Mitä ajattelisitte jos tuore miesystävä sanoisi mahdollisesta raskaudesta näin?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
[QUOTE="vieras";24790428]No oletko ehdottanut lisäehkäisyä? Onko mies kieltäynyt käyttämästä kondomia?[/QUOTE]

No sepä tässä onkin, että mies ei suostu käyttämään ehkäisyä. Mä taas en ala näin lyhyen seurustelun jälkeen tekemään sterilisaatiota enkä kyllä sitä voi oikein vaatia mieheltäkään vielä. Toki asian voisi perustella sillä, että kun miehellä kerran on mielestään lapsiluku täynnä niin voisi pistää piuhat poikki.

Eikö muuten sterilisaatio ole miehelle helpompi operaatio?
 
[QUOTE="a p";24790417]Miksi se on vain mun velvollisuus huolehtia ehkäisystä? Varsinkin kun mies on se joka ei missään nimessä halua lapsia ja mä kestäisin asian JOS raskaaksi tulisin.
[/QUOTE]

Eli kyse ei olekaan vain siitä että mies ei syö lääkkeitään oikein.

Meillä mä kestäisin asian jos raskaaksi tulisin, mies on suoraan sanonut ettei yhtään lasta enää tähän talouteen. Ollaan PUHUTTU asiasta kuten järkevät ihmiset tekevät. Itse en halua kondomeja, en halua myöskään syödä pillereitä. Mies epäröi vasektomiaa koska ikää vasta vähän päälle 30 ja se on sitten lopullinen, ymmärrän tämän näkökannan hyvin jos kuitenkin muuttaa mieltään. Joten päädyttiin siihen että laitatan kierukan ja 5 vuoden kuluttua katsotaan asiaa uudelleen, silloin luultavasti mies menee vasektomiaan.

Enkä mä koe että YKSIN huolehtisin ehkäisystä. Tässä on keskusteltu ja etsitty yhdessä meille sopivinta ratkaisua, maksettu yhteisistä rahoista kierukka. Se nyt vaan on niin että mulle se täytyy laittaa. Samoin kuin naisen se vaan täytyy syödä pillereitä koska miehille ei sellaisia ole.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790451]No sepä tässä onkin, että mies ei suostu käyttämään ehkäisyä. Mä taas en ala näin lyhyen seurustelun jälkeen tekemään sterilisaatiota enkä kyllä sitä voi oikein vaatia mieheltäkään vielä. Toki asian voisi perustella sillä, että kun miehellä kerran on mielestään lapsiluku täynnä niin voisi pistää piuhat poikki.

Eikö muuten sterilisaatio ole miehelle helpompi operaatio?[/QUOTE]
No mutta nyt kun faktat tiedät, niin sinulla on VASTUU siitä, että päätät oletko miehen kanssa vai et.
 
"a p"
[QUOTE="a p";24790451]No sepä tässä onkin, että mies ei suostu käyttämään ehkäisyä. Mä taas en ala näin lyhyen seurustelun jälkeen tekemään sterilisaatiota enkä kyllä sitä voi oikein vaatia mieheltäkään vielä. Toki asian voisi perustella sillä, että kun miehellä kerran on mielestään lapsiluku täynnä niin voisi pistää piuhat poikki.

Eikö muuten sterilisaatio ole miehelle helpompi operaatio?[/QUOTE]

Niin siis tarkoitin, että mies ei suostu käyttämään kondomia.
 
järki käteen
Siis onko tollaisia ihmisiä edes olemassa?? Jos toinen ei halua lapsia enää ja on parisuhteessa, niin silloin menee ja teettää vasektomian. Ja jos itse haluaisin lapsia, niin en todellakaan olis vanhan miehen kanssa, jos hän ei vielä edes haluais enää lapsia.
 
Minä käsitin että mies ei muista syödä omia lääkkeitään, ja nainen totesi siihen että jos hän unohtais omansa niin vaikutukset ois ne mitkä ne ois.
Mielestäni on kaksi eri asiaa verrata loppuelämään vaikuttavia, estettävässä olevaa johonkin sairauteen. Oletettaen ettei mies kuitenkaan syö mitään ehkäisyä.
Hän syönee sairauteen lääkkeitä, jotka voivat kenties vaikuttaa elämään, jos unohtaa. E-pillerit eivät ole lääkkeitä siinä mielessä, vaan ehkäisykeino. E-pillerit eivät ole sairauden hoitoon.
 
"baba"
Miehen sterilisaatiota kutsutaan vasektomiaksi. Ja on helpompi toimenpide, ja varmempikin, miehelle tehtynä, jos verrataan naiselle tehtävään sterilisaatioon. Mutta vasektomian jälkeenkin joutuu alkuun jonkin aikaa käyttämään muutakin ehkäisyä, vasta kontrollinäytteen jälkeen voi/kannattaa harrastaa seksiä ilman muuta ehkäisyä, jotta on saatu varmsitettua, ettei siittiöitä enää ole.

Vähän ot, mutta multa ei kyllä lohkeaisi miehelle, joka ei suostu käyttämään kortsua!
 
kuule
Haluatko sinä ap joskus elämässäsi lapsia? Jos haluat niin ehkä ei kannataisi rakentaa suhdetta miehen kanssa, joka lapsia ei halua. Ei ton ikäinen mies enää muuta mieltään ja "vahinkoraskaudesta" ei tulee muuta kun huolta ja hammastenkiristystä, joka sitte päätyy eroon.
 
