Mitä ajattelisitte jos tuore miesystävä sanoisi mahdollisesta raskaudesta näin?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
Vastaaja
mielestä on täysin reilua ja ihailtavaa, että kertoo tuollaiset asiat suoraan. Jos seurustelisin miehen kanssa joka haluaa lapsia, totta kai mun velvollisuus on hänelle kertoa, etten itse enempää halua. Ja että jos vahongossa raskautuisin, tekisin abortin. Miehen tehtävä olisi sitten päättää haluaako jatkaa kanssani vai ei.

Itse olen halutessani tullut aina heti raskaaksi. Nyt syön minipillereitä (ja olen vuosien varrella ennenkin syönyt). Olen aina unohdellut pillereitä milloin enemmän, milloin vähemmän. Koskaan en siitä huolimatta ole tullut raskaaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
"a p"
[QUOTE="hmmmmm";24790145]Jos ehkäisysta on sovittu yhteisesti, oli se sitten nainen tai mies joka ehkäisee, on se silloin sinun vastuullasi ottaa ne pillerit oikein.

oikein käytettynä ne minipilleritkin on turvallinen ehkäisykeino, mun mielestä on jotenkin typerää syyttää sitten miestä siitä, että hän on vastuuton, jos kerran on sovittu, että lapsia ei tule ja nainen hoitaa ehkäisyn.

toinen vaihtoehto on sitten kondomi, mikäli et osaa pillereitä syödä oikein.

"vahinkoja" ei oikeasti tulisi mikäli niitä ei alitajuntaisesti haluttaisi.[/QUOTE]

Viimeisen kerran ja rautalangasta. MÄ EN OLE UNOHTANUT SYÖDÄ YHTÄKÄÄN PILLERIÄ.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790153]:flower: Ja jos mies ei muista syödä lääkkeitään, niin sillä on voi olla hengenvaarallisia seurauksia.[/QUOTE]

Ja sinä haluat lapsia tällaisen miehen kanssa, miksi?
 
jhjkgf
[QUOTE="vieras";24790112]Jos mies on 50-vuotias ja hänellä on jo kolme lasta, niin on täysin ymmärrettävää, ettei hän halua enää lapsia. Minä suosittelisin hänelle vasektomiaa, jos seurustelisin hänen kanssaan. Jos haluaisin lisää lapsia, niin silloin hän ei olisi minulle sopiva mies.[/QUOTE]

Onpas varsin hyvä vastaus, juuri näin!! Musta myös aika arveluttavaa että naisia arvostellaan iäkkäiksi äideiksi jo esim. 35v, mutta ihan pokkana 50v MIES voisi olla ihan sopivan ikäinen...varsinkin kun itse selvästi on tuonut esiin, ettei enää halua lapsia.
 
[QUOTE="a p";24790167]Viimeisen kerran ja rautalangasta. MÄ EN OLE UNOHTANUT SYÖDÄ YHTÄKÄÄN PILLERIÄ.[/QUOTE]

Joten mikä on ongelma? Sä syöt pillereitä, et siis aio tulla raskaaksi Miehesi luottaa että syöt pillerit kuten sovittu, hän ei halua myöskään että tulet raskaaksi.
Te kumpikin tiedätte riskit, tiedätte myös mitä toinen ajattelee jos vahinko sattuisi.
Mies tietää varmasti myös riskit jotka omien lääkkeitten ottamatta jättämisessä on. Ellei tiedä, kannattaa varmaan ottaa yhteyttä lääkäriin joka lääkkeet on määrännyt.
 
samaa mieltä
Sanot miehelle, että vaadit tuossa kohtaa sitten tuplaehkäisyn. Eli sä jatkat pillereiden syömistä ja mies käyttää sen lisäksi kortsua joka ikinen kerta. Miehelle olisi kyllä vasektomiakin mahdollinen, jos ei kerran niitä lapsia enää ikinä lisää tahdo. Onkohan hän pohtinut sitä vaihtoehtoa?
Peesaan. Tuolla tavoin mieskin kantaisi osan vastuusta, eikä sysäisi sitä kaikkea naisen päälle. Reilu meininki kehiin!
 
Sanoisin miehelle, että jos vahinko käy ja raskaaksi satun tulemaan, niin aborttia en tee, ja hänen nimensä tulee papereihin isän kohdalle, halusi hän sitä tai ei. Kyllä viisikymppisen miehen pitää olla sen verran valmis ottamaan panemisistaan vastuuta.

Mikäänhän ei myöskään estä miestä teettämästä itselleen vasektomiaa.
 
[QUOTE="a p";24790179]Missä mä kirjoitin, että haluan lapsia?[/QUOTE]

Miksi sulle on ongelmallista että mies ei ehdottomasti (ainakaan omien sanojensa mukaan?) enää halua lapsia? Hänellä on ikää reilusti enemmän kuin sulla, vaippaiät reippaasti takanapäin, ilmeisesti lapsenlapsia seuraavaksi odotettavissa jos jotain.

Jos vahinko tapahtuisi, hän ei välttämättä olisi ihan niin jyrkkä, ehkä hän haluaa että sinä ymmärrät ettei tämä ole asia jolla hän on valmis pelleilemään. Kannattaa silti senkin takia miettiä vakavampaa keskustelua ehkäisyasioista, olisiko vasektomia vaihtoehto jos hän on todella varma ettei enää halua lisääntyä tai olisiko paha jos sä vaihtaisit johonkin varmempaan ehkäisyyn?

