Mitä ajattelisitte jos tuore miesystävä sanoisi mahdollisesta raskaudesta näin?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"heips"
Ainoa ratkaisu on että mies menee vasektomiaan! Tuskin sulle kierukka sopii minipillereidenkin kanssa ongelmia. Miksei miesten koskaan tartte ottaa vastuuta ehkäisystä? Varsinkin silloin kun mies on ihan varma ettei halua lisää lapsia (ja on jo melkeen 50 v) niin EHDOTTOMASTI VASEKTOMIAAN!

Naiset vaan joutuu syömään hormonipillereitä vuodesta toiseen sivuvaikutuksineen kun mies pystyisi hoitaa asian helposti yhdessä tunnissa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24790297]Ap oli kärttyinen kun mies voi livetä "vastuusta".

Siis ehkäysvastuusta vai isänä olo vastuusta, koska isyydenhän saa vahvistettua halusi mies tai ei.[/QUOTE]
Selvästi isänäolovastuusta, koska ei vastausten perusteella edes ajattele kondomiehkäisyä ja vasektomian vaatiminen kolmen kuukauden seurustelun perusteella olisi vähän erikoista. Myöhemmin toki.
 
hmmmm
[QUOTE="heips";24790292]Ainoa ratkaisu on että mies menee vasektomiaan! Tuskin sulle kierukka sopii minipillereidenkin kanssa ongelmia. Miksei miesten koskaan tartte ottaa vastuuta ehkäisystä? Varsinkin silloin kun mies on ihan varma ettei halua lisää lapsia (ja on jo melkeen 50 v) niin EHDOTTOMASTI VASEKTOMIAAN!

Naiset vaan joutuu syömään hormonipillereitä vuodesta toiseen sivuvaikutuksineen kun mies pystyisi hoitaa asian helposti yhdessä tunnissa.[/QUOTE]

kuparikierukka on myös yksi vaihtoehto.
ei ole homooneita
 
..
No siis jos mä en enää haluaisi lapsia niin eiköhän toi olis sitten ehkä ihan ok. Tai en tiedä. Mua vähän vaivais, et jos ihan teoriassakin mies olis valmis mut jättämään sen takia, että kävi vahinko..

Mutta sinuna hankkisin varman ehkäisyn ja unohtaisin koko kommentin, jos et ole lapsia enää haluamassa ja miehen haluat pitää. Ehkä mies käsitti sen jotenkin niin, että vitsailit unohtavas tahallaan pillerit ja sitten heitti tuon kommentin. En tiedä.

Mäkään en käsitä, miten täällä väännetään kaikesta provo tai muuten vaan lisäillään rivien väliin jotain omia. Koitin nyt vastata siihen, mitä kysyttiin.:D
 
Kuulostaa siltä, että kahden aikuisen seksiä keskenään harrastavan ihmisen on syytä puhua muista menetelmistä, eikä vain luottaa pillereihin ja naisen hataraan muistiin niitä ottaa.

Tai sitten on alettava elää selibaatissa.

Tai miehen on käytävä vasektomiassa.
 
3 lasta
Mua vähän vaivais, et jos ihan teoriassakin mies olis valmis mut jättämään sen takia, että kävi vahinko..
No hei, ovat seurustelleet VASTA 3kk. Uskon, että siinä vaiheessa olisi miehen helpompi "karata" kuin jos olisivat seurustelleet esim. 3 vuotta. Muutaman kuukauden tuttavuuden jälkeen ei kummoista kiintymystä vielä ole syntynyt ja tavallaan silloin on helpompi jättää se toinen oma onnensa nojaan.
Väärinhän se tietysti on, mutta helpompaa.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790382]Mulla on elämässä muutakin kuin palsta eli en ehdi koko ajan seuraamaan tätä ketjua. :)[/QUOTE]
No välttelet silti olennaisia asioita eli sinua harmittaa se, ettet saa miehestä lapselle todellista isää ja et silti suostu tekemään ehkäisyä varmemmaksi.
 
