Voi äiti rakas minkä teit!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
"Huhhuh"
Onpa ilkeää kommentointia toisen vanhasta äidistä joillakin. En sano että vanhuus oikeuttaa millaiseen käytökseen vaan, mutta (varsinkin alkavan dementian kanssa) vanhukset voivat olla yhtä ajattelemattomia kuin lapset. Vähän ymmärrystä.

Huomaa, että joillain ei ole lämpimiä äitisuhteita tai sitten oma äiti on vielä neljä-viisikymppinen, eikä osata ajatella, mitä vanhuus tuo mukanaan.
On tietenkin kätevää piiloutua aina vanhuuden ja sairauden taakse. :D
 
"vieras"
No olipa tosiaan temppu äidiltäsi.... Tuskin ne nyt kuitenkaan tulevat kaikki, mutta onhan se kai mahdollista, että joku ilmestyy... en mä tiedä, mitä tuossa voi tehdä. Sulla menee kyl pilalle juhlat kun alat miettiä, että porukkaa voi ilmestyä täysin hallitsematon joukko.

Vaikka oishan se lööppi lehtiin "50-vuotispäivät riistäytyivät käsistä". Vähän niinku nuorisobileet, joihin tulee porukkaa hallitsemattomasti kun vanhemmat poissa. Sori, ei varmaan naurata.
 
"Minä"
Ei taida Keittiönoita enää kiireiltään tätä ketjua lukea, mutta ehdottaisin, että olisit pikaisesti yhteydessä paikallisiin pitopalveluihin, että saisit siltä ihan palkattua apua.

Ps. Hieno asenne sinulla. Itsellä olisi kyllä keittänyt pahasti, mikäli oma lähes saman ikäinen äitini olisi tehnyt saman...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793701:
Tähän mäkin luotan. Osa serkkujen lapsista ei varmaan tunnistaisi mua kadulla edes ulkonäöltä, joten tuskin tulevat. Hitto... jos tarjottavat loppuvat kesken, tilaan pitsataksin :LOL:
:hug: Pizzataxi on oikein hyvä idea. Vaikka kaitpa se muutaman kymmenen pizzan tilauskin kestää ;)

Onko sun äitisi yhä (muutoin) järjenjuoksultaan kunnossa? Meinaan että miten vakavasti äitisi kutsumat vieraat ovat ottaneet kutsun vastaan. Jos et kehtaa perua heidän tuloaan niin kehtaisitko soittaa ja pyytää tulemaan vasta esim. viikon tai kahden kuluttua? Silloin voisit sanoa ajatelleesi muka kutsua heidät silloin, että äiti on käsittänyt väärin... Toisaalta, sillä keinoin saattaa useampi tosiaan tulla.

Nyt kun järjellisesti aattelee, niin minusta olisi aika outoa lähteä kenenkään 50-vuotisjuhliin äidin kutsumana. Ainakin soittaisin ja varmistaisin, vaikka noloa se on soittaakin... Eeeiii, kait mä soittaisin ensin muita sukulaisia läpi ja kyselisin onko niitä kutsuttu ja mitä tollaisessa yllätystilanteessa tehdään.
 
"jojo"
Mua huolestuttaisi tuossa tilanteessa erityisesti yksi kysymys: Mistä ihmeestä kaikille riittävä määrä astioita? Meillä homma menisi suoraan kertakäyttöastioille, sillä vaikka joku seisoisi koko päivän tiskaamassa, kupit lautaset ja lusikat loppuisivat armotta. Eikä vieraita voi oikein velvoittaa tuomaan omia kuppejaan ja lusikoitaan :D
 
Keittiönoita
Hyvä uutinen on se, että mun ei tarvitse pelätä sukulaisryntäystä. Faija lupasi varmistella asioita. Huono uutinen on, että mutsilla muisti pätkii ja pahasti eikä se ole varma, keiden kanssa on puhunut. Sekoittaa ihmisiä toisiinsa, luulee puhuneensa X:n kanssa, mutta todellisuudessa on puhunut Y:n kanssa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24796746:
Hyvä uutinen on se, että mun ei tarvitse pelätä sukulaisryntäystä. Faija lupasi varmistella asioita. Huono uutinen on, että mutsilla muisti pätkii ja pahasti eikä se ole varma, keiden kanssa on puhunut. Sekoittaa ihmisiä toisiinsa, luulee puhuneensa X:n kanssa, mutta todellisuudessa on puhunut Y:n kanssa :(
:|
Missä kunnossa äitisi muuten on? Entä isäsi? Näin vähän aiheen ulkopuolelta. Oma äitini on suunnilleen äitisi ikäinen ja minua aina kiinnostaa kuulla, miten muut hänen íkäisensä voivat ja pärjäävät.
 
Keittiönoita
:|
Missä kunnossa äitisi muuten on? Entä isäsi? Näin vähän aiheen ulkopuolelta. Oma äitini on suunnilleen äitisi ikäinen ja minua aina kiinnostaa kuulla, miten muut hänen íkäisensä voivat ja pärjäävät.
Fyysisesti molemmat ovat varsin hyvässä kunnossa. Faija myös henkisesti. Ja tää on nyt eka kerta, kun selkeästi mutsi on sekoittanut ihmisiä toisiinsa. Yleensä se on tiennyt, onko puhunut "Leenan" vai "Liisan" kanssa, mutta nyt ei. Faija on edelleen työelämässä, vaikka ikää jo 82 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24796818:
Fyysisesti molemmat ovat varsin hyvässä kunnossa. Faija myös henkisesti. Ja tää on nyt eka kerta, kun selkeästi mutsi on sekoittanut ihmisiä toisiinsa. Yleensä se on tiennyt, onko puhunut "Leenan" vai "Liisan" kanssa, mutta nyt ei. Faija on edelleen työelämässä, vaikka ikää jo 82 v.
Reipas isä sinulla.:flower:
 
