Voi äiti rakas minkä teit!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793992:
Mun oli tarkoitus tehdä välimerellinen seisovapöytä. Tapaksia, antipastoja, mezejä, erilaisia salaatteja, patonkia jne. Ei lämmintä ruokaa lainkaan, koska kaikki kutsumani vieraat ovat pääkaupunkiseudulta.
Tee lisäksi cazpacho ja moussakaa. Varuiksi pakastepatonkia, jota voi paistaa nopeasti lisää. Extrasatsi oliiveja ja aurinkokuivattua tomaattia sekä purkkipestoa ja tapenadea avattavaksi pöytään, jos väkeä tulee enemmän. Jollei tule, säilyvät kyllä :D
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24793971]Olen kerran ollut 50v coktail-juhlissa, joissa ei ollut tuoelja ollenkaan. Järjestäjä perusteli, että silloin ihmiset tajuavat lähteä kohtuullisessa ajassa. Kukaan ei jaksa paria tuntia pidempään :D[/QUOTE]
Coktail-juhlat ei ole yhtään hassumpi idea. Kiitos vinkistä :flower:
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24794036]Tee lisäksi cazpacho ja moussakaa. Varuiksi pakastepatonkia, jota voi paistaa nopeasti lisää. Extrasatsi oliiveja ja aurinkokuivattua tomaattia sekä purkkipestoa ja tapenadea avattavaksi pöytään, jos väkeä tulee enemmän. Jollei tule, säilyvät kyllä :D[/QUOTE]
Toi cazpacho oli alkuperäisessä suunnitelmassani, mutta sitten muistin aika monen olevan "tomaatiton". Huomenna pitää varmaan aloittaa suunnittelu lähtemällä kauppaan ostamaan isoja ruuanvalmistusastioita.
 
"vieras"
Kyllä sä tästä selviät ;) Todennäköisesti lisäkutsutuista paikalle tulee 20-30. Noista 10 menee jo sillä, että olit taatusti ajatellut varata ruokaa vähän enemmän.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24794056:
Toi cazpacho oli alkuperäisessä suunnitelmassani, mutta sitten muistin aika monen olevan "tomaatiton". Huomenna pitää varmaan aloittaa suunnittelu lähtemällä kauppaan ostamaan isoja ruuanvalmistusastioita.
Italialainen sienikeitto? SUppilovahveroista. Tosin sienet jakaa aina mielipiteitä, mutta tarviiko kaikkien kaikesta pitääkään?
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24794075]Kyllä sä tästä selviät ;) Todennäköisesti lisäkutsutuista paikalle tulee 20-30. Noista 10 menee jo sillä, että olit taatusti ajatellut varata ruokaa vähän enemmän.[/QUOTE]
Mä luulen kans, että tavalla tai toisella selvitään. Ja täytyy nuoremmalle sukupolvelle = alle 60 v) ainakin varata seisomapaikkoja. Varatarjottaviksi just jotain sellaista, mikä säilyy avaamattomana, jos ei sitä tarvitakaan.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24794085]Italialainen sienikeitto? SUppilovahveroista. Tosin sienet jakaa aina mielipiteitä, mutta tarviiko kaikkien kaikesta pitääkään?[/QUOTE]
Sienet jakaa mielipiteitä. Munaton ja maidoton on periaatteessa ehdoton vaatimus. Omat lapseni ovat tässä tilanteessa tarvittaessa syömättä lämmintä ruokaa. Mä vähän luulen, että en ala sitä lämmintä ruokaa laittamaan. Perjantaina marssin Hakaniemen halliin Roiniselle ja ostan sieltä kilokaupalla erilaisia kinkkuja ja salamimakkaroita. Juustoja vatsan täytteeksi lihattomille. Jos on rasvaa ja proteiineja tarpeeksi, niin tuskin tarvitaan varsinaista lämmintä ruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793577:
Mä en tiedä itkiskö vai nauraisko. Mutsi ja faija olivat eilen faijan systerin 80-vuotissynttäreillä. Mutsi soitti äsken ja kertoi, että hän oli siellä kutsunut kaikki elossa olevat tätini ja setäni, kaikki serkkuni, serkkujeni lapset sekä serkkujeni lastenlapset mun 50-vuotissynttäreilleni, jotka ovat ensi lauantaina. Mutsi on siis kutsunut noin 80 henkeä niiden lisäksi, jotka olin itse kutsunut. Mä olin kutsunut 60, joten nyt mun pitäisi mahduttaa tähän 96:n neliän rivarikämppääni mahdollisesti 140 henkeä ja tehdä 140:lle hengelle tarjottavat. Nyt mä en sitten edes tiedä, keitä on tulossa ja keitä ei. Itse laittamiini kutsuihin olin pistänyt vp 10.10, mutta eihän nämä mutsin kutsumat nyt tietenkään mitään ilmoita. Mulla on ihan voimaton olo : /
Mutta kertoiko äitisi missä juhlat ovat. Katsos nythän on niin, että sinä soitat äidillesi ja kysyt minkä hän on valinnut juhlapaikaksi. Samalla voit kysäistä haluaako hän sinulta jotakin pientä apua juhlien järjestelyyn vai hoitaako pitopalvelu homman.
 