Ei teidän (tai sun) kannata tehdä tästä ongelmaa joka hiertää välejä vaan ottaa se asiana joka käsitellään ja sitten mennään eteenpäin :)
 
"vieras"
Sanoisin miehelle, että jos vahinko käy ja raskaaksi satun tulemaan, niin aborttia en tee, ja hänen nimensä tulee papereihin isän kohdalle, halusi hän sitä tai ei. Kyllä viisikymppisen miehen pitää olla sen verran valmis ottamaan panemisistaan vastuuta.

Mikäänhän ei myöskään estä miestä teettämästä itselleen vasektomiaa.
Ei se ole missään vaiheessa sanonut, etteikö olisikaan paperilla isä ja miksi sanoisikaan, kun lain ja ap:n tahdon mukaan se menee. Mutta ap:lle se ei riitä, vaan haluaa, että olisi lapselle oikea isä.
 
"joku"
Reiluinta tässä olis että se mies menis vasektomiaan kun ei kerta enää lapsia halua. Miksi sä syöt turhaa hormoneita? Aloittaja sen verran nuorempi että sterilisaatiota en suosittele, sillä voihan olla että hän löytää vielä vielä joskus uuden miehen ja haluaa lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
3 lasta
Sanoisin miehelle, että jos vahinko käy ja raskaaksi satun tulemaan, niin aborttia en tee, ja hänen nimensä tulee papereihin isän kohdalle, halusi hän sitä tai ei. Kyllä viisikymppisen miehen pitää olla sen verran valmis ottamaan panemisistaan vastuuta.

Mikäänhän ei myöskään estä miestä teettämästä itselleen vasektomiaa.
Peesaan tätä.
Paitsi että jollen itsekään haluaisi lisää lapsia, ottaisin kierukan. Ja mies voisi siitä huolimatta käyttää kortsua, ainakin aluksi. Mikään muu kun ei sp-taudeilta suojaa!
Hyvä, että mies on rehellinen sekä sinulle että itselleen.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";24790242]Kuinka tuore miesystävä on kyseessä? Mä ainakin pelästyisin, jos aloittaisin suhteen ja mies kertoisi samantien olevansa valmis lisääntymään :D:D:D[/QUOTE]

Kyllä mulle on yksi mies parin kuukauden seurustelun jälkeen sanonut, että hän haluaa lapsen. :D Itsellä oli silloin jo tuo yksi ja miehellä ei ollut lapsia ollenkaan. Kyllä mä silloin ajattelin, että mitä hittoa. No se suhde kesti vain muutaman kuukauden eikä lasta tullut.

Tämän miehen kanssa olen seurustellut 3kk.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790247]Oli ilmeisesti virhe tehdä tämä aloitus. Tulee vain paskaa niskaan ja tehdään typeriä oletuksia. Kiitos vain.[/QUOTE]

Tekee aloituksen mistä tahansa aiheesta, niin täytyy olla valmis myös eriäviin mielipiteisiin.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24790247]Oli ilmeisesti virhe tehdä tämä aloitus. Tulee vain paskaa niskaan ja tehdään typeriä oletuksia. Kiitos vain.[/QUOTE]

Mitä odotit? Että miesystäväsi (ja kaikki muutkin miehet) haukutaan vastuuttomiksi olioiksi? Tai ihmetellään miksi hän ei halua lapsia? Mielestäni sait aika monta varteenotettavaa asiallista vastausta.
 
häh
Sähän ap itse ohitat täysin kaikki asialliset vastaukset. Et ole ottanut mitään kantaa ehdotuksiin tuplaehkäisystä tai kysymyksiin siitä, onko mies edes ajatellut vasektomiaa.
 
"a p"
Peesaan tätä.
Paitsi että jollen itsekään haluaisi lisää lapsia, ottaisin kierukan. Ja mies voisi siitä huolimatta käyttää kortsua, ainakin aluksi. Mikään muu kun ei sp-taudeilta suojaa!
Hyvä, että mies on rehellinen sekä sinulle että itselleen.
Mulle ei sovi yhdistelmäpillerit ja nykyisten minipillereidenkin kanssa on ongelmia ja ne onkin menossa vaihtoon. En sitten tiedä sopiiko mulle hormonikierukka eli se olisi sitten varmaan kuparikierukka.
 
[QUOTE="vieras";24790235]Ei se ole missään vaiheessa sanonut, etteikö olisikaan paperilla isä ja miksi sanoisikaan, kun lain ja ap:n tahdon mukaan se menee. Mutta ap:lle se ei riitä, vaan haluaa, että olisi lapselle oikea isä.[/QUOTE]
Missä näin lukee? Tässä ketjussako?
 
Sanoisin, että aion käyttää koko ajan tuplaehkäisyä: minipillereitä ja kortsua. Sitten kysyisin mitä hän tekee, jos tuplaehkäisystä huolimatta käy vahinko. Jos vastaus olisi edelleen vastuusta vetäytyminen, jättäisin moisen metsäjäniksen metsään.
 

Yhteistyössä