[QUOTE="vieras";24794542]Tämä ketju varmisti sen käsityksen, että Keittiönoidalla on hyvä sydän :heart:.[/QUOTE]

Niin oikeasti onkin. Keittis on yksi ihanimmista tapaamistani ihmisistä pitkään aikaan. :) :heart:
 
Keittiönoita
Mitäpä juhlavalmisteluille kuuluu?Onko vierasmäärä laskenut?
Vierasmäärä on onneksi laskenut. Varmoja tulijoita on noin 40, epävarmoja 30. Eli max 70 on tulossa. Jos jonkun teinillä on tylsää, niin nyt voi vinkata, että Keittiksen parvekkeelle kannattaa kiivetä. Siellä on nimittäin melkoinen lasti alkoholia :D

On mulla mennyt kaikki suunnitelmat uusiksi. Eilen kävin Hakaniemen hallissa Roinisilla ja tilasin lihaleikkeleet. Vieraissani kun on siattomiakin lihansyöjiä, joille parmankinkku tai tavallinen salami ei käy. Roinisilta olen aina saanut erinomaisen palvelun, mutta nyt tuntui, että pojat ylittivät itsensä. Kiitos heille siitä :heart:

Tänään pistän juustot rosmariinimarinadiin, huomenna alan leipomaan leipiä pakkaseen ja liottamaan kahviherneitä. Mulla on lista, mitä pitää minäkin päivänä tehdä. Varmaa on, että 10 vuoden päästä en ole Suomessa. Siitä huolimatta, etä mä ihan oikeasti tykkään näiden juhlien järjestämisestä. Mutta en mä enää 10 vuoden päästä jaksa, sen verrran tämä juhlien järjestäminen yksin vie voimia :)
 
"vieras"
Paljon onnea, Keittiönoita :) sä olet saman ikäinen kuin minun mies. Lauantaina juhlitaan myös meillä. Nostan yhden maljan sinullekin - vieraat varmaan luulee, että kiitän kokkia ;)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24835071]Onnea syntymäpäivän johdosta. Mun mielestä se oli vasta "eilen" kun nikkisi vaihtui "etunimi-41" ksi ikivanhalla palstalla :D[/QUOTE]

joo minäkin muistan keittiönoidan nikin etunimi-41. Miten se tuo aika rientääkään. Silloin itse odotin esikoista ja tulin ensimmäisiä kertoja palstalle.
 
[QUOTE="vieras";24838174]joo minäkin muistan keittiönoidan nikin etunimi-41. Miten se tuo aika rientääkään. Silloin itse odotin esikoista ja tulin ensimmäisiä kertoja palstalle.[/QUOTE]
Mä muistan muuten kans tän. Mihin tään aika oikein on mennyt???
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24812409:
Vierasmäärä on onneksi laskenut. Varmoja tulijoita on noin 40, epävarmoja 30. Eli max 70 on tulossa. Jos jonkun teinillä on tylsää, niin nyt voi vinkata, että Keittiksen parvekkeelle kannattaa kiivetä. Siellä on nimittäin melkoinen lasti alkoholia :D

On mulla mennyt kaikki suunnitelmat uusiksi. Eilen kävin Hakaniemen hallissa Roinisilla ja tilasin lihaleikkeleet. Vieraissani kun on siattomiakin lihansyöjiä, joille parmankinkku tai tavallinen salami ei käy. Roinisilta olen aina saanut erinomaisen palvelun, mutta nyt tuntui, että pojat ylittivät itsensä. Kiitos heille siitä :heart:

Tänään pistän juustot rosmariinimarinadiin, huomenna alan leipomaan leipiä pakkaseen ja liottamaan kahviherneitä. Mulla on lista, mitä pitää minäkin päivänä tehdä. Varmaa on, että 10 vuoden päästä en ole Suomessa. Siitä huolimatta, etä mä ihan oikeasti tykkään näiden juhlien järjestämisestä. Mutta en mä enää 10 vuoden päästä jaksa, sen verrran tämä juhlien järjestäminen yksin vie voimia :)
Juustot rosmariinimarinadiin? NAM! Voitko kertoa reseptin vai onko se salaisuus?
Tsemppiä järjestelyihin!
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24870201]Miten Keittiönoidan juhlat lopulta sujuivat?[/QUOTE]
Kiitos, ihan hyvin sujuivat. Koko viikon olen vaan tarvinnut toipumiseen :D Ei näin wanha jaksa enää valvoa yli vuorokautta bilettäen yhteenmenoon. Kutsumattomia vieraita oli lopulta vain 6, joten juhlat sujuivat ihan ok.
 
Wow, äiti päätti siis toimia että tyttärelle saadaan ikimuistoiset 5-kymppiset :D

Vaikka nyt voi tuntua kovin toivottomalta, usko vaan saat asiat järjestyyn ja vielä joku päivä naurat asialle :hug:

Muoks muoks, en huomannutkaan että viesti oli vanha ja juhlta jo juhlittu :)
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24839213]Juustot rosmariinimarinadiin? NAM! Voitko kertoa reseptin vai onko se salaisuus?
Tsemppiä järjestelyihin![/QUOTE]
Kerron heti, kun näistä lukuisista keittokirjapinoista löydän sen kirjan, missä ohje oli.
 

Yhteistyössä