  • Tykkää
Reactions: Villi ja vajaa
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24793681:
Ei mulla ole läheskään kaikkien yhteystietoja. Erikoisruokavalioista ei ole huolta, koska meillä on kaikki mahdolliset allergiat ja muut ruokavaliot ihan omasta takaa lähipiiristä.
Eikun valjastat äitisi tekemään tuon soittelun, kun kerta kutsupuolenkin hoiti. Kyllä häneltä varmaan löytyy ainakin osan yhteystiedot ja taas niiltä sitten eteenpäin seuraaville jne.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mä";24794126]Mutta kertoiko äitisi missä juhlat ovat. Katsos nythän on niin, että sinä soitat äidillesi ja kysyt minkä hän on valinnut juhlapaikaksi. Samalla voit kysäistä haluaako hän sinulta jotakin pientä apua juhlien järjestelyyn vai hoitaako pitopalvelu homman.[/QUOTE]
En mä viitsi olla ilkeä. Mutsillä välillä muisti pätkii eikä se tule ajatelleeksi asioita. Kyllä se varmaan pitopalvelun mulle hommaisi, mutta kun mä haluan laittaa tarjottavat itse. Jos kekkereihin olisi varattu juhlapaikka ja pitopalvelu, niin muahan ei koko kekkereissä edes tarvittaisi vaan olisin voinut lähteä lomalle Karibialle.

Laitoin äsken töihin sähköpostia ja ilmoitin, että aloitan syyslomani nyt enkä keskiviikkona, kuten oli alunperin tarkoitus. Eiköhän tämä tästä. Kuopus jo kyseli, mitä hän voisi huomenna alkaa tekemään.
 
Keittiönoita
[QUOTE="mii";24794273]En tietenkään sun sukua tunne, mutta vähän vaikea uskoa että ihan oikeasti kovinkaan moni tulee..
Noh, se kuullaan toivottavasti viikon päästä? :)[/QUOTE]
Jep, onneksi kyse on isäni puolen suvusta eikä äitini :D. Joitain ihmisiä oli siellä jo ilmoittanut, että tottakai tulevat. Mutta suurin osa niistä on sellaisia, joiden kanssa en juurikaan ole tekemisissä. Äidin puolen suvun kanssa olisi ollut toisin, sillä mulla on jokainen yli 15 v serkkuni lapsi ja lapsenlapsi sellainen, joiden kanssa ollaan tekemisissä...jopa Facebookissa ovat vanhan isotätinsä kavereita :D
 
lasipää
- - :headwall: :headwall:

aikas paha... :(
Ei onnistuis minulta kyllä.
Muistelen, kun Keittis jo tuossa aikaisemmin pähkäili, mitä tekee, kun Se Päivä koittaa...karkaaminen olisi kyllä aina se paras vaihtoehto, tämäkin ketju taas todistaa.

Ihan hiki tuli kun lukikin tämän.

Toisaalta, kävi kyllä heti itselläkin (kuten joku muukin kirjoitti), että jos siis äippä onkin varannut jonkun paikan, ym. ym. tilpehöörit.
Mutta ei se niin tainnut sitten olla...
No, itse kyllä en pärjäis, lähtisin tosiaan sitten karkuun tuossa vaiheessa viimeistään :D

Onneksi palstalta herusi jo hyvää apua, se porrastus ja coctail-tyyli.
Ja lapsityövoima.

Noilla pääsee jo alkuun. No, Keittiksen uskon kyllä selviävän tuosta, ja tyylillä... :)
 
"heh"
Karmea tilanne kyllä :D Ei tuollaista voi tapahtua kuin komedioissa! En keksi muuta ratkaisua kuin soittaa läpi kaikki kutsutut, hommata juhlatila ja tarjottavat mutta se tietysti maksaa.

TAI vaihtoehto B:

Soitat tai mutsisi soittelee kutsumilleen ja kysyy ketkä tulee sekä kertoo että nämä ovat grillibailut, jokainen tuo syötävää mukanaan.
Sitten vain ulos reippaasti grillailemaan ja pitämään hauskaa. Jonkin katoksen varmasti saisi jostain siihen hätään jos sade yllättää?
 
mimum
[QUOTE="heh";24794485]Niin nyt hokasin. Vuokraatte tai pyydätte lainaan ulos sellaisen teltan jota käytetään mm. herätyskokouksissa ja varmaan muillakin järjestöillä.[/QUOTE]

Nyt on lokakuu. Tuo olisi kätevää touko-syyskuussa, mut nyt on kyllä jo liian kylmä. Tai ainakin epävakaista.
 
iZ
Meillä on ollut myös kerran vähän samanlainen tilanne, mutta kyseessä oli ristiäiset. Olimme kerenneet tilata jo kakut ja muut tarjoilut tietylle henkilömäärälle ja kaikki oli valmiiksi suunniteltu.
Halusimme pienet ristiäiset, mutta isäni oli eri mieltä ja oli kutsunut sinne sitten lisää sukulaisia ja muitakin tuttaviaan meiltä lupaa kysymättä. Laitoimme hänet itse peruuttamaan omat kutsunsa silläkin uhalla, että joku loukkaantuu, sillä emme olisi enää ehtineet järjestää tarjoiluja uusiksi. Olihan se tosi noloa :(
 
----
Onpa ilkeää kommentointia toisen vanhasta äidistä joillakin. En sano että vanhuus oikeuttaa millaiseen käytökseen vaan, mutta (varsinkin alkavan dementian kanssa) vanhukset voivat olla yhtä ajattelemattomia kuin lapset. Vähän ymmärrystä.

Huomaa, että joillain ei ole lämpimiä äitisuhteita tai sitten oma äiti on vielä neljä-viisikymppinen, eikä osata ajatella, mitä vanhuus tuo mukanaan.
 

Yhteistyössä