Eskarilaiselle toppahaalari vai takki+housut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sia"

Vieras
Kumpaa ovat teidän tytöt käyttäneet eskarissa? Onko haalareita edes enää 128 cm? Itse suosisin haalaria ja kai tyttökin tässä vaiheessa, mutta tuleeko vertaispaineita, jos kaikilla muilla on takki+housut?

Mä ostan kaikille haalarit. ja sit pelkän takin. Kakkos luokkalainenkin saa haalarit ja syy on se että niitä housuja poika ei viitsi pukea. Haalarit on pakko laittaa päälle. Viime talvena sairasti koko ajan ku ei viitsiny pukea kunnolla.

Mä ostin eskarilaiselle tytölle takki+housut, mutta sellaiset housut, joissa on olkaimet ja selkä menee kunnolla piiloon. Aattelin, että menee sit koulussakin toivottavasti, eikä sinne kuulemma enää kehtaa haalaria laittaa.

mietin samaa, ja päädyin ostamaan haalarin. Juttelin erään päiväkodin hoitajan kanssa asiasta, ja hän kyllä sanoi, että se haalari on käytännöllisempi, koska sen verran paljon ne lapset ulkona temmeltävät ja siinä takin helma usein nousee niin, että selkään pääsee kylmää. Tyttö oli ihan tyytyväinen haalarin ostosta, onhan se nopeampi pukeakin ulos lähtiessä, siis hänen itsensä myös. Mun mielestä meidän olisi jo tässä vaiheessa edes yritettävä painottaa sitä, ettei ole tärkeää, mitä muut ajattelevat. Jossakin vaiheessa nämä jutut tulevat kuitenkin väistämättä vastaan, kai..

Ostaisin yhä molemmat setit kuten tähänkin asti (siis haalari sekä takki+housut). Mutta jos olisi pakko valita, niin jälkimmäinen. Haalari on toki kätevämpi ja lämpimämpikin kai, mutta kun ne eskarilaiset on jo mielestään niiiiin isoja ja haalarit on hei vauvoille... varsinkin tytöille nämä asiat voi olla tosiaan ihan ryhmäpaineen takia tärkeitä.

Mä ostin eskarilaiselle tytölle takki+housut, mutta sellaiset housut, joissa on olkaimet ja selkä menee kunnolla piiloon. Aattelin, että menee sit koulussakin toivottavasti, eikä sinne kuulemma enää kehtaa haalaria laittaa.

Niin joo, tuollaisia haalreita en tullut ajatelleeksikaan, itse asiassa mulla taisi itsellä olla sellaiset haalarit. Mutta oikeasti, mikä siinä sitten on, että haalari on joidenkin lasten mielestä "lälly" tms.? Ainahan ne pennut keksii jostakin naurun aihetta.

Meillä 6v poika pyysi takin ja housut itselleen. On kuulemma "vauvamaista" laittaa haalari. Ehkä siinä just on se, että poika kokee olevansa jo niin iso, että haluaa takin ja housut. Yhdistää vaan jotenkin haalarit "vauvoihin". Ota näistä selvää :D

Tytöt jo koulussa ja heillä oli tämä ihan sama juttu.

Ainakin kuuntelisin lapsen toiveita siitä, että minkälaiset tamineet haluaisi. En ostaisi haalareita jos lapsi niitä vastustaa.

Tytöllä oli eskarissa haalari ja oli aika monella muullakin. Nyt kun on ekalla ja syksyn joutunut pukemaan housut ja takin, niin odottaa talvea, että saisi haalarin taas päälleen, kun on se vaan niin paljon helpompi ja nopeampi pukea =)

Meillä oli molemmat, sekä takki+housut että haalari, on ollut ihan pienestä asti. Haalaria tuo taisi pääasiassa käyttää, kuten suurin osa muistakin eskarilaisista. Oli päiväkodin eskarissa.

Ainakin kuuntelisin lapsen toiveita siitä, että minkälaiset tamineet haluaisi. En ostaisi haalareita jos lapsi niitä vastustaa.

Joo, mäkin neuvottelin tytön kanssa asiasta, ja kun hän itsekin piti haalaria hyvänä ajatuksena, se sitten hankittiin. Olisi itse asiassa halunnut sen jo laittaa ylleen, mutta vielä oli sen verran "lämmin", että välikausipuku (takki ja housut, heh..) lisätamineineen riittää. Mut kaipa se kohta tuosta kylmenee, huuuiii!

Mä kanssa painotan, ettei ole väliä, mitä muut ajattelee, ja yleensä meidän tyttö ei niistä puheista välitä. Tähän toppavaatteisiin kiinnitin sen takia enemmän huomiota, kun meidän eskarilaiset siirtyi päiväkodista koululle, ja kun siellä on niitä isompia samassa pihassa, niin saattaa tulla helpommin sitä, että "miks mulla pitää olla haalari??" Meilläkin eskarilainen kokee, että haalari on vauvojen juttu.

Tällä samaisella tytöllä oli viime talvena haalari ja sitten takki+housut(ne haalarimalliset), ja molemmissa tarkeni ulkona hyvin, eikä housuissa käynyt selkään kylmä. Ihan tavallisen mallisia housuja en kelpuuttanut, vaan piti olla haalarimalliset.

Meillä oli molemmat, sekä takki+housut että haalari, on ollut ihan pienestä asti. Haalaria tuo taisi pääasiassa käyttää, kuten suurin osa muistakin eskarilaisista. Oli päiväkodin eskarissa.

Joo, mä ostin kans erikseen talvitakin muuhun käyttöön eli se haalari on sitten vain varsinaiseen ulkoiluun. Jösses, kun sitä miettii, minkälaisia vaatteita itsellä oli pienenä 70-luvulla, ei kauheasti valinnanvaraa.. Haalareissakin oli ihme vanua sisällä, eivätkä todellakaan hylkineet kosteutta.

kun meidän eskarilaiset siirtyi päiväkodista koululle, ja kun siellä on niitä isompia samassa pihassa, niin saattaa tulla helpommin sitä, että "miks mulla pitää olla haalari??" Meilläkin eskarilainen kokee, että haalari on vauvojen juttu.

Joo no koulun pihalla se voikin olla vähän hankalampi juttu, siellä ollaan jo "vähän isompia", kun taas meillä esimerkiksi on eskari päiväkodissa, joten sitä haalariporukkaa riittää.

[QUOTE="sia";24809838]Kumpaa ovat teidän tytöt käyttäneet eskarissa? Onko haalareita edes enää 128 cm? Itse suosisin haalaria ja kai tyttökin tässä vaiheessa, mutta tuleeko vertaispaineita, jos kaikilla muilla on takki+housut?[/QUOTE]

Kuinka pitkä tyttö sinulla on ? Meidän pojalle menee vielä 116 ..

Meidän eskareilla tuntuu olevan joku haalaribuumi! Oma poika toivoo vaan haalari päälleen jo nyt, eikä kaksiosaiset vk-asut olis yhtään kivoja! Molemmat talvitamineet tulossa tänne eskarille ja löytyy haalaria koossa 128cm! (:

Yhteistyössä