"a p"
Mielestäni on kaksi eri asiaa verrata loppuelämään vaikuttavia, estettävässä olevaa johonkin sairauteen. Oletettaen ettei mies kuitenkaan syö mitään ehkäisyä.
Hän syönee sairauteen lääkkeitä, jotka voivat kenties vaikuttaa elämään, jos unohtaa. E-pillerit eivät ole lääkkeitä siinä mielessä, vaan ehkäisykeino. E-pillerit eivät ole sairauden hoitoon.
No joo joo, mutta siinä keskustelun ohessa sanoin noista omista pillereistä. Voi kamala sentään.
 
Just niin
[QUOTE="a p";24790403]


Mies on kyllä ottanut melkoisen riskin ennen mun pillereiden aloitusta koska "ehkäisynä" oli keskeytetty yhdyntä.[/QUOTE]

SINÄ otit melkoisen riskin ennen pillereiden aloitusta, koska ehkäisynä oli vain keskeytetty yhdyntä.

Tästä käy aivan selvästi ilmi, että sinä haluat lapsen tuon miehen kanssa. Jos et haluaisi, niin et koskaan antaisi miehen pökkiä paljaalla.

Jo tautien takia, olet kyllä aika vastuuton nainen.
 
Miten on?
Meinasitko ryhtyä omaishoitajaksi vanhalle ukolle? Tuollahan jo no toinen jalka haudassauseita lääkkeitä säännölliseti napsiva keski-iän ylittänyt ukonrahjus. On ymmärrettävää että hän ei halua jakaahuomiot.a vaan että sunä hoidat vain häntä eikä mitään sinappitykkiä
 
[QUOTE="Vesta";24790087]Sinä voit omasta puolestasi pitää huolen ehkäisystä. Sitä kutsutaan vastuuksi.[/QUOTE]

:headwall: No eiköhän se että syö minipillereitä ole jo huolehtimista. Jos mies on totaalisen varma ettei halua lapsia enää niin käyttää sit kortsua ja kantaa näin kortensa kekoon tässä vastuuasiassa.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790247]Oli ilmeisesti virhe tehdä tämä aloitus. Tulee vain paskaa niskaan ja tehdään typeriä oletuksia. Kiitos vain.[/QUOTE]

Tänne on virhe tehdä mitään aloituksia, jollei tarkoituksena ole vain viihdearvo riitelystä.

Minä ymmärsin mitä ajoit takaa. Keskustelun paikka miehen kanssa? Miten hän vasektomiaan suhtautuu? Jos ei sitä halua, niin sitten kyllä minun mielestäni on velvollinen kantamaan vastuun JOS vahinko joskus tapahtuisi. Tai käyttämään kondomia tuplaehkäisyksi.
 
[QUOTE="a p";24790691]Ei.[/QUOTE]

Entä onko sulla itselläsi koskaan hyväksikäytetty olo?

Kerrataan faktat:
- Mies ei aio huolehtiä jälkikasvusta, jos ehkäisy pettää. Jäät sekä taloudellisesti että muutoin täysin vastuuseen lapsesta, jos sellainen syntyy.
- Edellisestä huolimatta mies luotti alkuun keskeytyttyyn yhdyntään.
- Mies ei suostu käyttämään kortsua eli haluaa "herkkua" paljaaltaan, vaikka tietänee riskit.
- Mies unohtelee omia lääkkeitään eli ei taida välittää omasta terveydestäkään liiemmin. (Kortsusta kieltäytyminen tukee tätä väitettä.)
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"a p"
[QUOTE="vieras";24790744]Tänne on virhe tehdä mitään aloituksia, jollei tarkoituksena ole vain viihdearvo riitelystä.

Minä ymmärsin mitä ajoit takaa. Keskustelun paikka miehen kanssa? Miten hän vasektomiaan suhtautuu? Jos ei sitä halua, niin sitten kyllä minun mielestäni on velvollinen kantamaan vastuun JOS vahinko joskus tapahtuisi. Tai käyttämään kondomia tuplaehkäisyksi.[/QUOTE]

Vasektomiasta ei ole puhuttu. Siitä voisikin kysyä mieheltä, että mitä ajattelee sellaisesta. Ei siis mitenkään ehdottaa vaan kysyä mikä on mielipide.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;24790747:
- Mies unohtelee omia lääkkeitään eli ei taida välittää omasta terveydestäkään liiemmin. (Kortsusta kieltäytyminen tukee tätä väitettä.)
Uskomatonta. Se, että ihminen on huonomuistinen ei tarkoita sitä, että ei halua huolehtia terveydestään. Jotkut ihmiset nyt vain on huonomuistisempia.

En ole itsekään mikään maailman paras muistamaan asioita ja olen unohtanut ottaa lääkkeitä, mutta ehkäisypillerit olen muistanut ottaa aina.
 
[QUOTE="a p";24790784]Uskomatonta. Se, että ihminen on huonomuistinen ei tarkoita sitä, että ei halua huolehtia terveydestään. Jotkut ihmiset nyt vain on huonomuistisempia.

En ole itsekään mikään maailman paras muistamaan asioita ja olen unohtanut ottaa lääkkeitä, mutta ehkäisypillerit olen muistanut ottaa aina.[/QUOTE]

Huonon muistin tueksi voi virittää esimerkiksi kännykän kalenterin piippaamaan aina tiettyyn aikaan päivästä, jos asiasta oikeasti välittää.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;24790804:
Huonon muistin tueksi voi virittää esimerkiksi kännykän kalenterin piippaamaan aina tiettyyn aikaan päivästä, jos asiasta oikeasti välittää.
Mutta kun mies saattaa unohtaa kännykän kotiin...
 

Yhteistyössä