Resol
Onpa täällä lukutaidotonta porukkaa. Vastaajilla on päässään ihan omat käsitykset siitä mitä ap on kirjoittanut.

Ap:lle: Tuplaehkäisy ehdottomasti, jotta vahinkoja ei satu. Mies ei missään nimessä halua lasta, joten on myös hänen velvollisuutensa varmistaa ettei vahinkoraskautta tule. Kun molemmat ehkäisevät huolellisesti, on raskauden riski äärettönän pieni. Jos mies ei olisi valmis huolehtimaan osuudestaan ehkäisyssä ja hyväksymään tuplaehkäisyä, jatkaisin matkaa ilman miestä, joka pakoilisi vastuutaan sekä ehkäisyssä että sitten mahdollisen vahinkoraskauden sattuessa.
 
"a p"
kuparikierukka on myös yksi vaihtoehto.
ei ole homooneita
Niinpä.

Mua pelottaa ehkäisylaastarit ja laastarit kun niissä on hormonia. Yhdistelmäpillerit jätettiin pois parin perussairauden takia ja nyt minipilleritkin aiheuttaa ongelmia. Koitan vielä yhtä minipillerimerkkiä, mutta jos nekään ei sovi niin pakko keksiä jotakin muuta.

Mies on kyllä ottanut melkoisen riskin ennen mun pillereiden aloitusta koska "ehkäisynä" oli keskeytetty yhdyntä.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790403]
Mies on kyllä ottanut melkoisen riskin ennen mun pillereiden aloitusta koska "ehkäisynä" oli keskeytetty yhdyntä.[/QUOTE]
Sinun on pakko olla provo.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";24790400]No välttelet silti olennaisia asioita eli sinua harmittaa se, ettet saa miehestä lapselle todellista isää ja et silti suostu tekemään ehkäisyä varmemmaksi.[/QUOTE]

Miksi se on vain mun velvollisuus huolehtia ehkäisystä? Varsinkin kun mies on se joka ei missään nimessä halua lapsia ja mä kestäisin asian JOS raskaaksi tulisin.

Mä en edelleenkään ole unohtanut syödä yhtäkään pilleriä. Tämä pitäisi jo teidän käsittää kun asian kerroin jo ensimmäisellä sivulla ja yhdessä viestissä tarkensin tuota lääkekeskustelua. Kannattaa lukea muutakin kuin aloitus.
 
Onpa täällä lukutaidotonta porukkaa. Vastaajilla on päässään ihan omat käsitykset siitä mitä ap on kirjoittanut.

Ap:lle: Tuplaehkäisy ehdottomasti, jotta vahinkoja ei satu. Mies ei missään nimessä halua lasta, joten on myös hänen velvollisuutensa varmistaa ettei vahinkoraskautta tule. Kun molemmat ehkäisevät huolellisesti, on raskauden riski äärettönän pieni. Jos mies ei olisi valmis huolehtimaan osuudestaan ehkäisyssä ja hyväksymään tuplaehkäisyä, jatkaisin matkaa ilman miestä, joka pakoilisi vastuutaan sekä ehkäisyssä että sitten mahdollisen vahinkoraskauden sattuessa.
Juuri näin. Jos on valmis ja halukas harrastamaan seksiä, mutta ei kantamaan vasxtuuta joko ehkäisystä tai sen puutteesta aikaansaadusta lapsesta, on vika nimenomaan juuri siinä iihmisessä. Sitä asiaa kun ei voin vain jättää toisen ihmisen vastuulle.

