tienanneet itse, ja mm. siitä syystä kunnioitan heitä syvästi.
No enhän mä kotiäitejä missään millään lailla halveksunut tai halveksi.Voi voi, luulitko että nuo kotiäidit äitini lisäksi kävivät sossussa vai mistä moinen halveksunta kotiäitejä kohtaan? Ihan isäni elätti meidät kuten muissakin perheissä. Omakotitalot ja ihan tarpeeksi hyvä elintaso. Ja ihana lapsuus. Turvallinen olo kun äiti oli kotona, ihana tulla koulusta kotiin kun äiti oli kotona. Ei siinä kesämökkejä tai veneitä tajunnut kaivata. Mutta ehkäpä ne joillakin korvaa sitten ne oikeat kokemukset![]()