Toinen ahdistuja
Olipa idioottimainen vastaus, jätä omaan arvoonsa!että kun aloitat syömään nyt noita, iin sun oos ei parane. Sussa ei ole mitään vikaa, mutta lääketiede kyllä susta vian löytää. Jos tekisit ihan jotain muuta ku söisit niitä lääkeitä. Mee ulos kävelemään, tai sitten jos et ole tehnyt kunnolla töitä, niin ota vaikka kaksi duunia, sulla on sillon muuta ajateltavaa ku oma napas.
Itsellä on ollut muutamakin ahdistuskausi joka on päässyt pahaksi, viimeisin raskaana ollessa ja vauvan ollessa pieni, ihan hormonaalisista syistä. Oli pakko-oireinen ahdistushäiriö, ja luulin etten ikinä nouse siitä kuopasta. Rintaa puristi ja ajatukset jäi jumiin epäolennaisten asioiden ympärille, parisuhde kärsi neurooseistani pahasti. Onneksi vauva ei ahdistanut vaan oli ja on suuri ilon aihe, kaikki muu vain mylläsi päässä.
En uskaltanut syödä Cipralexia raskausaikana, mutta kuulema sekin olisi hätätilassa ollut OK. Mulla meni neljä päivää ja olo koheni huomattavasti! Ei pahentunut vaikka olin siihen varautunut. ilo alkoi taas pulputa ja itsetuhoiset ajatukset väistyivät. Takapakkeja ja vaikeita aikoja on ollut sen jälkeenkin, mutta nyt kun poikani on vuoden, olen aivan eri ihminen. Itse olen kokeillut tuota Sepramia aijemmin, mutta Cipralexsta pidän enemmän, minulla se aiheuttaa vähemmän sivuoireita. Vaikuttava aine on Escitalopram actavis. Sepramista tuli unihäiriöitä ja seksi ei oikein maittanut. Pahoinvointia on tullut vain kerran kun otin lääkkeen tyhjään vatsaan, kunnon puuroaamiainen alle niin kaikki on ok. Ja jos joudut syömään mielialalääkkeen kanssa särkylääkkeitä pidempään, pyydä vatsansuojalääke sen kaveriksi.
Elämä voittaa. Oksentamispelkosi kuulostaa myös pakko-oireelta, ja siihen nuo ainakin minulla puri tosi hyvin. Voisit harkita sitä Ciprelexia jos tuo lääke ei tunnu sopivalta.
Nyt olen hyvin onnellinen pienen lapsen äiti ja ihanan miehen vaimo.