Mikä teistä on pitkä automatka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummola kaukana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="kitsu";24819691]No oikeasti ihmetyttää, miten jollain on niin tylsä ja mitäänsanomaton elämä, että sitä joutaa joka päivä istumaan Siwan kassalla, tai kotona miettien sossun tukia :)[/QUOTE]

No se kieltämättä ihmetyttää vielä enemmän. Kehottaisinkin kaikkia hankkimaan sen verran hyvän koulutuksen, että töitä saa lähempää kotia/on varaa ostaa kämpää työpaikan läheltä.

Viikonloppureissuksi 5 tuntia suuntaansa on minulle liikaa, jos yksin joudun ajamaan.

Lomalla (kun on aikaa) se ei ole vielä lainkaan pitkä ajomatka, 8 tuntia alkais olla puuduttava yksin ajattavaksi.

No oikeasti monesti ihmetyttää, miten joillain on niin tylsä ja mitäänsanomaton elämä, että sitä joutaa joka päivä istumaan autossa pari tuntia. Järkyttävää ajanhukkaa.

Itse olen kulkeut joko fillarilla tai julkisilla tunnin ja ylikin työmatkoja ja mun mielestä se on ihaa aikaa, jolloin voi kelata kaikkea. Kouluaikoina suunnittelin kaikki koulutyöt polkiessa, kun kotonakaan ei sitten enään ollut aikaa. Luovuus tarvitsee aikaa ja mikä olisikaan paras aika, niin tylsä työmatka.

Meillä on toiseen mummolaan matkaa noin 600km, ehkä vähän reilu. Kahden lapsen, alle 5v, matka taituu noin 8-9tuntiin. Yleensä pysähdytään kahdesti, ekaksi pitkä stoppi kun syödään jne., menee ehkä tunti vähän reilu. Toinen stoppi on sitten lyhyempi, vessapysäytys, take away kahvit ja taas matka jatkuu. Hyvin nuo on jaksaneet tähän. Molempien kanssa ollaan liikuttu paljon autolla vauvaiästä lähtien eikä ikinä ole ollut mitään viihtymisongelmia tms. Ihan hyvin uskalletaan molemmat vanhemmat lähteä liikkeelle yksin lasten kanssa, siis ilman, että toinen on mukana auttamassa/viihdyttämässä lapsia. Niin ja pakko vielä lisätä, että meillä ei ole edes mitään kannettavaa dvd-soitinta tms. mukana. Radio/cd-soitin riittää mainiosti juttelun lisäksi. :)

Tunnin reissu autolla maalle jo hiertää mun hermoja. En vaan kestä istua niin kauaa. Junalla matkustaen hermot on riekaleina samassa ajassa.. Mulle sopivin matkustustapa ois varmaan pyöräily tai kävely.

Mie asennutin auton niskatukiin littunäytöt ja dvd soittimen, niin saa lapset katella elokuvia ja siten menee matka nopeammin.. Kuljen aika paljon yksinäni lasten kanssa Lapissa, niin ruukaan lapsien nukkueassa ajaa putkeen kunnon siivut suomesta..

Mie asennutin auton niskatukiin littunäytöt ja dvd soittimen, niin saa lapset katella elokuvia ja siten menee matka nopeammin.. Kuljen aika paljon yksinäni lasten kanssa Lapissa, niin ruukaan lapsien nukkueassa ajaa putkeen kunnon siivut suomesta..

Voisin varmaan käyttää tota keinoa itseeni... Ei ois aina niin tuskaa istua autoon. Lukea en voi autos kun alkaa oksettaan, mut leffaa varmaan voiski kattella :P

700 km matkat alkaa olla pitkiä,tai riippuu tietysti ajasta minkä perillä viettää.veljelleni meiltä matkaa vähän yli 1000km , ja siellä ei nyt tule kovinkaan usein poikettua :D

No jos päivittäin ajelee niin 100km suuntaansa alkaa nakertaa hermoja...
Matkoilla 500-700km lapset kyydissä on pitkä.
Tykkään ajaa, enkä istu apukuskin paikalla ellei pakko :) Mutta nyt on soitin autossa rikki, niin se latistaa tunnelmaa ;)

Ihan riippuu mistä matkasta puhutaan. Työmatkana yli 50km alkaa pitkän päälle painaa, mutta kertaluontoisina ajamisina Suomesta Espanjaan tai Espanjasta Irlantiin ei lopulta ole kovin pitkä matka. Edes lapsen/lasten kanssa.

300km on niin lyhyt pyrähdys, ettei siinä tarvi edes pysähtyä välissä, jos ei välttämättä halua.

*muoks* Joo niin tosiaan sillä ehdolla, että minä ajan. Jos joku muu ajaa, niin yli 20km on pitkä matka.

Viimeksi muokattu:
yli 500km on jo aika pitkä.. mummolaan meiltä n.80km ja vähintään kerran viikossa siellä käyn, joskus useemminkin päivän oleilemassa. työmatka oli ennen suunnilleen yhtä lyhyt ja miusta se vaan oli rentouttavaa olla hetki ihan yksinään, ennen kun töihin meni.

Yhteistyössä