Ellei nainen ole valmis toimimaan yksinhuoltajana- hän ehkäisee. Ellei mies ole valmis vielä uudelleen isäksi- hänkin ehkäisee.
Jos on tuplaehkäisy käytössä, on vahingon riski aika olematon. Tässä 'voittaa' siis kumpikin.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="vieras";24790400]No välttelet silti olennaisia asioita eli sinua harmittaa se, ettet saa miehestä lapselle todellista isää ja et silti suostu tekemään ehkäisyä varmemmaksi.[/QUOTE]
Mä oon kyllä sitä mieltä että mies voisi tehdä ehkäisyä varmemmaksi myös. Miehellehän se raskaus olisi suurempi katastrofi (tai näin tulkitsin), ja ap tekee jo osansa syömällä minipillereitä. Eli kumia heppiin vaan, tai vasektomia.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790417]Miksi se on vain mun velvollisuus huolehtia ehkäisystä? Varsinkin kun mies on se joka ei missään nimessä halua lapsia ja mä kestäisin asian JOS raskaaksi tulisin.

Mä en edelleenkään ole unohtanut syödä yhtäkään pilleriä. Tämä pitäisi jo teidän käsittää kun asian kerroin jo ensimmäisellä sivulla ja yhdessä viestissä tarkensin tuota lääkekeskustelua. Kannattaa lukea muutakin kuin aloitus.[/QUOTE]

No oletko ehdottanut lisäehkäisyä? Onko mies kieltäynyt käyttämästä kondomia?
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790417]Miksi se on vain mun velvollisuus huolehtia ehkäisystä? Varsinkin kun mies on se joka ei missään nimessä halua lapsia ja mä kestäisin asian JOS raskaaksi tulisin.
[/QUOTE]
Koska sinä olet se, joka kärsii seuraukset. Sanoithan, että olisit sitten huonotuloinen yksinhuoltaja. Mies kyllä heittää sinulle sen sataviisikymppiä. Ei kondominkäyttö ole vaan miehen vastuulla. Kyllä sitä nainenkin saa vaatia.
 
Turkilmas
No mutta. Sä ilmoitat miehelle, että sinä huolehdit pillereistäsi ja mies kondomeista. Jos kortsun käyttö ei miehelle sovi, niin sitten hällä on kaksi vaihtoehtoa: vasektomia tai sitten vastuun kantaminen mahdollisesta raskaudesta.

Jos sinä huolehdit pillereistä ja mies kondomista, niin silloinhan te yhdessä huolehditte ettei mahdollisia vahinkoraskauksia synny.
 
"vieras"
Sanot miehelle, että vaadit tuossa kohtaa sitten tuplaehkäisyn. Eli sä jatkat pillereiden syömistä ja mies käyttää sen lisäksi kortsua joka ikinen kerta. Miehelle olisi kyllä vasektomiakin mahdollinen, jos ei kerran niitä lapsia enää ikinä lisää tahdo. Onkohan hän pohtinut sitä vaihtoehtoa?
Meinasin tulla ehdottamaan samaa! Siis vasektomiaa. Silloin ei teidän suhde ainakaan mahdolliseen lapseen kaatuis. Ja ap:lla olisi vielä mahdollisuus joskus lapsia hankkia.
 
[QUOTE="a p";24790403]

Mies on kyllä ottanut melkoisen riskin ennen mun pillereiden aloitusta koska "ehkäisynä" oli keskeytetty yhdyntä.[/QUOTE]

Voi /()=3/()=?`¤%&/()=?`:O


Aikuiset ihmiset...............................................................
 
"vieras"
No mutta. Sä ilmoitat miehelle, että sinä huolehdit pillereistäsi ja mies kondomeista. Jos kortsun käyttö ei miehelle sovi, niin sitten hällä on kaksi vaihtoehtoa: vasektomia tai sitten vastuun kantaminen mahdollisesta raskaudesta.
Mikä helkkarin vastuun kantaminen. Elatusmaksuista pitää vastata, mutta ei miehellä edelleenkään ole vastuuta olla lapsen elämässä läsnä. Miksi keksiä näitä "sääntöjä" ihan omasta päästä ja sitten katkeroitua, kun elämä ei menekään niin. Mies ei halua isäksi.
 

Yhteistyössä